Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
nine1987 schreef:Bij dit hele verhaal gaan bij mij al alarmbellen af.. Ik zou er ver bij uit de buurt blijven..
Een echte irish draft horse is niet zomaar een random kruising tussen een warmbloed en een tinker..
woepsie90 schreef:Pony die bij mijn paard in de wei staat heeft ook een wit nummer naast haar ruggengraat, heel groot ook. Vier cijfers. Is nu 26 jaar en heeft altijd op de manege als kinderpony gewerkt. Geen draft horse dus.
Maar draft horse kan van alles zijn, hier worden trekpaarden, haflingers, tinkers of kruisingen zo genoemd, eigenlijk alles wat zwaar oogt en als werkpaard geschikt lijkt.
Echte Ierse paarden zijn geloof ik een Irish Sporthorse/Warmblood, pure tinker (cob/gypsy) of connemara.
Ik woon op Isle of Man, ligt naast Ierland en vang zo af en toe we is wat op over waar de paarden vandaan komen.
Succes!
koetjeboe schreef:Ik snap het nog niet, pony's met nummers op de rug die heb je vanuit polen ook genoeg. Heel veel arabieren hebben dat ook.
En met een vrachtwagen hier komen doen volgens mij wel meer tinkers.
Tja die manen zegt mij niet zo veel.
Maar miss dat er mensen zijn waarom die manen er af worden gehaald.
Ik kan me voorstellen bijv dat er paarden worden geïmporteerd die daarvoor altijd in het wild hebben gelopen en waarvan de manen helemaal in de knoop zitten of zo dat ze ze miss daarom af scheren.
Maar wil er graag meer van weten van mensen die er zelf ervaring mee hebben.
Want ik vind het ook vreemd, maar misschien zoek ik er te snel iets achter
ikke schreef:koetjeboe schreef:Ik snap het nog niet, pony's met nummers op de rug die heb je vanuit polen ook genoeg. Heel veel arabieren hebben dat ook.
En met een vrachtwagen hier komen doen volgens mij wel meer tinkers.
Tja die manen zegt mij niet zo veel.
Maar miss dat er mensen zijn waarom die manen er af worden gehaald.
Ik kan me voorstellen bijv dat er paarden worden geïmporteerd die daarvoor altijd in het wild hebben gelopen en waarvan de manen helemaal in de knoop zitten of zo dat ze ze miss daarom af scheren.
Maar wil er graag meer van weten van mensen die er zelf ervaring mee hebben.
Want ik vind het ook vreemd, maar misschien zoek ik er te snel iets achter
Je denkt toch niet dat ze daar de meest geweldige paarden per vrachtwagenlading naar NL sturen??
Dit soort handelaren koopt paarden per vrachtwagen op, haalt ze naar NL, verkoopt ze aan de eerste de beste gek die in hun verhaal trapt en anders gaan ze vlotjes naar de slacht.
Kijken prima, maar kopen van zulke handelaren doe je alleen als je heel erg donders goed weet waar je mee bezig bent en/of de gok wil wagen op een leuk projectje.
Ga er maar vanuit bij zulke paarden: manen eraf = zomereczeem.
Verder kun je er vanuit gaan dat alle trucs gebruikt worden, inkl verdoven, sederen en aanverwante "oplossingen".....
JoycexEnya schreef:Ik heb bij iemand gewerkt die tinkers uit ierland halen en hier verkoopt. Deze komen bij grote groepen rn hebben altijd een nummer op hun konten. Om te weten waar ze moeten afgeleverd. Als het verf is poets je dat er wel af.
Lees nu dat het onder het zadel zit geen idee
helemaal vanaf 0 beginnen, alle troep en trauma's aangaan etcetera.
maar aan de andere kant: waarom niet een paardje 'redden'? woepsie90 schreef:Ik heb bij zulke gevalletjes altijd zo'n naieve reddingsdrang, zo van ik ga die eens even helemaal opknappen en een geweldig leven gevenhelemaal vanaf 0 beginnen, alle troep en trauma's aangaan etcetera.
Zoals ik al zei: ik ben naiefmaar aan de andere kant: waarom niet een paardje 'redden'?
koetjeboe schreef:woepsie90 schreef:Ik heb bij zulke gevalletjes altijd zo'n naieve reddingsdrang, zo van ik ga die eens even helemaal opknappen en een geweldig leven gevenhelemaal vanaf 0 beginnen, alle troep en trauma's aangaan etcetera.
Zoals ik al zei: ik ben naiefmaar aan de andere kant: waarom niet een paardje 'redden'?
Nou volgens mij hoeft deze niet gered te worden. Hij ziet er harstikke netjes verzorgd uit.
Maar wel met korte manen

). Inmiddels totaal geen problemen en een sterke band al ontwikkelt 
om te zien was moeders erg mooi en ook nog eens kerngezond. Dat dan weer wel.