Meestal vind ik het t fijnst om alleen te rijden, vooral wanneer ik proef gericht wil trainen. Maar wanneer er mensen bij rijden, vind ik dit ook geen probleem want met wedstrijd rijd je ook (bijna nooit) alleen los. Vind het zelf dus wel een goede oefening. Wij hebben een 20x60 bak maar 4 is voor mij wel de max.
mavantos
Geplaatst: 14-03-17 14:13
Ik rij het liefst met meerdere personen in de bak, mijn jonge paard is nogal gesteld op vriendjes in de bak en is dan net wat meer geconcentreerd dan dat ik alleen in de bak ben. Ik rij het liefst met circa 3-5 personen in de 20x60 bak (mezelf meegeteld)
Ik vind het het fijnst als je met je eigen paard en iemand anders rijd mocht er iets gebeuren dan is er toch altijd iemand bij de hand
yvettt02
Geplaatst: 14-03-17 15:44
Het liefste rij ik alleen in de bak of dat het nu springen of dressuur is. Met meerdere vind ik ook geen probleem zolang het maar geen beginners zijn die hun paard nog over de schouder laten weglopen of echt aan de hoefslag plakken en zo andere afsnijden of ophouden. Of die leuk net als mijn vriend altijd achter de hindernissen gaat staan waar je net overheen wou gaan springen
Vroeger op de manege reden we in de les soms met 14 personen in een 20x60 bak, vraag me niet hoe Nu vind ik het het prettigst om alleen te rijden, maar hangt inderdaad ook van het niveau van eventuele andere ruiters/paarden af. Als iedereen zijn paard onder controle heeft (en ik zelf niet op een jong dier zonder stuur zit) vind ik het geen probleem om met meerdere in een bak te rijden.
Wij rijden met de verenigingsles in een 20x60 bak met ongeveer 5. Het gaat prima maar minder is natuurlijk fijner. Hoewel de bak voor jezelf hebben ideaal is, ben ik niet graag helemaal alleen aanwezig dus heb ik gekozen voor 2.
Ik rij het liefst alleen of met 1 iemand anders samen in de bak. Wij hebben een 20x40 bak en soms op zondag middag zijn we met 6. Het is te doen maar liever niet.
wij hebben een 20 bij 40 binnenbak, de buitenhoefslag is vrij laag (met een paard boven de 185 rijd je niet fijn meer, en kies je de binnenhoefslag al) daarnaast zit aan drie zijden gelijk een muur na de bakrand... dus drie paarden/grote ponies is echt maximaal wat ik comfortabel vind rijden anders wordt het claustrofobisch.. vier gaat ook nog wel als ik wat aan het losstappen of uitstappen ben. maar meer dan ga ik eruit.
twee buitenbakken van 20 bij 60 met open hekwerk.. daar kunnen rustig een man of 8 in rijden zonder dat het echt vervelend wordt.. wil je echt aan het werk, dan liever een stuk of 5 max. maar aangezien we een middengrote pension stal zijn (zo'n 20 paarden. iedereen recreant) is de kans klein dat je buiten de winteravonden geen optie hebt om in een rustige bak te rijden.
Liefst alleen, anders max 4 in 20x40 en 6 in 20x60. Maar het hangt ook wel sterk af hoe goed de bakregels nageleefd worden en hoe gehoorzaam de paarden zijn.
IncelloAndMe
Geplaatst: 14-03-17 16:31
Wij hebben 20 x 60 en ik vind 3 het maximum. Maar er hangt ook veel af van de omstandigheden! Staan er bijvoorbeeld hindernissen in de bak dan vind ik het al helemaal niet fijn als er dan ook nog anderen in de bak komen rijden. Zijn het brave paarden maakt het niet zoveel uit, maar bijvoorbeeld heel jonge, groene paarden heb ik liever niet bij me in de bak. We hebben ook een horseballer op stal en die heb ik ook liever niet bij me door het korte draaien, stoppen, vertrekken,...
Oke en welke maat bak vinden jullie het fijnst. Ik vind een lekker grote bsk fijn met lange zijdes om goed te kunnen galloperen
luckyfarm
Geplaatst: 14-03-17 17:44
Liefst alleen, aangezien ik niet op de hoefslag wil rijden ivm rechtgerichtheid vh paard. Als je er een tegenligger aankomt, wijk ik even naar de hoefslag en dan direct weer terug wijken maar de binnenhoefslag.
Liefst alleen, maar zolang iedereen bakregels kent max 8,
Loeka_Polly
Geplaatst: 14-03-17 17:54
9 max in een bak van 20x40
ik heb vaker met 11 mensen in een bak van 20x40 gereden, niet ideaal maar je leert wel goed multitasken Voorkeur gaat uit naar max 6 maar met max 9 is het nog prima te doen.
edit: Dit gaat er natuurlijk vanuit dat iedereen de bak-regels kent en naleeft
Als ik met 9 mensen rijd die allemaal goed om zich heen kijken en ook op andere letten vind ik het geen probleem. Als er ruiters bij komen die afsnijden, totaal geen benul hebben van rijbaanregels etcetera rijd ik liever alleen Hangt verder natuurlijk ook af van de afmetingen van de bak en of er hindernissen staan etcetera.