Haflinger Dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_97

Haflinger Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 08:45

Met enige spanning en wat twijfels open ik dit topic. Tips zijn altijd welkom, maar wel graag opbouwend. :o

Afgelopen week is mijn vriendin van ‘Ilseshobbyfotografie’ rij foto’s komen maken van Vrouwke en mij.
✦Vrouwke
✦ Haflinger
✦ 9 jaar
✦ L1+8

(Vrouwke loopt uit zich zelf graag erg diep in de hals, ik werk er dus altijd hard aan om haar netjes met het neusje eruit te laten lopen.)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wij trainen hard door! :)

Maartje1990

Re: Haflinger Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 08:48

Volgebs mij lukt het doorstreepte gedeelte aardig goed! Ziet er netjes en vriendelijk uit!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 08:52

van 6 foto's is lastig te beoordelen, vooral omdat ze ook van 1 kant zijn gemaakt. Maar het ziet er verder netjes uit. Op de eerste foto heb je een beetje een stoelzit, maar dit kan uiteraard ook moment opname zijn.

Bij de 1 na laatste foto lijkt het of je uit het zadel wordt getrokken. het lijkt op de foto of je ver achterin het zadel zit. Je zou kunnen proberen je bekken iets te kantelen zodat je wat meer rechterop komt te zitten.

verder ziet het er netjes uit. Ik zal zeggen ga zo door!! *\o/*

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 08:52

Fijne foto's zeg! Ziet er erg netjes uit, volgens mij ben je hartstikke goed op weg :)

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 08:53

Leuke combinatie :)

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 08:58

Ziet er goed uit! De enige tip die ik kan verzinnen is, let goed op de lijn van schouders-heupen-hakken :)

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 09:01

plutolover schreef:
van 6 foto's is lastig te beoordelen, vooral omdat ze ook van 1 kant zijn gemaakt. Maar het ziet er verder netjes uit. Op de eerste foto heb je een beetje een stoelzit, maar dit kan uiteraard ook moment opname zijn.

Bij de 1 na laatste foto lijkt het of je uit het zadel wordt getrokken. het lijkt op de foto of je ver achterin het zadel zit. Je zou kunnen proberen je bekken iets te kantelen zodat je wat meer rechterop komt te zitten.

verder ziet het er netjes uit. Ik zal zeggen ga zo door!! *\o/*

Fijne opbouwende kritiek! :)
Foto's van 1 kant klopt inderdaad, foto's op de andere hand kwamen niet helemaal lekker tot z'n recht vanwege de zon. :+

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:01

Ik vind dat je haar echt netjes aan het lopen hebt. :j Het enige wat ik je mee kan geven is, hoe mooi je ponyke ook is, niet zo veel naar onder kijken! :D

Ik doe het zelf ook heel erg, maar dat moet je denken: lipjes getuit en tietjes vooruit! :D :')

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:03

Ik vind het een leuk dier, maar ergens klopt de hoofd hals houding niet..hij knikt ineens in....

brittkalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:12

Wat een leuk paardje! Ik vind dat ze heel mooi onder je zit, ook vanuit de achterhand. Dat diep buigen ben je volgens mij al goed aan het verbeteren!

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:01

Je bent goed op weg zo te zien! :D Ziet er netjes uit ;)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:48

Cinnepin schreef:
Ik vind het een leuk dier, maar ergens klopt de hoofd hals houding niet..hij knikt ineens in....

Dit viel mij inderdaad ook op. Niet helemaal rond oid... Ik kan het alleen niet plaatsen.

Daarom ga ik maar geen kritiek geven, nette gangen! :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:11

AlwaysH schreef:
Cinnepin schreef:

Dit viel mij inderdaad ook op. Niet helemaal rond oid... Ik kan het alleen niet plaatsen.

Daarom ga ik maar geen kritiek geven, nette gangen! :)

ja dat plaatsen heb ik ook moeite mee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:43

Wat een leuke combi zijn jullie! Mooie sportieve haf :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 04:54

Leuke haf! Knap sjeik koppie heeft ze.

Ze zou idd net iets ronder mohen door haar lijf.

Maar iets met Haflinger en pakpony ipv dressuurpaard.

Ach. Lekker doorgaan, komt helemaal goed :D

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 06:38

Persoonlijk vind ik het geen fijne plaatjes daarbij ik op alle fotos alleen nog maar naar het hoofdje van je haf heb gekeken.
Op alle foto,s staan oortjes naar achteren, veel spanning in de mond en op de altas en eerste hals wervels.

Kijk eens wat er gebeur als je de teugels 2/3 vingers langer maakt.
Blijft ze vol spanning, zou je eens naar haar (ge)bit kunnen kijken en je neus 2 gaatjes losser.

Je paardje heeft mooie spieren en een mooi actieve galop!
In draf mogen de passen wat meer afgemaakt worden.

Qua houding, iets meer borst naar voren, zodat je rechterop komt te zitten en probeer naar voren te kijken, je hoofd weegt ong 7 kg en dat heeft een effect op je houding en rompbalans.

Mooie combie met een prachtige haf!
Laatst bijgewerkt door annebe op 24-02-17 06:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 06:45

annebe schreef:
Persoonlijk vind ik het geen fijne plaatjes daarbij ik op alle fotos alleen nog maar naar het hoofdje van je haf heb gekeken.
Op alle foto,s staan oortjes naar achteren, veel spanning in de mond en op de altas en eerste hals wervels.

Kijk eens wat er gebeur als je de teugels 2/3 vingers langer maakt en iets meer voorwaarts van achteren krijgt.
Blijft ze vol spanning, zou je eens naar haar (ge)bit kunnen kijken.

Bedankt voor je reactie. :)

Toevallig weet ik dat wanneer ik mijn teugels langer laat, zij nog makkelijker/sneller te diep gaat lopen. :) op deze teugellengte heb ik meer contact en is het voor ons beide makkelijker om naar de juiste hoofd/halshouding te vinden.

De tandarts is een maandje geleden geweest, haar gebit was pérfect, ik denk dat daar het 'probleem' niet zal liggen. Vrouwke is erg gevoelig voor alle kleine beetjes druk/beweging.daar gaat zij op te diep door lopen of haar hoofd van kantelen.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 07:06

Joh ziet er super uit, hoor! +:)+

Niet aan jezelf twijfelen,zolang we allemaal nog niet van Grunsven of Bartels van achternaam heetten hebben we allemaal nog wel het 1 en ander te leren.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 07:06

Volgensbmij zijn die wat meer naar achter gerichte oren omdat ze zich concentreert

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 07:10

annebe schreef:

Blijft ze vol spanning, zou je eens naar haar (ge)bit kunnen kijken en je neus 2 gaatjes losser.

Qua houding, iets meer borst naar voren, zodat je rechterop komt te zitten en probeer naar voren te kijken, je hoofd weegt ong 7 kg en dat heeft een effect op je houding en rompbalans.

Ók dan, op basis van drie nagenoeg dezelfde foto's in draf kun jij beoordelen of de passen meer afgemaakt moeten worden. Yeah right. vind sowieso dat er op basis van een paar stilstaande beelden wel heel gedurfd advies gegeven wordt. Zie ze liever eens een half uurtje om me heen rijden om te observeren voor ik ook maar iets van advies zou geven.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 07:30

CharleyT schreef:
annebe schreef:

Ók dan, op basis van drie nagenoeg dezelfde foto's in draf kun jij beoordelen of de passen meer afgemaakt moeten worden. Yeah right. vind sowieso dat er op basis van een paar stilstaande beelden wel heel gedurfd advies gegeven wordt. Zie ze liever eens een half uurtje om me heen rijden om te observeren voor ik ook maar iets van advies zou geven.

Ben ik helemaal met je eens hoor! Het is enorm lastig kijken met stilstaand beeld.
Tijdens de opleiding bij anne muller hebben we vaak fotos en videos moeten beoordelen daardoor wel een redelijk beeld kunnen krijgen hoe een totaal plaatje er uit ziet.
Maar idd... Blijft moeilijk oordelen

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 07:47

Maartje1990 schreef:
Volgensbmij zijn die wat meer naar achter gerichte oren omdat ze zich concentreert

Mijn pony heeft zijn oren ook niet naar voren tijdens het rijden hoor. Alleen als die merries ziet :j

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 07:51

bontejames schreef:
Maartje1990 schreef:

Mijn pony heeft zijn oren ook niet naar voren tijdens het rijden hoor. Alleen als die merries ziet :j

Same here :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:22

Ik zou me zelfs erg zorgen maken wanneer mijn haf alleen maar met zijn oren erop loopt. Dat betekent dat hij zijn aandacht bij totaal iets anders heeft dan mij. Geconcentreerd naar achter is juist heel goed.

Het inknikken zie ik ook, vooral op de 2e en 3e foto. Ze knikt daar voor aan de hals iets in, ik denk bij de 3e wervel. Ik vermoed ook dat ze daar wat zwaar werd in de hand. In de galop zie ik het niet. Maar daar treedt ze ook veel beter onder. Wel kantelt ze daar iets.

Ik vermoed beiden door wat gebrek aan kracht om te dragen en daardoor steun zoeken voor. Hoe is ze in de buiging? Is ze wel los in haar lijf? Hoe rechtgericht is ze?

Ik vind je overigens een vriendelijke ruiter met een nette houding. Je denkt goed om je paard +:)+
Jullie komen er wel :j

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 09:58

Amanda schreef:
Ik zou me zelfs erg zorgen maken wanneer mijn haf alleen maar met zijn oren erop loopt. Dat betekent dat hij zijn aandacht bij totaal iets anders heeft dan mij. Geconcentreerd naar achter is juist heel goed.

Het inknikken zie ik ook, vooral op de 2e en 3e foto. Ze knikt daar voor aan de hals iets in, ik denk bij de 3e wervel. Ik vermoed ook dat ze daar wat zwaar werd in de hand. In de galop zie ik het niet. Maar daar treedt ze ook veel beter onder. Wel kantelt ze daar iets.

Ik vermoed beiden door wat gebrek aan kracht om te dragen en daardoor steun zoeken voor. Hoe is ze in de buiging? Is ze wel los in haar lijf? Hoe rechtgericht is ze?

Ik vind je overigens een vriendelijke ruiter met een nette houding. Je denkt goed om je paard +:)+
Jullie komen er wel :j

Fijne reactie op te lezen! :)
Over haar oren ben ik het inderdaad eens, dat dat echt een geconcentreerde blik is. Als ze boos is zou ze haar oren echt in haar nek hebben liggen.

We zijn altijd bezig met het rechtrichten en stelling/buiging, puur omdat ik dat een erg belangrijk punt vind tijdens het paardrijden. Vrouwke wordt 1/2x per jaar gemasseerd. Laatste keer was eind december. :)