Afgelopen week is mijn vriendin van ‘Ilseshobbyfotografie’ rij foto’s komen maken van Vrouwke en mij.
✦Vrouwke
✦ Haflinger
✦ 9 jaar
✦ L1+8

Wij trainen hard door!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

plutolover schreef:van 6 foto's is lastig te beoordelen, vooral omdat ze ook van 1 kant zijn gemaakt. Maar het ziet er verder netjes uit. Op de eerste foto heb je een beetje een stoelzit, maar dit kan uiteraard ook moment opname zijn.
Bij de 1 na laatste foto lijkt het of je uit het zadel wordt getrokken. het lijkt op de foto of je ver achterin het zadel zit. Je zou kunnen proberen je bekken iets te kantelen zodat je wat meer rechterop komt te zitten.
verder ziet het er netjes uit. Ik zal zeggen ga zo door!!
Het enige wat ik je mee kan geven is, hoe mooi je ponyke ook is, niet zo veel naar onder kijken! 
Ziet er netjes uit
AlwaysH schreef:Cinnepin schreef:Ik vind het een leuk dier, maar ergens klopt de hoofd hals houding niet..hij knikt ineens in....
Dit viel mij inderdaad ook op. Niet helemaal rond oid... Ik kan het alleen niet plaatsen.
Daarom ga ik maar geen kritiek geven, nette gangen!
annebe schreef:Persoonlijk vind ik het geen fijne plaatjes daarbij ik op alle fotos alleen nog maar naar het hoofdje van je haf heb gekeken.
Op alle foto,s staan oortjes naar achteren, veel spanning in de mond en op de altas en eerste hals wervels.
Kijk eens wat er gebeur als je de teugels 2/3 vingers langer maakt en iets meer voorwaarts van achteren krijgt.
Blijft ze vol spanning, zou je eens naar haar (ge)bit kunnen kijken.
op deze teugellengte heb ik meer contact en is het voor ons beide makkelijker om naar de juiste hoofd/halshouding te vinden. annebe schreef:Persoonlijk vind ik het geen fijne plaatjes daarbij ik op alle fotos alleen nog maar naar het hoofdje van je haf heb gekeken.
Op alle foto,s staan oortjes naar achteren, veel spanning in de mond en op de altas en eerste hals wervels.
Kijk eens wat er gebeur als je de teugels 2/3 vingers langer maakt.
Blijft ze vol spanning, zou je eens naar haar (ge)bit kunnen kijken en je neus 2 gaatjes losser.
Je paardje heeft mooie spieren en een mooi actieve galop!
In draf mogen de passen wat meer afgemaakt worden.
Qua houding, iets meer borst naar voren, zodat je rechterop komt te zitten en probeer naar voren te kijken, je hoofd weegt ong 7 kg en dat heeft een effect op je houding en rompbalans.
Mooie combie met een prachtige haf!
CharleyT schreef:annebe schreef:Persoonlijk vind ik het geen fijne plaatjes daarbij ik op alle fotos alleen nog maar naar het hoofdje van je haf heb gekeken.
Kijk eens wat er gebeur als je de teugels 2/3 vingers langer maakt.
Blijft ze vol spanning, zou je eens naar haar (ge)bit kunnen kijken en je neus 2 gaatjes losser.
Je paardje heeft mooie spieren en een mooi actieve galop!
In draf mogen de passen wat meer afgemaakt worden.
Qua houding, iets meer borst naar voren, zodat je rechterop komt te zitten en probeer naar voren te kijken, je hoofd weegt ong 7 kg en dat heeft een effect op je houding en rompbalans.
Mooie combie met een prachtige haf!
Ók dan, op basis van drie nagenoeg dezelfde foto's in draf kun jij beoordelen of de passen meer afgemaakt moeten worden. Yeah right. vind sowieso dat er op basis van een paar stilstaande beelden wel heel gedurfd advies gegeven wordt. Zie ze liever eens een half uurtje om me heen rijden om te observeren voor ik ook maar iets van advies zou geven.
Amanda schreef:Ik zou me zelfs erg zorgen maken wanneer mijn haf alleen maar met zijn oren erop loopt. Dat betekent dat hij zijn aandacht bij totaal iets anders heeft dan mij. Geconcentreerd naar achter is juist heel goed.
Het inknikken zie ik ook, vooral op de 2e en 3e foto. Ze knikt daar voor aan de hals iets in, ik denk bij de 3e wervel. Ik vermoed ook dat ze daar wat zwaar werd in de hand. In de galop zie ik het niet. Maar daar treedt ze ook veel beter onder. Wel kantelt ze daar iets.
Ik vermoed beiden door wat gebrek aan kracht om te dragen en daardoor steun zoeken voor. Hoe is ze in de buiging? Is ze wel los in haar lijf? Hoe rechtgericht is ze?
Ik vind je overigens een vriendelijke ruiter met een nette houding. Je denkt goed om je paard
Jullie komen er wel