Leasen op de manege?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Denise167

Leasen op de manege?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 22:13

Hoi, ik zou graag een paardje willen leasen op de manege. (Manege de eenhoorn)
En was even benieuwd hoeveel dat ongeveer bij jullie kost?
En voor hoeveel dagen

Hoor het graag :o
Laatst bijgewerkt door Denise167 op 14-02-17 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

xRaisin

Re: Leasen op de manege?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 22:15

Dat verschilt natuurlijk per stal. Bij ons is het -even uit mijn hoofd gezegd- 160 euro voor 4 dagen en 250 voor 6 dagen.

Het handigste is natuurlijk om bij je eigen manege te informeren of de prijzen en de mogelijkheden!

RavenCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 08:47

Lease is een heel breed begrip: bij sommige stallen wordt er volledige koop op afbetaling mee bedoeld, of huur met een voorrecht tot koop. Steeds meer zie je echter ook dat je in feite een deeltijdpaardje huurt voor een aantal dagen. Kijk dan ook goed wat de regels zijn, hoe veel uur mag je rijden, wat mag je wel en niet doen, ben je nog verplicht een minimaal uren les bij te kopen etcetcetc. Ook is het goed om te kijken wat opzegtermijnen zijn en of er vervangende paarden beschikbaar zijn als "jouw" paard ziek of kreupel is.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 09:01

Bij de eenhoorn kun je het in de informatiemap misschien in de prijslijst vinden, die map ligt op elke tafel in de kantine, anders even naar frank of marlies :)

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 09:15

Bij maneges ligt het idd rond de 150-200 euro per maand voor een drietal dagen in de week. Daarnaast loopt het paard op andere dagen vaak nog de lessen mee en zijn ze bijgevolg niet erg flexibel qua dagen wisselen/vakantie/... Persoonlijk vind ik dit toch wel veel geld. Voor 100 euro per maand kan je wel bij een heleboel particulieren terecht en zijn de paarden nog niet 'afgestompt' door manegeruiters.

emily68

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 09:32

Wij hebben een hele fijne regeling, voor 150 euro heb je het paard altijd, behalve als de manege hem in het weekend nodig heeft. Het paard loopt dan niet meer in de lessen mee.

Catfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 09:41

Bij ons kost het 175 euro per maand voor 4 uur per week waarvan 2 uur les. Toen ik leaste was het iets duurder en was het 3 uur vrijrijden en 1 uur les. Paard liep dezelfde dag ook gewoon in de lessen, je mocht er niet mee naar buiten. Bij wedstrijden heb je niet het alleenrecht op het paard. Hoewel ik het leuk vond (2,5 jaar geleast) vond ik het op een gegeven moment toch te duur worden voor wat je ervoor kreeg. Volgens mij is het bij ons ook wel erg duur. Ik weet één manege in de buurt waar het duurder is, maar daar kan je alleen fulltime leasen en betaal je dus lease + stalling en huur voor harnachement. Geloof dat het daar zo'n 450 euro per maand kost.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 09:45

Bij ons 455 voor 6 dagen (volledige lease) en ik dacht 233 voor 3 dagen

Gaby9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 09:56

Loes1996 schreef:

Die 455 euro is wel heel erg duur! Een eigen paard stallen kost hier 280 euro.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 09:58

Manege de Eenhoorn in Blokker (Hoorn NH) is wel duur (meer dan de bedragen die hier al genoemd worden). Je hebt dan praktisch je eigen paard, 7 dagen per week en het paard loopt niet meer mee in de lessen. Ik vond het zelf heel leuk om te doen maar achteraf gezien had ik dat geld veel beter kunnen sparen, dan had ik het paard allang gekocht kunnen hebben.

Bedoelde je de Eenhoorn in Blokker, of in Diemen?

Het beste is om gewoon te vragen bij de manege-eigenaar. In Blokker verschilt het namelijk ook per paard wat het kost. :)

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:02

Verschilt heel erg per manege, maar ik heb destijds een paard geleasd voor 135 euro. Voor 3 dagen in de week was dat.
Enige nadeel was dat we de volledige kosten van de hoefsmid en dierenarts moesten betalen, en daar nog wel eens mee gesjoemeld werd..

Denise167

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 15:04

Nissima schreef:
Manege de Eenhoorn in Blokker (Hoorn NH) is wel duur (meer dan de bedragen die hier al genoemd worden). Je hebt dan praktisch je eigen paard, 7 dagen per week en het paard loopt niet meer mee in de lessen. Ik vond het zelf heel leuk om te doen maar achteraf gezien had ik dat geld veel beter kunnen sparen, dan had ik het paard allang gekocht kunnen hebben.

Bedoelde je de Eenhoorn in Blokker, of in Diemen?

Het beste is om gewoon te vragen bij de manege-eigenaar. In Blokker verschilt het namelijk ook per paard wat het kost. :)

Kunt u een beetje inschatten hoeveel Ik ongeveer zou moeten betalen?

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:07

Ik betaal 425 voor volledige lease (7 dagen, mag dan zelf bepalen wanneer ik rijd en wat ik doe), dit is ook met voorrecht tot koop. Als ik haar wil kopen dan ligt de prijs ook al vast in het contract.
Die 425 is trouwens ook inclusief 4 groepslessen per maand of 2 privélessen per maand.
Een paard stallen op mijn manege kost 345 euro, dus ik vind 425 inclusief les heel redelijk.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:08

GabyShyy schreef:
Loes1996 schreef:

Die 455 euro is wel heel erg duur! Een eigen paard stallen kost hier 280 euro.

In Amsterdam zit een manege waar je ruim 800 euro per maand betaalt voor fulltime leasen 8)7
http://www.nieuwamstelland.nl/paard-leasen-2.html

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:17

Denise167 schreef:
Kunt u een beetje inschatten hoeveel Ik ongeveer zou moeten betalen?

Ik stuur je even een pb!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:29

De Eenhoorn is duur, de prijs is afhankelijk van het paard en de kwaliteiten en populariteit van het paard. Ook hangt het af van het type stal en of je tuigage huurt.

Ik was destijds 465 euro kwijt 10 jaar geleden, ik vermoed dat het niet goedkoper zal zijn geworden.

Voor dat geld is het wel echt jouw paard en mag je twee keer per week in de les meerijden. Wel moet je er rekening mee houden dat rijden buiten de lessen om erg lastig is (tenzij je overdag tijd hebt). Alle bakken zijn chronisch bezet.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:44

Ik lease een paard voor 100€/maand. Ben de enige die ermee rijd. Stal uitmesten en voeren doet de stalbaas zelf.
Een stalgenoot doet dit ook met een ander paard en betaald net hetzelfde.

Zelf een paard stallen aan volpension kost 250€.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:20

In Amsterdam zit een manege waar je ruim 800 euro per maand betaalt voor fulltime leasen 8)7
http://www.nieuwamstelland.nl/paard-leasen-2.html[/quote]
Wow wat een geld!!
En ze gebruiken hem dan ook nog gewoon in de lessen.... lekker dubbel verdienen!!

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:24

:wow:
En ik vond mijn leasepaard al duur maar dat haalt het echt niet bij €800 per maand. Bij die manege moet je zo te zien ook nog een flexibele baan hebben of nog op school zitten, want je hebt het paard maar voor een dagdeel. Zouden er echt mensen zijn die dat doen?

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:30

Nissima schreef:
:wow:
En ik vond mijn leasepaard al duur maar dat haalt het echt niet bij €800 per maand. Bij die manege moet je zo te zien ook nog een flexibele baan hebben of nog op school zitten, want je hebt het paard maar voor een dagdeel. Zouden er echt mensen zijn die dat doen?

Idd, ik denk het niet.
Voor 425 sta je er in pension dat scheelt meer dan 300euro dat is veel hoor... even apart leggen en je hebt een leuk paard.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:43

800 euro per maand ?? Ik viel bijna van de bank. En dan ook nog maar 3 uurtjes op een dag ter beschikking en nog in de les mee lopen. Die paarden (en klanten) worden uitgebuit!!

Ben echt benieuwd wat voor mensen dit doen. Is toch niet op te brengen...

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 00:31

Zou daar al bijvoorbeeld niet willen rijden, wat een afzetters.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 02:02

Vind het bij die manege wel bijzonder dat bij 2, 3 of 4 dagen de prijs maximaal het aantal dagen x 100 euro is, maar als je van 4 naar 7 dagen springt, dat je dan ineens dik 400 euro meer moet betalen voor die laatste 3 dagen. :wow:

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 05:40

genja schreef:
800 euro per maand ?? Ik viel bijna van de bank. En dan ook nog maar 3 uurtjes op een dag ter beschikking en nog in de les mee lopen. Die paarden (en klanten) worden uitgebuit!!

Ben echt benieuwd wat voor mensen dit doen. Is toch niet op te brengen...

Zou de redenering wel eens willen weten hoe hun op dat bedrag uitkomen.
Stalling voer gebruikskosten, tijd licht water etc etc dan kom je denk ik echt nniet op 800euro uit,neem aan dat je niet mag leasen als je niet kunt rijden.

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 06:38

Kan het niet laten op even te reageren... In andere topics wordt gepraat over bijrijden/leasen bij privepersonen en wordt er al gemopperd als er bv € 50 tot € 100 euro moet worden betaald, en dan mag je vaak onbeperkt komen rijden. Ik zie hier bedragen voorbij komen waar ik mega van schrik, 200/300 euro per maand en dan maar een paar dagen per week. Wij hebben vier paardjes thuis een een bijrijdster die € 65 euro per maand betaald, ze mag onbeperkt rijden en krijgt een keer per week les. Ze hoeft geen hoefsmid e.d. te betalen, geen dierenarts (natuurlijk niet, zou ik bijna zeggen).
Ik snap ook dat een manege een zaak is en er geld aan wil/moet verdienen; mijn verbazing zit meer in het feit dat hier de grotere bedragen je om de oren vliegen, en dat dus ook wordt neergeteld door mensen die leasen, terwijl in het topic "privebijrijden" mensen er al heel snel over vallen als er een kleine bijdrage wordt gevraagd. Ik vind het een groot verschil in denkwijze.
Misschien komt het ook omdat hier in het noorden het aanbod van paarden groter is?