We besloten spontaan om met één van de paarden naar het strand te gaan.
Na even twijfelen kozen we ervoor om Vince mee te nemen.
Hij is de laatste tijd met sprongen vooruit gegaan, dus dat durfde ik wel aan.
Dit zou zijn eerste echt lange rit worden sinds hij bij ons is.
Tijdens het opzadelen kwamen we erachter dat er een evenement gaande was in ons dorp.
Een grote marathon die precies over de route naar het strand liep, dus veel wandelaars en hardlopers.
We besloten toch te gaan zodat Vince ook kan wennen aan drukte, aangezien we over een tijdje eens een wedstrijdje willen rijden.
Waar we geen rekening mee hadden gehouden, was een enorme geluidsinstallatie waar harde muziek uit kwam, racende crossmotoren en een hoop supporters aan de kant.
We besloten gewoon op pad te gaan en als de spanning Vince te veel zou worden, konden we altijd nog terug.
Paspoort:
Naam: Vince
Geslacht: Ruin
Hoogte: 1.73m
Stamboek: KWPN (Zuidhorn)
Leeftijd: 14 jaar
Hier zijn de foto's.
1. Aangekomen op het strand.

2. Rustig stappen in het water.

3.

4. En er weer even uit.

5. Even losdraven op het strand.

6.

7. En een drafje door het water.

8.

9. Eens kijken of hij rustig kan galopperen.

10. Door het water.

11.

12.

13. Lekker spetteren.

14. Nog even wat harder de benen strekken.

15. En nog een korte video.

Vince overtrof al onze verwachtingen en bouwde maar op één moment wat spanning op die ik snel kon laten afvloeien.
Op het strand liep hij zonder aarzelen zo het water in en was hij in draf en ook in galop heel makkelijk bij me te houden.
We hebben echt genoten en dit was zeker voor herhaling vatbaar en we zijn echt trots op Vince.
Hij krijgt steeds meer vertrouwen in zichzelf en we hoeven steeds minder voor hem te beslissen.
Bedankt voor het kijken.