Ponykamp bitloos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mariavank

Ponykamp bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 23:59

Hey bokkers, ik wil deze zomer heel graag op ponykamp met mijn eigen pony. Ik ben in 2013 bij manege knollegruun geweest was echt super leuk, maar ik rij nu bitloos, en dus heel anders dan reguliere maneges. Ik zou wel graag naar Knollegruun gn want dat was zo leuk. Maar daar rijden ze dus niet bitloos en dan leren ze me dingen die ik thuis anders doe/leer. Ik heb gegoogled op bitloze ponykampen maar die lijken me toch minder leuk en gezellig dan die op een manrge.

Heeft iemand suggesties? Voor ponykampen die wel leuk zijn en bitloos? Of weet iemand of ik gewoon als bitloze ruiter nar een manege kan gaan?

Laat het me alsjeblieft weten xxxxxx

Ingrid_92

Re: Ponykamp bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 00:01

mariavank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 11:21

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 11:24

Dat maakt toch niet uit, je kan toch zelf een bitloos hoofdstel meenemen of met halster rijden?

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 11:28

stoerebanaan schreef:
Dat maakt toch niet uit, je kan toch zelf een bitloos hoofdstel meenemen of met halster rijden?

Dat mag eigenlijk nergens, omdat de paarden dat niet gewend zijn.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 11:29

Equixantos :D
http://equixantos.com/

Ik ga er nog steeds heen, het is echt heel leuk en heel leerzaam. Je moet er wel rekening mee houden dat je veel náást je paard staat, en er weinig op gaat in de eerste week.

Mijn paard is door Equixantos verandert van een pony die alleen maar stilstond/weigerde, naar een paard die het geweldig vindt om samen te werken en te rijden. En ik ben nog nooit naar een kamp geweest waar er lekkerder eten is :) De groepjes zijn ook mooi klein.

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 11:35

Nico_lette schreef:
stoerebanaan schreef:

o

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 19:48

Unipowns schreef:
Ingrid_92 schreef:
> 2 Lazy 7 Ranch: http://www.anders-paardrijden.be/
> Natuurlijk met je Paard: http://www.natuurlijkmetjepaard.nl

Bedankt voor je reactie! Weet je ook of je veel buitenritten maakt bij die ponykampen? Ben je er zelf ook een keer geweest?

De eerste ken ik alleen van verhalen. Bij de tweede ben ik leiding. Het is afhankelijk van welke groep je kiest. Bij de 'normale' groepen rijden we 1x een buitenrit. Bij het waaghalzenkamp gaan we meerdere keren naar buiten.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 19:48

Nico_lette schreef:
stoerebanaan schreef:

Maar je geeft aan dat je je eigen paard meeneemt. Ik neem aan dat je toch zelf mag weten welk tuig je meeneemt voor je eigen paard?

mariavank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 18:00

Mariett schreef:
Equixantos :D
http://equixantos.com/

Ik ga er nog steeds heen, het is echt heel leuk en heel leerzaam. Je moet er wel rekening mee houden dat je veel náást je paard staat, en er weinig op gaat in de eerste week.

Mijn paard is door Equixantos verandert van een pony die alleen maar stilstond/weigerde, naar een paard die het geweldig vindt om samen te werken en te rijden. En ik ben nog nooit naar een kamp geweest waar er lekkerder eten is :) De groepjes zijn ook mooi klein.

Ja daar is een vriendin van mij ook geweest ! Alleen zoek ik vooral een kamp met veel buitenritten, aangezien ik thuis al grondwerk doe.

mariavank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 18:04

Ik heb geen idee of dat mag, dus ik heb zojuist een mail gestuurd naar manege Knollegruun. Maar ik denk inderdaad dat ik dat zelf mag weten. Ben benieuwd wat voor reactie ik krijg !!

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:06

2lazy7ranch is leuk! Super leerzaam maar wij zijn daar maar 1x naar buiten gegaan.

Verder heb ik met m'n eigen pony ook bitloos een 'normaal' kamp gedaan op een manege, was allemaal geen probleem dus gewoon even een mailtje sturen naar de manege of dat dat een probleem is, zo niet. Dan ga je toch gewoon bitloos :)

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:12

Ik zoek ook naar zo'n soort ponykamp (met veel vrijheidsdingen zegmaar haha) dus ik kijk ook even mee! Ik wil er namelijk een zonder dat je een eigen pard mee moet nemen... Maar ik zie alleen maar sites waar het me echt zo serieus lijkt haha, of dan is het van 9 tot 15 en ik ben 13 (minder dan een maand 14)...

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:47

De Poedertoren dan?

BoydS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:00

Ik ben ooit op ponykamp geweest bij manege Knollegruun met mijn eigen paard. Heb daar een aantal keer bitloos mee gereden en daar is toen niks van gezegd...was wel een aantal jaar geleden!

mariavank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 19:12

Bedankt voor alle reacties ! Voor nu wacht ik nog maar even op dat mailtje. Gaan er nog meer mensen op ponykamp bij Knollegruun deze zomer?

mariavank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 19:19

Luca03 schreef:
2lazy7ranch is leuk! Super leerzaam maar wij zijn daar maar 1x naar buiten gegaan.

Verder heb ik met m'n eigen pony ook bitloos een 'normaal' kamp gedaan op een manege, was allemaal geen probleem dus gewoon even een mailtje sturen naar de manege of dat dat een probleem is, zo niet. Dan ga je toch gewoon bitloos :)

Klinkt leuk! Maar het is in Belgie zag ik en ik woon in Groningen en dat is iets te ver weg helaas :(

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:21

Fjordhestgard in Hoenderloo is elke dag buiten rijden met ponykamp, wel zijn er alleen maar fjorden.

Vorig jaar deed er op een andere pony mee dat geen fjord was.

Het jaar daarvoor was iemand die bitloos buiten reed, was wel instructie week vanaf 17, jaar.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:32

Zou het apart vinden als je niet je eigen paard met eigen tuigage zou mogen rijden, waar dan ook. (Tenzij het uiteraard levensgevaarlijk of onvriendelijk wordt :+ maar dat lijkt me niet aan de orde Haha).

Anyway, bij manege Gerner wordt een groot gedeelte van de manegepaarden en -pony's ook bitloos gereden. We doen ook veel grondwerk etc. en er wordt veel vanuit de natuurlijke kant bekeken. Eventueel de moeite waard voor degenen uit het topic die daar interesse in hebben :) Mocht iemand specifieke vragen erover hebben, dan help ik graag.

mariavank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 20:31

DieL_Zor schreef:
Zou het apart vinden als je niet je eigen paard met eigen tuigage zou mogen rijden, waar dan ook. (Tenzij het uiteraard levensgevaarlijk of onvriendelijk wordt :+ maar dat lijkt me niet aan de orde Haha).

Anyway, bij manege Gerner wordt een groot gedeelte van de manegepaarden en -pony's ook bitloos gereden. We doen ook veel grondwerk etc. en er wordt veel vanuit de natuurlijke kant bekeken. Eventueel de moeite waard voor degenen uit het topic die daar interesse in hebben :) Mocht iemand specifieke vragen erover hebben, dan help ik graag.

Ik heb even op de site gekeken en dit is echt precies hoe wij ook rijden en omgaan met de paarden! Super leuk om te lezen dat er steeds meer mensen zo gaan rijden. Word nog moeilijk kiezen met al die ponykampen (;

mariavank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-17 23:09

Luca03 schreef:

Maar was het geen probleen dat je anders rijd dan hun? Want meestal rinden bitloze ruiters heel anders.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 08:09

mariavank schreef:
Luca03 schreef:

Maar was het geen probleen dat je anders rijd dan hun? Want meestal rinden bitloze ruiters heel anders.

Ik reed daar gewoon op mijn manier maar probeerde me wel een beetje aan te passen. Was verder geen probleem.

mariavank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 10:09

mariavank schreef:
Luca03 schreef:

Ik reed daar gewoon op mijn manier maar probeerde me wel een beetje aan te passen. Was verder geen probleem.

Leuk!! Naar welk kamp ging je? Bedankt voor je reactie

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:38

Bij de ponyhoeve in Ternat (belgie)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:47

Als jij je eigen paard meeneemt naar knollegruun, ga ik er vanuit dat je gewoon bitloos mag rijden hoor ;)

Mocht je geen of late reactie krijgen op je mail, wil ik het ook wel even voor je navragen. Ik sta er gestald, dus ben er redelijk vaak te vinden :D