Na een valse start nu echt opnieuw beginnen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

morris01

Na een valse start nu echt opnieuw beginnen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 18:34

Vandaag is mijn merrie Fay, na 3 maanden op een trainingsstal geweest ivm steigeren e.d., weer terug thuis!

We zijn gelijk maar even op de vereniging wezen rijden om te kijken hoe dat ging, ik vond het best spannend maar we hebben het gedaan en ging super!

Vrijdag hebben ook weer les ;)

Afbeelding

Hopenlijk kunnen we deze lijn nu vasthouden en wellicht in de toekomst een keertje starten :o

Anoniem

Re: Na een valse start nu echt opnieuw beginnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:59

Ze ziet er zo heel relaxed uit. Wat was de reden van het steigeren dan?
Hopen dat het zo goed blijft gaan!

morris01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 19:20

Geen idee, ik kocht haar als braaf paard maar na een week begon de ellende via bokt ben ik toen bij de 1e eigenaresse gekomen en die heeft haar destijds verkocht om die reden.

Bij de trainingsstal zijn ze vooral bezig geweest met leren ontspannen en loslaten, ze was altijd behoorlijk strak in haar lijf.
Met name met aandraven had ze veel last, wellicht ook door dat haar wervels te dicht op elkaar stonden omdat ze zo strak was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:26

Ok, dan schrik je ook zeg, als je denkt een braaf paard te hebben gekocht :=

Bedoel je dat ze kissing spines heeft? Of dat niet?

morris01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 19:58

Nou dat zei de da nog niet (heb foto's laten maken van haar rug) maar hij begon wel over inspuiten wanneer goede training niet zou baten.

Op de foto zaten ze niet op elkaar in iedergeval maar wel dicht op elkaar dus ik kan me voorstellen wanneer ze niet goed over haar rug loopt dat het dan zeer doet.

morris01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 17:43

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 17:51

Mooie reclame voor hen! Ziet er goed uit en wat is Fay een leuk paard! Veel succes met haar.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 17:53

Heb met verbazing zitten kijken :\
_/-\o_
Wat een enorm verschil zeg!!
Heel veel plezier met deze mooie merrie!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 17:58

Wat enorm fijn! Nu lekker opbouwen.

In het begin van het fimpje van de training bij hoe het eerst was zie je wel dat er aan de rechterteugel "getrokken" word, zat daar een specifiek doel aan of was dat eerder bijproduct van de situatie?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:02

Azmay schreef:

In het begin van het fimpje van de training bij hoe het eerst was zie je wel dat er aan de rechterteugel "getrokken" word, zat daar een specifiek doel aan of was dat eerder bijproduct van de situatie?

Datzelfde vroeg ik me ook af.

Was dat uit voorzorg dat ze niet omhoog kon komen?
Het is dat je ziet dat het daarna echt zo super gaar, anders zou je vraagtekens hebben.

Op FB had ik al eens een filmpje van haar trailer laden gezien.
Echt geweldig!!

Veel plezier met haar, maar dat gaat vast wel lukken :)

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:05

Wat een mooi filmpje! Echt geweldig om te zien wat een vooruitgang je paard heeft gemaakt. Nu zelf lekker verder aan de slag, gaat vast helemaal goed komen nu ze zo'n mooie basis heeft meegekregen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:07

Azmay schreef:

Dat doet de ruiter vaak om het paard uit balans te halen om niet recht omhoog te komen. Is een prima methode :j

Wat een bijzonder filmpje, en mooi om de verandering te zien. Recept voor de dame in kwestie!

morris01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 18:20

Joolien schreef:
Azmay schreef:

Dat doet de ruiter vaak om het paard uit balans te halen om niet recht omhoog te komen. Is een prima methode :j

Precies Joolien!

In het begin van het filmpje zag je dat ze recht omhoog kwam, toen zat ik er dus op en was voor mij ook het moment om te zeggen tot hier en niet verder, we hebben nu echt hulp nodig, gelukkig heb ik de juiste persoon gevonden!

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:24

ah dat is fay van dat mooie filmpje van Facebook! veel plezier weer met haar

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:28

gaaf wat een verschil zeg! van paniekvogel naar heerlijk swingend paard.
Veel plezier met je (als) nieuwe paard! :D

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:44

Wat kijk je blij :) en wat super dat ze nu weer bij je terug is. Heel veel succes.
Ik vind het super dat je zo'n goede trainer hebt gevonden, wat een prachtig filmpje, er spreekt zoveel liefde voor je paard uit. En wat een resultaat _/-\o_ Niet alleen wat rijden betreft maar ook het hele grondwerk erbij.

Je ziet dat de trainer haar heel mooi verzameld en ontspannen rijdt, en dat is denk ik de sleutel om eventuele rugpijn en stijfheid te voorkomen bij je paard.

Je hebt en heel mooi en lief paard.

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:52

Wat fijn voor jullie zeg! Hoelang heeft ze daar gestaan eigenlijk?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 19:01

Wat goed dat je hulp hebt gezocht! Kunnen veel mensen nog wat van leren. Je ziet dit vaak bij paarden die lang onbegrepen zijn geweest waardoor verkeerd behandeld en gereden. Fijne trainer op het filmpje! En nu is het een kwestie van goed naar je paard blijven luisteren om op deze weg te blijven :)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 19:06

Wat een wereld van verschil! :wow: Ik heb werkelijk met verbazing naar het filmpje gekeken. Wat een knap paard. Práchtig!!
Ook mijn waardering voor jou dat jij haar deze kans gegeven hebt! Ik wens jou, jullie, dan ook heel veel geluk en plezier samen!

Ja, ik was ook benieuwd hoe lang deze training in beslag genomen heeft. Wordt er dan vooraf een soort screening gedaan en krijg je dan een slaagpercentage want ik neem aan dat aan deze training een flink prijskaartje gehangen heeft ...

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 19:09

Wauw wat een mooi filmpje dat op facebook, de trainster kan trots op haar werk zijn en jij natuurlijk op je zelf omdat je haar daar een gebracht hebt.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 19:23

Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn! Dan kun je nu eindelijk van je nieuwe paardje gaan genieten.
Het ziet er nu echt goed ontspannen uit in elk geval, complimenten aan de trainster! (En aan jou dat je hebt doorgezet!) :)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 19:33

Mooi verschil!! Veel plezier met haar.

morris01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 19:54

Lukasje schreef:
Wat een wereld van verschil! :wow: Ik heb werkelijk met verbazing naar het filmpje gekeken. Wat een knap paard. Práchtig!!
Ook mijn waardering voor jou dat jij haar deze kans gegeven hebt! Ik wens jou, jullie, dan ook heel veel geluk en plezier samen!

Ja, ik was ook benieuwd hoe lang deze training in beslag genomen heeft. Wordt er dan vooraf een soort screening gedaan en krijg je dan een slaagpercentage want ik neem aan dat aan deze training een flink prijskaartje gehangen heeft ...

Fay is bijna 3 maanden bij Yvet geweest, prijskaartje vond ik meevallen als je kijkt naar wat je ervoor terugkrijgt en als ik optel wat ik aan Fay allemaal al heb uitgegeven aan da's, fysio's, tandartsen, zadels e.d. waren deze kosten het meer dan waard.

We hebben vooraf niet besproken hoelang het zou duren, ik was er eigenlijk al vanuit gegaan dat het niet met een maandje klaar zou zijn gezien haar fysieke en geestelijke toestand.
Ze heeft mijn andere paard zadelmak gemaakt dus ik kende haar werkwijze ik heb er nooit over getwijfeld of ze Fay kon helpen, ze hanteert wel no cure no pay maar ik denk dat er weinig paarden zijn die ze niet kan helpen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:58

Ik vind 3 maanden nog vrij snel als je ziet waar je van komt en wat er bereikt is. En dan kan ik me ook voorstellen dat je met plezier betaald hebt wanneer je het vergelijk maakt met reeds gemaakte kosten die niets opgeleverd hebben.

Ah oke, je kende die dame al, dat maakt natuurlijk wel een verschil. Het blijft toch moeilijk om je paard in handen van derden te geven.

JosjeDZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:16

Wauw! Dat filmpje op fb. Kippevel....