Waar zoek ik naar een recreatiepaard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Waar zoek ik naar een recreatiepaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 17:14

Hi allemaal,

Ik ben op zoek naar een recreatiepaard in de lage prijsklasse, maar ik weet niet goed waar en hoe ik moet zoeken.

Diverse stoeterijen hebben veel paarden in de aanbieding maar toch vrijwel alles boven budget.
Ik probeer marktplaats en Bokt markt goed in de gaten te houden, maar vind het toch wel lastiger dan ik aanvankelijk dacht.

Wie heeft er een goede tip (of misschien goede ervaring) voor het zoeken naar een recreatiepaard in de lage prijsklasse? :=

Hopend op hulp..

Sjolvir

Re: Waar zoek ik naar een recreatiepaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 17:17

Een gezond recreatie paard is doorgaans ook niet voor een appel en een ei te koop, want gezonde en brave recreatie paarden moeten ook nog van alles kunnen.
Vergis je daar dus niet in een kapot sportpaard is niet hetzelfde als een goed recreatie paard.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 17:18

Wat is je budget? Een recreatie paard wat braaf is word al snel ongeveer 3000.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 17:23

Ik ben nu vooral aan het kijken naar (omgeschoolde) Dravers en dan kom ik rond de 1.000-1250 uit wat prima is. Maar ik heb er nog geen gezien die mij aanspreekt of groot genoeg is (minimaal 1.60m).

Ik heb goed onderzoek gedaan naar wat ik wil en wat de kosten daarvoor zijn, ik weet alleen niet goed waar ik moet (beginnen met) zoeken. :)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 17:25

'Een' recreatiepaard vinden zal het probleem niet zijn maar eentje dat gezond èn braaf is aan een gunstige prijs wel denk ik. Hangt af wat je budget is natuurlijk.
Heb je al eens aan een draver gedacht? Dat zijn vaak wel leuke recreatiepaarden. Ruitje hier op bokt herschoolt dravers, mss kan je haar contacteren? Veel succes in je zoektocht.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 17:26

@Lukasje: dankje, zie mijn reactie boven de jouwe. Een Draver heeft ook mijn voorkeur. (Heb ik inmiddels wat jaren ervaring mee en vind dat over het algemeen hele fijne paarden) :j
Ik zal Ruitje eens berichten!

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 17:28

Stal Westfriesedijk heeft ook regelmatig omgeschoolde dravers te koop. Van horen zeggen ook een betrouwbare stal.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 17:30

@Wilma84 dankje voor de tip. Ik zie op de website inderdaad wat leuke paarden voor een interessante prijs!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 17:38

Zoek je perse een draver. Bij mij op stal staat een kwpn. Heeft een lichte blessure in de hals maar voldoet prima als recreatie paard. Word ook gewoon gereden door jong en oud, kan l/m dressuur nog wel aan (heeft Z gelopen). Springt ook. Merrie rond de 1.70, Alleen de leeftijd weet ik niet. Lief paard in de omgang ook voor buitenritten.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 17:44

@Cowgirl: Nee niet perse, ik heb alleen een lichte voorkeur voor een Draver. Maar sta ook zeker open voor andere rassen. Gaat mij meer om het karakter en ik vind het belangrijk dat hij/zij geschikt is voor de beginnende ruiter, omdat mijn vriend nog niet veel ervaring heeft en het paard van ons beiden wordt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 17:47

Houd er rekening mee dat dravers vaak geen beginnerspaarden zijn. Tenzij ze echt al langer recreatief bereden worden. Paarden die net omgeschoold zijn, zijn eigenlijk nog gewoon groene paarden. Ze zijn dan wel misschien braaf omdat ze al heel wat hebben gezien, maar rijtechnisch zijn ze vaak niet de makkelijkste en moet je hun veel leren. Als je geen ervaring hebt met het doorrijden van jonge/groene paarden, houd er dan rekening mee dat het nog best lastig is. Goede begeleiding is dan sowieso nodig.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 17:47

Bart Janssen in Haghorst

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 17:50

Joolien: ik denk dat dat per paard enorm verschilt, ik heb daar namelijk tot nu toe andere ervaringen mee. :) Rijtechnisch ben ik het met je eens, maar dat geeft niet. Ik heb zelf veel ervaring dus rijtechnisch zal ik e.e.a. oppakken. Maar mijn vriend is meer van het wandelen, buiten rijden etc. vandaar dat ik daarom een paard zoek waar ik een beginnende ruiter aan kan toe vertrouwen.

@paardje 1983: dank voor de tip!

breggel1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 17:52

kijk ook eens op fb ! daar heb je besloten groepen waar paarden aangeboden worden in wat jij zoekt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 17:53

Voor die prijs een gezond beginnerspaard vinden gaat nog een flinke uitdaging worden denk ik.
Ik ken wel een kleine handelaar waar je bij terecht zou kunnen maar die zit voor jou nogal een eind weg en heeft ze zelfs iets boven jouw budget en vrij groen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 17:58

Azmay: Groen vind ik ook niet erg, als het karakter maar braaf/rustig is.
N.a.v. de tips hier heb ik wel al een aantal paarden gevonden waar ik interesse in heb binnen budget, dus daar maak ik me niet te veel zorgen over.

@breggel1982: dankje, ik zal eens zoeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 17:59

Frummels schreef:
Joolien: ik denk dat dat per paard enorm verschilt, ik heb daar namelijk tot nu toe andere ervaringen mee. :) Rijtechnisch ben ik het met je eens, maar dat geeft niet. Ik heb zelf veel ervaring dus rijtechnisch zal ik e.e.a. oppakken. Maar mijn vriend is meer van het wandelen, buiten rijden etc. vandaar dat ik daarom een paard zoek waar ik een beginnende ruiter aan kan toe vertrouwen.

@paardje 1983: dank voor de tip!

En vandaar dat ik dan zeg dat je met dravers goed moet kijken hoe veel ze al kennen ;) Want dan evengoed moeten ze wel echt goed braaf zijn buiten als je vriend niet zo handig is ;)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 18:03

Joolien: Dat klopt, maar daarom zullen we toch ook echt moeten gaan kijken en proefrijden .. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:05

Frummels schreef:
Joolien: Dat klopt, maar daarom zullen we toch ook echt moeten gaan kijken en proefrijden .. :)

Dat sowieso. En altijd laten keuren he, nooit iemand op zijn blauwe ogen geloven. Teveel ellende gezien de laatste tijd, door het niet keuren.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 18:06

Ja daar heb ik helaas ook te veel ellende van gezien.. Keuren is sowieso ons plan. :j

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:12

Ik heb de mijne gewoon via marktplaats :o

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 18:17

nanda1980 schreef:

Haha, dat klinkt heel makkelijk als je het zo zegt. :D

Ik zie best leuke dieren op marktplaats voorbij komen, maar ik zit wel echt een beetje met een minimale schofthoogte. (ik ben zelf 1.80 en vriendje 1.85)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:18

Oh ja, dan mag je wel wat stevigers hebben. Dat ga je misschien ook niet vinden in de dravers dan. Want daarvan zijn er niet heel veel grote, en vaak als ze wat groter zijn, zijn ze behoorlijk iel.
Heb je op Facebook ook al gekeken?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:19

Als je een draver zoekt, Ruitje op bokt heeft nog wel eens dravers te koop die ze omgeschoold heeft.

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:22

nanda1980 schreef:

Ik de mijne ook hoor. Er zijn genoeg brave en gezonde paarden te koop die niet zo duur zijn. Je moet alleen even goed zoeken en marktplaats/Bokt/sporthorses etc goed in de gaten houden en niet verwachten dat er binnen 4 weken al een paard bij je op stal staat.