Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) kwam ik op de 18+ week van les chevaux uit. Maar had wel een aantal vragen, die misschien wel in dit topic kunnen beantwoord worden:flowerin schreef:Na lang te hebben gezocht naar een kamp voor oudere (jeetje voel me oud met mijn 20 jaar) kwam ik op de 18+ week van les chevaux uit. Maar had wel een aantal vragen, die misschien wel in dit topic kunnen beantwoord worden:
1. Rijd je veel buiten?
2. Heb je de hele week een vast paard?
3. Ik ben autistisch en zou graag het dagprogramma smorgens of savonds doorgesproken krijgen en bij grote veranderingen een seintje willen krijgen zou dit mogelijk kunnen zijn?
dan is het paard het meest relaxed Sidera schreef:Oeh wat leuk! Ben naar les chaveaux geweest als kind.. Was volgens mij een van mijn eerste (al dan niet de eerste) ponykampen.
Kan je daar ook met een eigen paard de 18+ week doen? Vooral de trainings week of de cross lijkt me leuk.
Buitenrijden vind ik vooral alleen leuk eigenlijkdan is het paard het meest relaxed
xLiez schreef:Ik ben toen ik 16 was op kamp geweest bij Les Chevaux, superleuk! (dat is inmiddels al zo'n 9 jaar geleden) We gingen daar iedere dag op buitenrit en dan 's ochtends soms les. Ik reed de hele week op hetzelfde paard (safra). Vond de sfeer daar erg leuk en de locatie is fijn. De omgeving ook trouwens!
sterreke98 schreef:xLiez schreef:Ik ben toen ik 16 was op kamp geweest bij Les Chevaux, superleuk! (dat is inmiddels al zo'n 9 jaar geleden) We gingen daar iedere dag op buitenrit en dan 's ochtends soms les. Ik reed de hele week op hetzelfde paard (safra). Vond de sfeer daar erg leuk en de locatie is fijn. De omgeving ook trouwens!
Wat leuk! Safra ken ik nog wel van 2014. Was een leuk paardje dacht ik zo!
Ik heb Ølle en highfive gehad. Highfive is mijn grote favoriet haha
Helaas hadden wij niet gecrosst ivm het weer.
Eline_S_S schreef:Ik ben afgelopen zomer naar de 15+ week geweest en vond het echt afzien. Ben dan ook een dag eerder naar huis gegaan. Eten vond ik slecht en goedkoop terwijl de leiders heerlijke broodjes gesmolten kaas ed. hadden. De les vond ik qua niveau erg laag. We behandelden dingen zoals overgang van stap naar draf. Ik verwacht eerlijk gezegd wel meer dan dat in een 15+ kamp. Springen mocht niet hoger als 30cm en enkel in draf. Alle groepsgenoten waren 13/14/15. Er waren twee mensen ouder als 15(waaronder ik). De douches stonken enorm, overal lag zand en op de wc gleed je er met bril en al vanaf.
Ook vond ik alle pony's chagerijnig. Meerendeel beet en trapte dus mijn pony stond vaak alleen. Ook was de zadelkamer een zooitje. Er was nog net plek voor mijn zadel en spullen kon ik daar nog net kwijt. Helaas wel eea kwijtgeraakt daar ivm de rommel.
Daarentegen vond ik onze begeleider en de mensen die daar werkten wel ontzettend leuk. Ik kreeg veel vrijheid en mensen dachten mee als er iets was. Ondanks dat de mensen wat jonger waren hadden we een leuke hechte groep. De bossen waren ook prachtig! Met name het water waar je met de paarden in gaatHelaas hadden wij niet gecrosst ivm het weer.
Dit is mijn ervaring met les cheveaux. Vriendinnen van mij zijn later daar op instructieweek geweest en zij vonden het een super leuke week. Zij hadden dan ook les van gediplomeerde instructeurs dus die hebben gelukkig wel iets geleerd daar

sterreke98 schreef:Ik heb me net officieel ingeschreven![]()
Ik heb vervoer kunnen regelen en nu ben ik helemaal blij![]()
De 18+ crossweek met mijn bijrijdpaard en die mag de hele week lekker op de wei staan
Eline_S_S schreef:sterreke98 schreef:Ik heb me net officieel ingeschreven![]()
Ik heb vervoer kunnen regelen en nu ben ik helemaal blij![]()
De 18+ crossweek met mijn bijrijdpaard en die mag de hele week lekker op de wei staan
Leuk! Vond die weides heeerlijk. Mijn haffie stond ook dag en nacht op de wei. Na een paar dagen had ze al door wat er gebeurde als de trekker het land in reed (voertijd) en rende ze er heel hard achter aan
sterreke98 schreef:MariskaDream schreef:Ik ben nog nooit op kamp bij les chevaux geweest maar wel op vakantie week! en dat was zo gaaf! de mensen waren erg aardig. En hweb qua rijden aardig wat uitdaging gehad haha.
wat gaaf! ik zou er ook wel op vakantie willen daar
Welke paarden reed je?
ik heb buitenritten en les in de bak op Bo (kwpn merrie zwart gedaan) . Les op Obelix (haflinger ruin) in binnenbak , ook gesprongen met Obelix. Heb een 2 uurs buitenrit op Day (welsh merrie gedaan. En nog een 2 uurs buitenrit op Rocky leuk wit paardje met bruine oren.
echt triest was een leuk paard