Pony krijgt geen hooi

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Carazonx

Pony krijgt geen hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 18:36

Mijn pony staat op een pensionstalling,
Laatst was ik vergeten om zijn hooimanden vergeten te voeren. (Heel erg dom van mij, zou ook nooit meer gebeuren!). De volgende dag ging ik naar mijn pony toe, een meisje zei dat mijn pony geen hooi had gekregen die morgen. Ik bedankte haar voor het zeggen, alleen wat is jullie mening hiervan? Mijn eigen schuld dat ik het niet heb gevuld, dat weet ik. Maar toch... laat hieronder achter wat jullie vinden ☺

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Re: Pony krijgt geen hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 18:38

Als het jouw verantwoording is had je zelf er achteraan moeten zitten. Al was het maar belletje naar stal dat je het vergeten was. Daar was jouw pony nu de dupe van.

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 18:40

Stel dat je het niet vergeten was, maar het een reden had dat jij ze niet gevuld had, (omdat het paard bv geen hooi mocht vd dierenarts,) zou je het dan fijn gevonden hebben als ze hem wel hooi hadden gegeven? Voor beide partijen geldt: met elkaar in gesprek gaan. Dus niet hier gaan vragen, maar daar gaan overleggen. Wat overigens ook voor de stalling geldt.

Carazonx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 18:50

Michellette schreef:
Stel dat je het niet vergeten was, maar het een reden had dat jij ze niet gevuld had, (omdat het paard bv geen hooi mocht vd dierenarts,) zou je het dan fijn gevonden hebben als ze hem wel hooi hadden gegeven? Voor beide partijen geldt: met elkaar in gesprek gaan. Dus niet hier gaan vragen, maar daar gaan overleggen. Wat overigens ook voor de stalling geldt.
Jaa ik snap het, daarom vond ik het zo dom van mijzelf dat ik het vergeten was

JolijnAila12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 18:51

Zo gaat dat bij ons op stal ook, als je zelf geen hooi in je paard zijn stal legt gaat niemand dat voeren tenzij je dat dan vraagt
Maar ik ben het ook wel eens vergeten hoor, dat is dom maar dat gebeurt iedereen wel eens :(:)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 18:53

JolijnAila12 schreef:
Zo gaat dat bij ons op stal ook, als je zelf geen hooi in je paard zijn stal legt gaat niemand dat voeren tenzij je dat dan vraagt
Maar ik ben het ook wel eens vergeten hoor, dat is dom maar dat gebeurt iedereen wel eens :(:)

Ik zou toch in het donker door de vrieskou gaan voeren. Mijn paard komt echt niet 12 uur zonder ruwvoer te staan :o

JolijnAila12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 18:58

Azmay schreef:
JolijnAila12 schreef:

Ik zou toch in het donker door de vrieskou gaan voeren. Mijn paard komt echt niet 12 uur zonder ruwvoer te staan :o

Ja klopt, ik zorg ook altijd wel dat ze hooi krijgt. Vind het ook belangrijk dat mijn paard de hele dag/nacht door genoeg te eten heeft :j

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 18:59

Geen hooi is inderdaad behoorlijk nalating... Dat is gewoon de basis behoefte die je 'even vergeet'.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 19:00

Dat vergeet iedereen wel eens?
Meen je dat nou echt?

Ik heb werkelijk nog nooit mijn paarden vergeten te voeren, of buiten of binnen te zetten of wat dan ook hoor.
En met wat Azmay zegt, da desnoods maar om in de vrieskou later dan anders.

Maar zou ik stalhouder zijn dan zou ik hooi voeren maar een doos die het vergeet er om aanspreken.
Maar goed, de paarden die ik hier in pension had had ik vol pension staan.
Om dit soort geneuzel te voorkomen. Ik zou daar van ontploffen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 19:18

Ik verplaats dit topic naar YRT Young Riders talk aangezien het daar beter past.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 19:23

Ik vind het ook erg dom, je hebt een paard waar je verantwoordelijk voor bent. Je kunt hem niet zonder eten laten staan omdat jij het 'even vergeet'.
Ik kan uit je verhaal niet opmaken of je het 's avonds nog bedacht of er de volgende dag pas achter kwam maar anders was een belletje naar de stalhouder of desnoods zelf erheen gaan wel op zijn plaats geweest.
Maar goed, gebeurd is gebeurd en hopelijk heb je ervan geleerd :)

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 00:01

Ik vind het ook dom, je pony is afhankelijk van je. Alleen snap ik de stalhouder ook niet helemaal. Als je pony normaal altijd hooi klaar heeft staan en nu niet zou ik even informeren. bij ons op stal stuur ik een appje als iets anders is als anders of als ik denk dat iets niet klopt.. Maar uiteindelijk ligt de verantwoording wel bij jou en dit kan echt niet vind ik

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 17:40

Logisch, als je het niet vult dan weten zij toch niet of ze het moeten geven, logischer van niet dus ik vind het je eigen schuld.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 17:45

Hier op stal ligt het eraan bij welk paard er geen hooi klaar hangt of ik zelf ga pakken of niet. Bij de meesten stuur ik een appje "er was geen hooi", dan krijg je vaak snel genoeg terug of je even wat wilt pakken, of dat de eigenaar toevallig al onderweg is. Een stalgenoot vergeet het echter regelmatig (paard krijgt 4x daags hooinet, en ze heeft ook 4 netten, maar komt niet altijd op dezelfde tijd). Paar maal gewaarschuwd (koop een extra net!), nu is het sneu voor het paard maar helaas, ik blijf niet bezig.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 17:52

Erg slordig natuurlijk om het te vergeten, maar ik vind het ook gek dat niemand jou of je ouders even gebeld heeft. Natuurlijk goed dat ze dan niet alsnog klakkeloos hooi bij je paard/pony gooien, maar als staleigenaar of stalhulp had ik toch even nagevraagd of het klopt dat X geen hooi nodig heeft. Ik neem aan dat het niet vaak voorkomt dat een paard/pony lege hooimanden heeft omdat het geen hooi mag of omdat de eigenaar het vergeten is. Zoiets moet toch opvallen lijkt me!?
Bij een zieke pony/paard is vaak de staleigenaar op de hoogte dus je zou verwachten dat ze wat meedenken en het even bij de eigenaar navragen als ze lege hooimanden treffen.

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 17:57

Dus het gaat om een verzorg pony? wat zei de eigenaar er van.

En waarom heb je dan niet gewoon even gebeld om te vragen of iemand anders het even voor je wou doen..
Vergeren kan gebeuren maar het is best belangrijk voor je pony.. Jij vindt het toch ook niet leuk als je ouders spontaan vergeten je avond eten te geven en er niks ander is om op te snacken

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 17:59

Behoorlijk dom om het te vergeten.
Maar weet ook dat niet iedereen even "behulpzaam" is om je even te bellen/appen om te vragen of er een reden voor is waarom hij/zij geen hooi heeft.
Bij ons op stal moet ook iedereen het zelf klaar leggen in de box. Maar het gebeurt bv wel eens dat ik pas in de avond heen kan. Gelukkig hebben we een paar lieve stalgenoten waarbij we dan gewoon hooi in elkaars boxen neerleggen, zodat ze wat te knabbelen hebben totdat de eigenaar komt. Sturen elkaar vaak dan even een appie van, heb een pluk hooi in de box gedaan. Dan weet de eigenaar dat ze in ieder geval niet zonder heeft gestaan en kan ze het indien gewenst zelf aanpassen op de normale hoeveelheid.
Maar staan er ook op stal die het geen ene mallemoer interesseert.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:03

Wat ik er van vindt is dat je een behoorlijke fout gemaakt hebt.
Ga eens na als je verzorger/bijrijder de taak had gekregen om het klaar te zetten en ze vergeet dit?
Ik kan best wat hebben maar voer vergeten vindt ik echt iets om kwaad over te worden en het vertrouwen in diegene zou toch wel beschadigd zijn. Nu is het je eigen paard. Maar wanneer kwam je er achter dat je dit vergeten was? Pas toen iemand je er op aansprak of toen je net weg was bij je paard?

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:10

Jongens jongens..

TS heeft al meerdere malen aangegeven dat het erg dom van haar was dat ze het vergeten is.. Laten we aannemen dat het eenmalig gebeurt is en ze geleerd heeft van dit foutje :)

Ontopic: TS, volgende keer als je het toch nog een keer vergeet is een belletje naar de stal of iemand anders die daar zijn paard heeft staan of ze je pony toch nog even wat hooi kunnen geven, overleggen en communiceren is de kortste weg immers! Succes! :D

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:25

Oooh wat vinden veel mensen het tóch heerlijk om iemand een uitbrander te geven..... Ts volgens mij vergeet jij nooit meer om het hooi klaar te zetten, in de 30 jaar dat ik mijn paarden twee x per dag ga voeren is het ook een keer voorgekomen dat ik het gewoon straal vergeten ben, soms overkomt je wat waardoor je iets anders heel belangrijks vergeet! Ik denk dat je stalhouder er vanuit gaat dat als er niets klaar staat dat je pony al gehad heeft? Hoe dan ook.... Jij vergeet het nu nooit meer denk ik :)

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:44

Sorry maar dit vergeet je toch niet? :n
Het ergste wat ik ooit vergeten heb bij de paarden is om de beenbeschermers er na het rijden af te halen.
Wat gebeurt is, is gebeurt maar waarom had je dan niet even gebeld toen het je was binnengedrongen? Of even teruggegaan.
Nu, doordat dit gebeurt is zal je het wellicht nooit meer vergeten :-)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:51

Friesfanaat schreef:
Jongens jongens..

TS heeft al meerdere malen aangegeven dat het erg dom van haar was dat ze het vergeten is.. Laten we aannemen dat het eenmalig gebeurt is en ze geleerd heeft van dit foutje :)

Ontopic: TS, volgende keer als je het toch nog een keer vergeet is een belletje naar de stal of iemand anders die daar zijn paard heeft staan of ze je pony toch nog even wat hooi kunnen geven, overleggen en communiceren is de kortste weg immers! Succes! :D

Ik snap je reactie niet zo goed. Ze vraagt toch heel duidelijk wat onze mening er over is??
Dus dan is dit toch vrij normaal dat het daar over gaat.

Zie trouwens dat je het pas wist toen je er aan herinnerd werd. Even dubbelchecken volgende keer voor je weg gaat.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:02

Tigra_ schreef:
Friesfanaat schreef:
Jongens jongens..

Ik snap je reactie niet zo goed. Ze vraagt toch heel duidelijk wat onze mening er over is??
Dus dan is dit toch vrij normaal dat het daar over gaat.

Zie trouwens dat je het pas wist toen je er aan herinnerd werd. Even dubbelchecken volgende keer voor je weg gaat.

Dat klopt, maar ik zag in TS haar profiel dat ze pas 14 is, dus ben van mening dat het wel duidelijk is (ook omdat ze zelf aangeeft dat het dom van haar is) dat ze nog een aantal keer ''dom'' genoemd wordt..

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:10

TS; ik heb mijn paarden aan huis staan en ook ik lig wel eens in bed en moet er dan weer uit om hooi of brokken voor de volgende ochtend klaar te zetten. Mijn man staat om 04.30u op en voert de paarden dan, dus als ik het echt vergeet krijgen ze pas om 05.30u, nog geen ramp natuurlijk. Iedereen vergeet wel eens iets, maar zo te lezen zijn wij de enige :+

Volgende keer een app of belletje naar je stal of vriendin, zolang jij er geen gewoonte van maakt willen ze je pony vast wel een keertje voeren.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:40

HiFive5 schreef:
Sorry maar dit vergeet je toch niet? :n
Het ergste wat ik ooit vergeten heb bij de paarden is om de beenbeschermers er na het rijden af te halen.
Wat gebeurt is, is gebeurt maar waarom had je dan niet even gebeld toen het je was binnengedrongen? Of even teruggegaan.
Nu, doordat dit gebeurt is zal je het wellicht nooit meer vergeten :-)

Er even vanuitgaande dat het paard van TS op stro staat, vind ik beenbeschermers toch wel een stukje erger om te vergeten dan Hooi. Staat het paard op stro heeft het in ieder geval nog genoeg om te knabbelen.

Ontopic:

TS het is niet handig, maar het kan door omstandigheden vast een keer gebeuren. Ik denk dat dit iets Is wat je nooit meer vergeet en iedereen vergeet wel eens dingen.

Heb er al genoeg gezien.

Als ik je stadgenoot was geweest haf ik je even wat laten weten met de vraag of er een reden voor was en er anders hooi in gegooid.

Toch heb ik ook geleerd dat veel mensen niet zo denken en zijn het gewoon dingen die je zelf erg goed in de gaten moet houden.