Sommige zullen mij en Fiëgo wel kunnen van dit topic: [PP] [VOLG] Fiëgo in training.
Daarin valt ook wat uitgebreider over onze geschiedenis samen te lezen, mocht dat je hierna interesseren.
Ik heb mijn paard nu 3,5 jaar en we hebben zoveel pech. Momenteel weet ik niet goed hoelang ik dit nog kan doen..
Hieronder even een opsomming van de gebeurtenissen in onze afgelopen 3,5 jaar.
- Hij kwam de trailer af de dag van aankoop met een flinke wond op de bal van zijn hoef. Hier de dierenarts bij gehad en deze wond heb ik behandeld met honingzalf, is goed genezen (blijft wel een lelijke plek).
- Hij is mij groen verkocht, maar ik ben er later achter gekomen dat de handelaar mogelijk wel meer heeft geprobeerd (zijn woorden naar degene die meer info vroeg: "als je daarop gaat zitten ben je levensmoe"), hier kwam ik achter toen ik in training ging om hem te beleren en hij heel panisch bleek. Dit heeft heel wat extra geld en de nodige tijd gekost & hierdoor ben ik ook angstig geweest met rijden & heeft hij te koop gestaan.
- Omdat ik zelf angstig werd & zijn gedrag niet minder werd er ook een paar maanden enkele keren in de week een gedragsprof. bij gehad.
- 4 a 5x een zadelmaker erbij gehad, ook hierbij nodige pech gehad (bij 2 verschillende zadelmakers een verkeerd zadel gehad, nu een fijne zadelmaker)
- Zeker 8 a 9x een osteopaat erbij gehad ivm vastzetten de rug
- Foto laten maken & RSI laten checken bij de dierenarts ivm dus steeds problemen met de rug (was niks mis mee)
- Pees laten scannen en die bleek uiteindelijk niet goed (waardoor hij ging compenseren, wat de rugklachten veroorzaken) dus ondertussen al een half jaar onder behandeling bij de kliniek, langzaam opbouwen..
- Speciaal beslag etc.
- Nog een paar x de dierenarts erbij gehad voor kreupelheden, wond bij oog etc.
En nu weet ik niet hoelang ik hier nog mee moet doorgaan..
Het enige wat ik in die 3,5 jaar heb gedaan met hem is trainers, dierenartsen, osteopaten, kliniek.. Natuurlijk heb ik momenten gehad dat ik echt van hem kon genieten zoals ik hoopte van mijn eigen paard te kunnen genieten, maar die tijden zijn eerder een uitzondering dan dat het normaal is (als ik er 20x écht op heb gereden is dat al veel, en nu gaat het mij niet perse om te rijden.. maar ik heb natuurlijk geen eigen paard gekocht om naar te kijken..).
Ik heb zoveel geduld gehad, het beste in zorg met hem voor en betaal daar ook zeker naar (bekostig daar absoluut niet op), maar ik ben er nu eerlijk gezegd wel een beetje klaar mee.
Morgen breng ik hem weer naar de kliniek, dan blijft hij daar een nachtje want ik wil ook zijn maag laten checken op maagzweer en dan moet hij nuchter zijn. Verder is zijn rug weer extreem gevoelig sinds 2 weken en was hij afgelopen week ineens linksachter ook al niet goed. Dus ik ben erg benieuwd wat er bij de kliniek nu weer uit komt. We zijn dus nog steeds bezig met herstellen van zijn peesblessure, maar onze pech lijkt maar niet op te houden en ik weet eerlijk gezegd niet meer hoe lang ik dit nog ga trekken..
Maar wat moet ik nu? Hij is bijna 7 jaar, heeft dus de nodige pech en momenteel een blessure. Verkopen op deze manier gaat niet, maar afmaken is ook zeker geen optie..
En het liefst wil ik voor altijd voor hem zorgen, heb ook genoeg geld gespaard en bespaar ook niet op DA-kosten etc., maar op deze manier kan ik mijn spaarpot ook niet blijven aanvullen plus ik zou nou ook wel eens graag uit huis willen en aan mijn eigen toekomst werken qua geld..
Waar houdt het op? Wat zouden jullie doen in mijn geval?