ik wil geld verdienen ponys rijden voor geld?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xboktxx

ik wil geld verdienen ponys rijden voor geld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 19:24

heeey

Ik ben 14 jaar oud en ik wil heel krijg wat geld verdienen.
Ik krijg gewoon zakgeld genoeg om leuke dingen te doen maar ik kan er niet echt van sparen.

Ik wil dus wat geld sparen door geld te verdienen dus door te werken (komt er niet zomaar duhh_)

Alleen voor een supermarkt ben ik te jong...
En meer ideeen heb ik eigelijk niet.

Ik zou heel graag ponys willen bij rijden en daar wat mee verdienen. Doen een paar van me vriendinnen ook.
Of iets anders met ponys/ paarden

alleen ik weet echt niet hoe ik dat zou moeten doen. En wie iemand zoekt

Weten jullie misschien wat tips hoe ik dit handig kan aanpakken?
Laatst bijgewerkt door xboktxx op 30-12-16 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: ik wil geld verdienen ponys rijden voor geld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:25

Dat willen we allemaal wel :D

xboktxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 19:29

Bizzybijtje schreef:
Dat willen we allemaal wel :D

hhaha ik had perrongelijk al op versturen geklikt, maar nu staat het er volledig

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:30

om geld te verdienen met paarden voor anderen rijden moet je echt wel behoorlijk goed kunnen rijden, vriendin van mij doet dat ook maar voor mij gaat dat niet lukken

xboktxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 19:33

trustHim schreef:
om geld te verdienen met paarden voor anderen rijden moet je echt wel behoorlijk goed kunnen rijden, vriendin van mij doet dat ook maar voor mij gaat dat niet lukken

Kan ik reed M2

Lightninggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:36

Je kan misschien eens vragen aan een manege (of andere stal) in de buurt of ze nog hulp nodig hebben bij de verzorging van de paarden. Om geld te verdienen met rijden moet je wel heel goed zijn en krijg je in het begin enkel de paarden waar niemand anders op wil of durft.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:41

M2 tussen de pony's is niet hoog genoeg om er geld aan te verdienen.. Denk niet dat iemand behoefte heeft aan iemand van 14 die hun paard traint als ze daar geld voor moeten betalen. Willen mensen dat, zoeken ze wel een meer gekwalificeerd persoon.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:42

Wie weet zit er een handelsstal in de buurt die graag een aantal pony's goed getraind/ uitgebracht willen hebben, je zou het daar kunnen vragen.
Zou er alleen niet vanuit gaan dat je bakken met geld gaat verdienen.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:45

Waarom niet gewoon doen/proberen? Ik deed het ook en meerdere die ik ken ook. Je wordt er niet rijk van, maar leuk zakcentje kan je er wel mee verdienen!

Belangrijk wel dat je eerlijk bent over wat je kan en doet.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:47

Ik verplaats dit topic naar YRT Young Riders talk omdat het daar beter past.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:50

Vragen kan altijd toch maar idd wel eerlijk zijn. Heb je M2 op de manege gereden of heb je echt pony's uitgebracht dat niveau is nogal verschillend.
Vragen of je ergens mag mesten voeren etc het zal niet veel betalen maar elke beetje helpt

xboktxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 19:55

ElineS schreef:
M2 tussen de pony's is niet hoog genoeg om er geld aan te verdienen.. Denk niet dat iemand behoefte heeft aan iemand van 14 die hun paard traint als ze daar geld voor moeten betalen. Willen mensen dat, zoeken ze wel een meer gekwalificeerd persoon.

eerlijk gezegt denk ik niet dat dat helemaal waar is. mijn vriendin rijd geen wedstrijden maar kan gewoon goed rijden en rijd ponys bij.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:58

Sorry maar eerlijk gezegd moet ik hier een beetje om lachen. M2, 14 jaar oud en dan pony's rijden voor geld. :=

Wil je meer met paarden doen zoek een verzorgpony, wil je geld verdienen ga dan krantjes lopen.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:00

Waarom zou iemand jou betalen als er tig meisjes/ jongens van dezelfde leeftijd/ niveau gratis willen rijden?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:02

Tja ik denk dat iedereen dat wel wilt. Ik zou enkel iemand op hoog niveau betalen om mijn paard/pony bij te rijden. Ik wil dan flink veel verbetering zien.
Zijn het echt officiële wedstrijden waar je M2 gereden hebt of is het het niveau dat je zelf inschat?

Want als een random iemand voor de lol mijn paard/pony bijrijdt zou ik juist een vergoeding willen voor het gebruik van mijn paard/pony.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:03

xboktxx schreef:
ElineS schreef:

eerlijk gezegt denk ik niet dat dat helemaal waar is. mijn vriendin rijd geen wedstrijden maar kan gewoon goed rijden en rijd ponys bij.

Dan kan je je afvragen of ze er wel echt geld voor krijgt. Dat denk ik namelijk niet. Meestal moet je namelijk geld betalen om een pony te rijden tenzij je echt iets bijdraagt aan de pony trainen. En dat toon je aan met wedstrijd niveau en opleidingen.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:03

X
Laatst bijgewerkt door 44Myrthe44 op 03-11-25 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:04

Proberen kan altijd :)
Het beste kun je dan bij fokkers en handelaren langs gaan.
Maar 1 hele grote MAAR: als ze betalen krijg je meestal het grut te rijden waar al 12 andere meisjes vanaf gestuitert zijn.
En als ze dan net een beetje leuk gaan worden ze onder je vandaan verkocht en krijg je het volgende projectiel.
Denk om jezelf voordat je enthausiast opstapt!

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:05

44Myrthe44 schreef:
Toen ik 15 was heb ik ook paarden bijgereden voor geld en ik kwam toen net van de manege af en had geen wedstrijdniveau, het kan dus zeker wel ;).
Gewoon eerlijk zijn over wat je kan, en niet te beroerd zijn om ook in de stallen mee te helpen. Ik zou gewoon eens bij wat stallen in de buurt navragen of ze hulp nodig hebben.

Weet niet hoe lang dat geleden is en waar. Maar ik denk dat er niemand zo gek is om een ongeschoold iemand heel veel te betalen. Tenzij je op levensgevaarlijke paarden gaat zitten waar niemand op durft.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:08

X
Laatst bijgewerkt door 44Myrthe44 op 03-11-25 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:08

Paarden waar je betaald op rijdt zijn of paarden die staatsgevaarlijk zijn en gecorrigeerd worden, of paarden die daadwerkelijk meer talent hebben dan de eigenaar en dan wordt daar een passende ruiter bij gezocht (die sowieso al hoger rijdt dan bijvoorbeeld M2 ;) ). Ik zou gewoon lekker een ander bijbaantje zoeken. Wie weet op een manege in de stallen, en anders bijv een krantenwijk.

xboktxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 20:08

ik vind het gewoon leuk om ponys voor andere serieus te rijden en er een centje bij te verdienen.
En ik reed officiële wedstrijden met mijn C pony'tje in het M2 maar daar ben ik te groot voor en in mei krijg ik een nieuwe pony maar dat duurt nog er lang dus leek dit me wel leuk. En ik wil gewoon wat bij verdienen zo raar is dat toch niet?

En ik ben totaal geen bange ruiter en ik durf te rijden maar ook niet zo dat ik het gevaarlijk maak.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:09

Sizzle schreef:
Proberen kan altijd :)
Het beste kun je dan bij fokkers en handelaren langs gaan.
Maar 1 hele grote MAAR: als ze betalen krijg je meestal het grut te rijden waar al 12 andere meisjes vanaf gestuitert zijn.
En als ze dan net een beetje leuk gaan worden ze onder je vandaan verkocht en krijg je het volgende projectiel.
Denk om jezelf voordat je enthausiast opstapt!

Hier helemaal mee eens en wil daar nog aan toevoegen dat ponyruiters met al een beetje redelijke wedstrijd ervaring juist heel moeilijk te vinden en heel gewild zijn. Ik zou er niet op rekenen dat je echt betaald krijgt, dan moet je meer denken richting een paar keer Z gereden (versneld mogen starten) of internationaal maar je inschrijfgeld (deels) vergoed en misschien een percentage bij verkoop lijkt me best reëel en is sowieso iets wat in de paarden vaker gebeurt. Als je oprecht ambitieus bent, bereid bent er ook voor te werken en overal op weg kan rijden, kan je volgens mij zoveel rijden als je wilt. Dan heb je alleen geen baantje waar je niet kan komen als je geen tijd hebt, veel huiswerk hebt of niet zo lekker bent want dan zijn ze heel snel klaar met je.

xboktxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 20:10

44Myrthe44 schreef:
Toen ik 15 was heb ik ook paarden bijgereden voor geld en ik kwam toen net van de manege af en had geen wedstrijdniveau, het kan dus zeker wel ;).
Gewoon eerlijk zijn over wat je kan, en niet te beroerd zijn om ook in de stallen mee te helpen. Ik zou gewoon eens bij wat stallen in de buurt navragen of ze hulp nodig hebben.

Precies wat jij zegt! Sommige doen een beetje alsof het heel raar is dat ze dan een centje zouden betalen gewoon om wat bij te verdienen voor het rijden en helpen van hun pony. En mijn vriendin krijgt een tientje in de week voor het rijden van die pony, en me andere vriendin iets minder geloof ik.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:12

Er zullen ook best ouders zijn die wel een klein bedrag willen betalen voor het in/doorrijden van de pony van hun kind.
Informeer eens bij rijverenigingen/pensionstallingen/instructeurs in de buurt daarvoor.