Samengevat betekende 2016 voor ons;
- Dexter's eerste optreden
- Dexter's eerste keuring
- Dexter's eerste optocht
- Met Dexter naar zeeeeee
- DUKE
Mijn droom was altijd: een dubbelspan Clydesdales, eentje vanaf veulen opgevoed.
I'm living that dream
13/08/2016
Optreden met Bereden Trekpaard Maaskant op de Burghse Dag in Burgh Haamstede.
En Dexter mocht mee! Zijn debuut als showknol
Ohhh wat deed hij het goed! Ik ben nog steeds erg trots op hem. Hij was erg braaf terwijl
er veel toeschouwers waren, luide muziek en veel vlaggen en afleiding. Hij moest op de koop toe ook nog met bellen rond z'n nek lopen

De dag erna,
14/08/2016
zijn we, ook in Burgh Haamstede, naar het strand geweest met de paarden. Het was te vermoeiend voor de paarden om na een dag vol optredens ook nog eens 3u op de vrachtwagen te staan naar huis. We hebben er dus een weekendje van gemaakt en zijn de tweede dag een heerlijke strandrit gaan maken.

17/09/2016
De eerste keuring, ik vergeet het nooit meer.
Wat. Een. Stress. En nergens voor nodig hé. Jullie kennen mij niet, maar ik ben echt een stresskip. Als ik leuke dingen ga doen word ik al heel zenuwachtig en EXCITED! Dus, een maand of twee voor de keuring begon het gedoe.
Maar de resultaten mochten er wezen

21/10/2016
Oktoberfeesten Sittard
Met voorafgaand, zoals ieder jaar, de Oktoberparade. Waar de bierwagens met luide muziek en zatte mensen in dirndl door de straten trekken en over de grote kermis rijden.
Drukke straten.. Grote kermis.. Dexter.
Verrassend genoeg ging het stappen aardig goed! Alleen het stilstaan had hij niet uitgevonden, grrr.
En stilstaan op smalle straatjes met overal mensen langs de kant is nou eigenlijk net wat je 90% van de tijd moet doen. Dexter vond dat niet nodig, zette een paar keer gezellig achteruit, bijna bij de mensen op schoot. Ik zat stijf van de spanning, Dexter zag er de lol wel van in denk ik.
Achteraf gezien liep hij poeslief over de kermis en heeft hij het lang zo slecht nog niet gedaan.

04/12/2016
En daar was Duke. De droom was compleet.
Mijn eigen, geweldig mooie en superlieve Clydesdale veulen. Ik kan nog steeds niet vatten hoeveel geluk ik heb met deze, met beide knollies trouwens. Het zijn twee schatten van paarden en ik kijk er enorm naar uit om Duke te zien opgroeien en met hem aan de slag te gaan.
Twee paarden was altijd mijn minimum, maar is ook meteen mijn maximum. Dus ik stop even met dromen en neem nu de tijd om te genieten!

WAT EEN TOPJAAR!