Help me alsjeblieft. Wat is het beste voor Diego.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

stoerebanaan

Help me alsjeblieft. Wat is het beste voor Diego.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 12:51

Wegens mijn ziekte ga ik niet meer naar school en werk ik thuis. Mijn situatie is niet geweldig en ik wil het graag kwijt. Ik ben ziek het is niet dodelijk maar het kan wel een jaar duren voor het over is, verder wil ik daar niks over kwijt. Ik liep eerst 3 folderwijken en 1 krantenwijk om lieve Diego te kunnen onderhouden. Stalling en voeren is heel goedkoop, 120 euro per maand incl voer. Maar ik loop me folder niet dus ik kan hem nooit betalen... Nou zijn mijn (stief)moeder en vader ook nog een maand geleden gescheiden en ik ga om het weekend naar m'n (stief)moeder. Maar waarschijnlijk ga ik bij m'n (stief)moeder wonen omdat mn vader niet goed voor me kan zorgen ofzo... Ik huil elke dag om dit alles.
Mijn vriendin gaat een paar keer in de week naar Diego en ik kan/mag er niet heen. Soms zet m'n vriendin Diego in de tuin :). Dan kan ik hem wel zien. Ze longeert Diego en doet andere dingen zodat hij beweging krijgt. Ze kan niet rijden. Omdat Diego andere mensen op zijn rug niet trekt. Ik wil d'r mee gaan oefenen, maar daar wil ik wel bij zijn en dat kan dus niet... Hij verdient zo weinig aandacht ZEKER niet. Hij is de liefste pony van de wereld! Ik dacht eraan dat er veel meisjes zijn die graag een verzorgpony willen. Hij is super, duper lief en houdt super erg van knuffelen, dr naast kan je dr alles mee. Als ik hem door iemand laat leasen kan ik het geld er misschien uithalen maar dan zou ik 100 euro per maand moeten vragen, en dan kan je niet eens rijden... Denk helaas niet dat mensen dat zullen doen. Toen dacht ik toch aan verkopen. Het doet me pijn maar ik denk dat dat het beste voor hem is. Kan iemand me helpen ik weet niet goed wat ik hier allemaal mee aan moet. Als ik bij m'n (stief)moeder ga wonen kan ik Diego ben ik bang helemaal niet meer houden!
HELP

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Help me alsjeblieft. Wat is het beste voor Diego.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:12

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat omdat het daar beter past.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:14

Waarom trekt hij geen mensen op zijn rug?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:15

Cayenne schreef:
Waarom trekt hij geen mensen op zijn rug?

Vraag ik me ook af?

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:17

klinkt hard maar ik zou in deze situatie besluiten om een paard te verkopen :o een paard verdient iemand die zo veel mogelijk aandacht kan geven per week. als je hem verkoopt kan je ook nog eens langs gaan. in ieder geval sterkte met de keuze en beterschap

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:18

Als je je paard niet meer kunt verzorgen is het misschien eerlijker om een ander plekje te zoeken.

Een plekje waar hij wel aandacht krijgt en de zorg krijgt die hij verdient, ik bedoel jij wilt ongetwijfeld ook het beste voor je pony!

Wat nu als hij ziek wordt? De stalling zijn vaak de kosten niet maar de smid, de dierenarts, etc.

Ik zou in deze situatie een fijn nieuw thuis zoeken waar het beestje de aandacht krijgt die hij verdient en jij zo af en toe lekker kunt kijken :)

Sterkte!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:18

Wat een nare situatie... Maar heb je het al eens met je stiefmoeder gehad over Diego? En dan met name wat jullie mogelijkheden zijn als je bij haar komt wonen. Ik neem aan dat ze daar over na heeft gedacht? Misschien kunnen jullie samen wel tot een hele mooie oplossing komen?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:25

Overleg met je vader en je stiefmoeder wat er met Diego moet gebeuren.

Als je er geen geld meer voor hebt en zij willen niet betalen dan houdt het heel snel op ben ik bang voor en is verkopen of verleasen de enige optie.

Waarom zou je een 6 jarige fjord niet ter lease aan kunnen bieden?

Hoezo kan er niemand anders op?
Dier zal misschien wat eenkennig zijn en maar 1 manier van hulpen kennen als hij door jezelf is ingereden en altijd gereden maar een beetje ruiter heeft dat er wel uit in een paar keer rijden.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:28

Misschien een tijdelijk huisje voor hem zoeken als gezelschapspony? Tegen de tijd dat jij weer beter bent kun je 'm dan weer naar huis halen. Wel goede afspraken maken natuurlijk hierover met degene aan wie je hem uitleent.

Sterkte en beterschap TS.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:29

stoerebanaan schreef:
Mijn vriendin gaat een paar keer in de week naar Diego en ik kan/mag er niet heen. Soms zet m'n vriendin Diego in de tuin :). Dan kan ik hem wel zien.

Dus als ik het goed begrijp mag je niet naar Diego toe en als hij in de tuin staat kun je hem 'zien', maar mag je niet naar buiten? Of neem ik het nu allemaal te letterlijk?

Wat een ontzettend vervelende situatie. Maar omdat je ook al aan geeft dat Diego geen andere mensen op zijn rug wil (wat ik vreemd vind). Kun je het beestje het beste verkopen lijkt me. Is voor beide partijen beter? Heb jij een 'last' minder. En Diego krijgt de aandacht die hij verdient.

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 14:43

Janine1990 schreef:
Wat een nare situatie... Maar heb je het al eens met je stiefmoeder gehad over Diego? En dan met name wat jullie mogelijkheden zijn als je bij haar komt wonen. Ik neem aan dat ze daar over na heeft gedacht? Misschien kunnen jullie samen wel tot een hele mooie oplossing komen?

Nee, ik weet al wel zeker dat ze er niet mee akkoord zal gaan...

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 14:43

Chasey schreef:
stoerebanaan schreef:
Mijn vriendin gaat een paar keer in de week naar Diego en ik kan/mag er niet heen. Soms zet m'n vriendin Diego in de tuin :). Dan kan ik hem wel zien.

Dus als ik het goed begrijp mag je niet naar Diego toe en als hij in de tuin staat kun je hem 'zien', maar mag je niet naar buiten? Of neem ik het nu allemaal te letterlijk?

Wat een ontzettend vervelende situatie. Maar omdat je ook al aan geeft dat Diego geen andere mensen op zijn rug wil (wat ik vreemd vind). Kun je het beestje het beste verkopen lijkt me. Is voor beide partijen beter? Heb jij een 'last' minder. En Diego krijgt de aandacht die hij verdient.

Ik mag niet naar buiten...

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 14:45

De weide-eigenaar heeft me geholpen met zadelmak maken. zij heeft er de eerste keer op gereden en vanaf daar nam ik t over. IK rijd een beetje apart... Ik doe alles met mn stem en van een bit en kneepje met benen heeft hij nog nooit gehoord. Toen mijn vriendin er een keer op ging liep dat slecht af (gebroken vinger)...

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 14:46

Koper schreef:
Misschien een tijdelijk huisje voor hem zoeken als gezelschapspony? Tegen de tijd dat jij weer beter bent kun je 'm dan weer naar huis halen. Wel goede afspraken maken natuurlijk hierover met degene aan wie je hem uitleent.

Sterkte en beterschap TS.

dat is een goed idee :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 14:54

stoerebanaan schreef:
Janine1990 schreef:

Nee, ik weet al wel zeker dat ze er niet mee akkoord zal gaan...

Want???
Ze weet wel van het bestaan van Diego af, neem ik aan?
Waarom zou je niet met haar in gesprek gaan? Als jij dit standpunt inneemt, zoals je doet in dit topic, en aangeeft hoeveel verdriet het je doet... Dan zet je denk ik de deur best wel op een kier.

Want als zij het toch niet oké vindt, dan hoef je dit topic niet eens te openen. Dan weet je al wat je te doen staat...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 15:03

Als hij geen contact kent van hand of been wordt het dus tijd dat hij fatsoenlijk ingereden wordt want dat is hij nu dus niet.
Maar waarom mag hij niemand op de rug maar jou wel?
Kun je hem niet tijdelijk verleasen, zodat jij wel de eigenaar blijft?
Dan kun je hem over een jaar weer zelf gaan rijden.

Je informatie is best onduidelijk zo. :)

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 15:09

Sterkte,
Tja meer weet ik ook niet te zeggen, wat het beste is kan ik vanaf een scherm echt niet beoordelen.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 15:14

bruintje123 schreef:
Als hij geen contact kent van hand of been wordt het dus tijd dat hij fatsoenlijk ingereden wordt want dat is hij nu dus niet.
Maar waarom mag hij niemand op de rug maar jou wel?
Kun je hem niet tijdelijk verleasen, zodat jij wel de eigenaar blijft?
Dan kun je hem over een jaar weer zelf gaan rijden.

Je informatie is best onduidelijk zo. :)

Iedereen mag toch kiezen hoe hij zijn paard inrijdt?

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 15:25

Zet hem ergens in een opfokkudde tot jij weer beter bent, is goedkoop en je hoeft je geen zorgen te maken om verzorgsters.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 15:35

@damned.
Natuurlijk mag dat.
Maar als je dan een oplossing probeert te zoeken in de vorm dat je van andere hulp nodig hebt gaat het tegen vallen.

Maar ik heb berichten van TS terug gelezen en ik weet waar ik de naam weer van herken en ik heb de bak met zout weer gepakt en ik denk dat maar weer in de mee leesmodus ga.
Want ik denk eerder dat hij sleuren kent, dan dat hij over gevoelig is op de hulpen.

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 15:41

Ik weet niet hoe oud je bent maar dit soort beslissingen zou jij niet alleen moeten nemen. Daar heb je ouders voor, die je kunnen ondersteunen en helpen waar ze kunnen. Ik vind het zo sneu voor je dat je het gevoel hebt dat je hier helemaal alleen voor staat. Dat is echt niet goed.
Ik hoop dat je het met je ouders kunt bespreken. De gevolgen van een scheiding zijn voor hen, niet voor de kinderen.

Misschien kun je kijken of hij ergens in bruikleen kan? Een zorgboerderij misschien? Niet zozeer als rijpaard, al kan dat misschien nog komen, maar om te verzorgen. Het kost hen dan geen aanschaf en jij bent hem niet volledig kwijt. Zolang je een goed contract op stelt.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 15:41

Ik lees in dit verhaal meer hetgene "Ik ken mijn pony het beste en niemand kan hem aan, maar ik weet nu niet wat ik moet, verkopen kan hij niet aan, andere mensen kan hij niet aan, maar ook jij kan het verhaal met hem niet aan."

Verkoop hem en wees eerlijk tegenover hem. Je bent niet de enige die met paarden om kan gaan en er zal vast wel iemand zijn die hem wilt kopen en raad met hem weet.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 16:24

Als je je paardverkoopt, dan zullen er ook andere mensen op gaan rijden. Dat begint al met proef rijden. Daar ontkom je dus niet aan! ( tenzij je hem naar een handelaar brengt, dan hoef je het niet te zien. Eerlijk zeggen dat hij een andere stijl gewend is, is dan wel belangrijk)
Is er zicht op verbetering? Ik bedoel dat je over een poosje ( bijv 2 wkn) wel weer naar stal kan? Dan kan je er met iemand aan gaan werken, zodat anderen hem ook kunnen rijden. Dan is een bijrijder Een goede optie).
Aan de andere kant: wie gaat er betalen als hij naar de smid moet of de dierenarts kosten? Als jij dat niet kunt en je stiefmoeder ook niet, dan houdt het op. Dan is verkopen de enige optie.
Sterkte! Het is een lastige beslissing.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 16:30

:(:) wat verdrietig allemaal.
Ik neem aan dat je nog minderjarig bent. Ga met je ouders om tafel zitten en bespreek de situatie met Diego. Diego is deel van het gezin en bij scheiding moet ook voor hem een goede oplossing gevonden worden.
Sterkte

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 16:55

janouk schreef:
:(:) wat verdrietig allemaal.
Ik neem aan dat je nog minderjarig bent. Ga met je ouders om tafel zitten en bespreek de situatie met Diego. Diego is deel van het gezin en bij scheiding moet ook voor hem een goede oplossing gevonden worden.
Sterkte

Dit is niet overal het geval hoor.

Mijn ouders hebben altijd gezegd, "Paarden zijn mijn hobby en als ik ze om wat voor rede niet kan geven wat ze nodig hebben moet ik ze verkopen. Houd ik ze toch ben ik degene die hier iets aan moet doen."

Ik denk dat dit in meerdere gezinnen zo gaat.