Dit is Novia, een 8jarige PRE ruin.
Voor wie ons niet kent, WELKOM
December vorig jaar heb ik Novia gekocht, ik dacht een geweldig stoer paard gekocht te hebben. Maar al snel kwam ik erachter dat hij geen vertrouwen had in de mens. Tijdens het opzadelen was hij zo zenuwachtig, hoofdstel in ging niet. Hij hield zijn mond dicht en blokkeerde zijn hele lichaam.

Novia en ik (Jan.2016)
Nou wist ik met veel geduld moet dit beter worden, hij moest me gaan vertrouwen. Maar ik wilde zekerheid dat ik een braaf paard had gekocht (2jaar geleden heb ik mijn rug gebroken dus veel durf had ik niet meer), dus ik vroeg hulp aan een stalruiter. Deze reed novia een paar keer, dit ging super. De dag kwam dat ik zelf wilde gaan rijden, ik durfde het zag dat alles goed ging bij mijn stalruiter. Dus met alle rust opgezadeld, tijdens het aansnoeren van zijn sperriem ging het mis. Hij werd zenuwachtig ging stijgeren en klapte achterover op zijn rug. Ik ben daar zo van geschrokken dat ik niet goed wist wat ik moest doen. Past hij wel bij mij? is hij niet te sensibel voor me? ik durfde niet meer!. Mijn stalruiter vond het erg en kon zich vinden in mijn mening. Misschien is dit niet het geschikte paard voor je.
Ik kon en wilde dit paard niet zomaar verkopen dus ik mailde Paulien (boek: Paard praat met mij).
Paulien is snel gekomen en heeft mij geweldig geholpen, ze heeft ons bij elkaar gebracht.

Paulien en Novia (feb.2016)
Beetje bij beetje, ging ik weer op me zelf vertrouwen. Ik hoefde niet te twijfelen want wat ik deed was goed. Ik probeerde dit op novia over te brengen en dit pakte geweldig uit. Hij vond zijn vertrouwen en tot op de dag van vandaag gaat het grandioos. Mijn eerste prioriteit was zijn vertrouwen en het tweede samen genieten. We rijden dagelijks buiten in het bos, dit is ook een van zijn favoriete bezigheden.
Hier een overzicht fotos van ons jaar 2016..

Fijn aan de longe (Mei 2016)

Les van Celly de Bruin (Juni 2016)

(Aug. 2016)
Trots op jou, mijn vriend (Aug.2016)

Novia zijn steun en toeverlaat is IL Sogno (Sunny) mijn 4 jarige R.Ridgeback (Aug.2016)

Jaaaaaaa, na heel veel geduld. Spaanse pas (Sep.2016)

Herfst (Okt. 2016)

Trainen gaat ook erg fijn, krachtpatser

Mijn twee grote liefdes

You're more special to me than you'll ever know!!!
Mijn twijfels zijn weg, mede dankzei Paulien. Zei heeft mij enorm geholpen en gezegd wat te doen. Alles is zo gegaan en ik heb een geweldig paard. Novia is erg gevoelig, paulien zei "hij is spiritueel" je kunt op meters afstand al met hem communiceren.