Hallo allemaal!
Gisteren is onverwachts mijn lieve Happy teruggekomen van haar 'inrijcursus'. Het werkte gewoon niet meer. Dus daar sta ik dan, als 15-jarig meisje met een nog steeds niet beleerd paard die in verzet schijnt te gaan met bijna alles.
Het leek mij leuk om een volgtopic te maken, zodat ik later terug kan kijken en alles gewoon van me af kan schrijven
Over Happy:
Toen ik 11 jaar was werden er twee veulens geboren bij mijn opa, Happy en Heaven. Vanaf het eerste moment wist ik al dat ik Happy wilde hebben. Zij was zo bijzonder.

We hebben heel wat doorstaan, een 11-jarig meisje met een veulen werkt niet altijd even goed zullen we maar zeggen.
Iedereen zei altijd dat ze onwijs in mijn energie zat terwijl ik me dat zelf niet eens besefte. Midden 2015 zijn we begonnen met longeren, zadel, hoofdstel en zat ik er voor het eerst op. Ze was onwijs braaf en wilde altijd werken. Naast werken wandelden we ook veel en deden we aan vrijwerken.Ik durfde zelf niet verder dan op haar stappen aan de longeerlijn. Ik was bang om iets fout te doen omdat ik nog nooit een paard had ingereden, dus besloten we om haar weg te brengen.
Daar is het geëscaleerd. Op het begin gooiden we de schuld op het feit dat ze enorm eenkennig was, maar later kon dat het ook niet meer zijn.
Ze verzette zich overal, wilde liever niks doen wua werk en heeft (waarschijnlijk) veel stress gehad waardoor ze veel is afgevallen. Nu is ze dus weer thuis.
Wat we gaan doen weten we nog niet precies. Voorlopig mag ze even rustig aan doen en wat aankomen. Wandelen en wat vrijwerken is voorlopig de planning. Ik hoop dat ik daarna het longeren weer kan oppakken en haar zo ooit toch kan opleiden tot rijpaard.

Wie volgt ons verhaal?
Voorlopig even rustig aan.
Heb je wel een goede vervanger gevonden? Happy is gelukkig niet mijn eerste paard.
zo grappig om te zien. Pas toen we klaar waren kwam ze de bak in (staat altijd open), braaf paard.