Les op dressuurstal met mijn gouden paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Papilio

Les op dressuurstal met mijn gouden paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-16 18:59

Hee allemaal,

Weer een rij topic van ons. We hebben de afgelopen tijd heerlijk getraind. Afgelopen week had ik weer les op de dressuurstal. We hebben hele fijne handvaten gekregen om weer mee door te trainen. Natuurlijk nog steeds veel verbeterpunten maar ik ben heel blij met wat we de afgelopen 1,5 jaar bereikt hebben. En als ik heel realistisch kijk moesten we het eerste jaar zelf allebei eerst wat kracht krijgen en trainen we pas echt de laatste maanden. Ik ben ontzettend dankbaar voor alle steun die we ontvangen, zonder dat was het niet mogelijk. Maar goed nu naar de fotos!

1.
Afbeelding

2.

Afbeelding

3.
Afbeelding

4.

Afbeelding

5.

Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.

Afbeelding

9.

Afbeelding

10.

Afbeelding

11.

Afbeelding

12.

Afbeelding

We gaan weer lekker verder met trainen. En voor wie het leuk vind om een kijkje in ons leven te nemen en ons te volgen sinds kort vlog ik onze gebeurtenissen. Kijk hier voor de vlogs.

Tot de volgende keer!

demy1911

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 19:01

Wat een mooi paard!! <3
En wat doet die het goed!

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-16 20:40

demy1911 schreef:
Wat een mooi paard!! <3
En wat doet die het goed!

Dankjewel!
Leuk om te horen!! :j

SETEFURII

Re: Les op dressuurstal met mijn gouden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:56

Leuk paard, als tip zou ik zeggen: ik zie alleen nog veel binnenhand en te weinig buitenteugel en binnenbeen. Veel succes nog

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:58

Mooi sam!!!

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-16 21:04

SETEFURII schreef:
Leuk paard, als tip zou ik zeggen: ik zie alleen nog veel binnenhand en te weinig buitenteugel en binnenbeen. Veel succes nog

Dankje! :)
Je hebt wel een beetje gelijk al hebben we deze les ook echt aan buiging en stelling gewerkt waardoor het denk ik nog wat meer te zien is op sommige fotos. Maar ik ga er weer meer op letten! Thanks voor de tip. Ik moet mijn handen sowieso wat minder breed houden haha

RubyRed schreef:
Mooi sam!!!

Thanks!!!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:11

Wat een apart leuk dier heb je. Ziet er ontspannen uit, fijn!

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-16 21:13

suikermeisje schreef:
Wat een apart leuk dier heb je. Ziet er ontspannen uit, fijn!

Dankje! :) het is een 6 jarige Andalusier. Sinds ong. 1,5 jaar onder het zadel. :j

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:28

Leuke combi, lekker doorgaan en dan komt alles goed.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 23:01

Wat een leuk en apart dier zeg!
Jullie zijn een goede combinatie :).

Wat mij wel opvalt, is dat jij heel strak bent in vooral je bovenlichaam. Dit is zelfs een beetje terug te zien in je gezicht. Je schouder, elleboog, pols hebben constant dezelfde lijn. Probeer hierin wat flexibeler te zijn, te bewegen in je ellebogen. Volgens mij komt dit voort uit de sterke strekking in je rug. Probeer je schouders achterover te houden, zonder je gehele rug naar achteren te strekken. Zo beperk je de beweging in je schouders en daarmee het soepele contact met de mond van je paard. Ontspan :).

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 00:34

Kalender7 schreef:
Leuke combi, lekker doorgaan en dan komt alles goed.

Dankje!

DewiRox schreef:
Wat een leuk en apart dier zeg!
Jullie zijn een goede combinatie :).

Wat mij wel opvalt, is dat jij heel strak bent in vooral je bovenlichaam. Dit is zelfs een beetje terug te zien in je gezicht. Je schouder, elleboog, pols hebben constant dezelfde lijn. Probeer hierin wat flexibeler te zijn, te bewegen in je ellebogen. Volgens mij komt dit voort uit de sterke strekking in je rug. Probeer je schouders achterover te houden, zonder je gehele rug naar achteren te strekken. Zo beperk je de beweging in je schouders en daarmee het soepele contact met de mond van je paard. Ontspan :).

Het contact met mijn paard is heel soepel :). (Misschien zie je dit wel terug in de bewegende beelden in de link). Juist doordat ik zelf namelijk totaal niet veel kracht heb. Waar ik me wel in vinden kan zijn mijn schouders. Echter komt dit doordat ik echt benauwd was en vandaar ook mijn gezicht. Maar lief dat je mee denkt. Ben ook benieuwd wat je van de bewegende beelden ziet. Daarin zie ik zelf namelijk een nog wat onrustige hand( die zou wat minder mogen wiebelen) einde van de laatste vlog zitten de beelden van deze keer rijden. Ben echt benieuwd wat je dan vind ! :)

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 14:07

Super goed Sam! Blijft moeilijk natuurlijk zonder zuurstof maar vind dat je het echt goed doet! En je vlogs zijn ook super leuk! Wanneer is je volgende les bij de Ruiter?

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 19:53

xxdomiixx schreef:
Super goed Sam! Blijft moeilijk natuurlijk zonder zuurstof maar vind dat je het echt goed doet! En je vlogs zijn ook super leuk! Wanneer is je volgende les bij de Ruiter?

Dankje! :)

De les moeten we nog inplannen! :) Maar eerst even wat opknappen. :j

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 20:01

Wat leuk zeg! :D Ik vind jullie topics altijd super gaaf :j

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 20:12

Eline91 schreef:
Wat leuk zeg! :D Ik vind jullie topics altijd super gaaf :j

dankjewel! Echt leuk om te horen!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 23:04

Sorry, ik wist niet dat je daadwerkelijk zo benauwd ben. Ik heb net even je vlog bekeken, maar knap hoe je het dan toch zo doet!

Ik bedoelde ook niet dat het contact met je paard niet soepel is, maar dat je heel strak bent in je armen en schouders. Waarschijnlijk komt dit ook doordat je zelf nog weinig kracht hebt. Het valt op dat het je moeite kost om onafhankelijk te zitten zeg maar en dat uit zich naar mijn idee in het stijf houden van je armen/schouders/nek. Maar dat komt vanzelf, door het hopelijk straks allemaal weer wat meer te kunnen doen.

Je moet nu nog te veel je best doen om goed te zitten en daarbij wil je je paard ook niet in de weg zitten. Maar ga proberen om zijn bewegingen te voelen en daarin mee te gaan met je ellebogen en in je schouders.

Succes en ga zo door!

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 08:02

Hoi! Ik zag je topic en viel bijna van mn stoel! Dit paard (met idd denaam Padillio) zag ik nml op de zuidlaardermarkt; ik vind hem errug leuk en vroeg me af of dit idd echt dezelfde was. Qua foto's lijkt hij er errug veel op alleen werd daar gezegd dat het n 8 jarige andalusier was. Hierbij n foto van hem:

Afbeelding
Afbeelding

Ben heel benieuwd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 08:28

Geniet weer mee van je plaatjes! 8-) Tips zijn al gegeven, dus daar bemoei ik me niet mee. Ben wel heel benieuwd of het paard van de markt hetzelfde paard is als de jouwe. Oh en wat een fijne binnenbak! Ben op het moment heel jaloers, want mijn bak ziet eruit als zwembad... -O-

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 09:01

die van de markt lijkt andere aftekeningen te hebben op zijn hoofd. En heeft linksachter een wit voetje en volgens mij heeft Wizz dat niet. Het zou wel erg toevallig zijn.
Wat heb je je paard leuk aan het lopen! En idd heerlijke binnenbak met rijbaanregels aan de wand op een tegel, heel grappig gedaan!
Respect dat je ondanks je benauwdheid zo op je paard rond kunt rijden!

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 09:36

Wizz heeft ze al langer dan de Zuidlaardermarkt.

Oh wat grappig, ik ''ken'' je wel een beetje (jij mij niet haha)

Eerst zag ik een bekende bak, en toen ik foto's ging bekijken zag ik dat jij het was := je had laatst toch ook in de Bit gestaan? Was je ook al tegen gekomen op YT.

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 10:07

Oha ik zie het idd; geen wit voetje! maar vind ze erg op elkaar lijken, ook de naam haha maar leuk paard heb je hoor!!

Knappie! En je rijd m ook erg netjes :D

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 10:43

Hee allemaal,

Dankjewel voor alle lieve reacties. Leuk paard op de markt maar het is idd niet Wizz. Ik heb hem inmiddels bijna 1,5 jaar.

Wizz heeft ook een wit achterbeen toevallig. Maar wel t andere achterbeen en wat lager :).

Het klopt inderdaad ook dat we een tijdje terug in het bit stonden ;).

Hier onder een foto waar je z'n aftekeningen kan zien.

Afbeelding

De binnenbak is waar ik mag trainen dankzij de Dvb foundation :) wordt ik met les ondersteund om zo met rugtas beter te leren zitten en met m'n mindere spierkracht om te leren gaan. De laatste tijd vooral ook gefocust op m'n houding en zit. Het kost allemaal wat meer moeite maar we werken er aan. :)

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 16:54

Zo dan ziet jouw Andaluus er een stuk beter uit. Wat geweldig om te zien. Hij let ook zo goed op jouw. Mooi!

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 18:16

Mooie foto!
Paardje lkkr glanzend..zonnetje erop.heerlijk!!

Laventador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 19:09

Wauw wat een mooi paard! Met zo'n mooie kleur! <3