Zelf zadelmak gemaakt en het begin ging voorspoedig. Helaas issie in 2015 eigenlijk alleen maar kreupel geweest, en waarom? De kliniek begon eerst over atactisch, hier geloofden wij dan weer niet in omdat het telkens een andere kreupelheid was. Osteo etc erbij gehad, die kwam tot de conclusie hypermobiel. Telkens na de behandelingen ging het wel weer, maar het kwam telkens terug. Tot het najaar, toen bleef die eigenlijk altijd wel goed..
Maar wat was het nou? Hij is dat jaar 8 cm gegroeid, misschien groeipijnen? Hij was eigenlijk het najaar ook telkens nog niet fijn te rijden, veel in protest en zeker niet meewerkend..
Dat hij een echte laatbloeier is is dus wel duidelijk, lichamelijk is die door de molen gehaald, tijd had ie nodig en dat bleek

We begonnen 2016 met heerlijke bosritten, wat we nog steeds iedere week doen en erg van genieten

en hij begon ook lekker te lopen soms:

Maar dat hij nog niet lekker in zijn vel zat soms zag je dan ook duidelijk (dik zal die nooit worden, maar hij bleef altijd te rank)
https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/ ... e=58CFD813
En hij deed het goed op concour
Waar we nog wel eens met lage punten thuis kwamen door protest, liep die 2 fijne B proeven
en wat een schatje is het toch als je hem zo ziet

Hij laat goeie stukken zien altijd, keep that in mind

In mei sleepten we onze eerste wp binnen in het L1 (en geen ribben
)
In juli begonnen we met onze eerste crossles, een nieuwe verslaving begon

In augustus werden we in een groot en sterk deelnemersveld 4e in de L1

en een week later leek het ons (nouja vooral mij
) leuk om L2 te starten, waarbij we direct 2 wp's meenamen
Eind augustus gingen we op knhs kamp waar we handige tips hebben gekregen en weer gecrosst hebben

in september gingen we vooral crossen en springen. We reden een tripalon waar die foutloos doorheen liep
en een paar hele gave crosslessen waar die L/M lijntjes sprong alsof ie niet anders deed!! (en het zijn 4e? crossles was) Jammer genoeg weinig fotos van. Ook sprong die zijn eerste bb parcours met 1 balk https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/ ... e=5897974B
https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/ ... e=58963F96
na 1 wedstrijd L2 leek het ons wel aan uitdaging om M te starten. Alloewel hij hier nog niet helemaal klaar voor was, toch bijna winst! (179)

En door mijn grote zwarte vriend word ik ondertussen steeds fanatieker met springen. Wat is dat leuk zeg!! (en wat doet hij dat simpeler dan dressuur)

En mijn jaar kan eigenlijk al niet meer beter na afgelopen weekend. Ik als dressuurmuts, na enkele crosslessen en zelf wat rondgestuurd op bussloo en een oefencross op nijkerk die die foutloos liep, hebben we onze eerste echte cross gereden!! EN HOE, wat geweldig

Springen foutloos en met de cross 1 stop volkomen door mij, wat een paard

Ondertussen ben ik dus fulltime aan het genieten met mijn draak. Het gaat nog steeds niet vlekkeloos de dressuur, maar het gevoel dat hij soms kan geven als het wel lukt, dat houden we vast! Kom maar op met dat Z, dat gaan we gewoon kunnen
Volgend jaar wil ik meer gaan crossen vanaf het begin en misschien als alles goed gaat dan aan het einde een L cross meerijden (dat ik dat ooit had durven dromen
) Toch blijft het een paard met gebruiksaanwijzing. Waar die met de dressuur zo moeilijk kan doen over gewoon een volte en enorm heet worden, is die met springen en cross de rust zelve. Het lijkt wel of dat voor hem duidelijker is, in galop en dan alles wat je tegenkomt springen
bij dressuur weet je immers nooit wat er van je verwacht wordt..
)