overhalen en belangrijk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xLV

overhalen en belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 16:52

Beste bokkers,

Ik heb een probleem..
Ik heb een shet en die staat 24/7 buiten alleen is het probleem dus dat ik toch liever een tweede erbij wil nemen maar mijn ouders niet krijg over gehaald dat een paard niet alleen mag staan x'D mijn shet is erg sociaal , in de middag soms alleen staat en in de nacht alleen staat in haar paddock met schuilstal... en ik toch liever dan voor haar een maatje zoek omdat ik niet wil dat ze zich "eenzaam" gaat voelen :(

Hebben jullie misschien tips/adviezen? :(

Groetjes

Azmay

Re: overhalen en belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 16:53

Is er niet iemand die een plekje zoekt om een shet kwijt te kunnen?
2 pony's kosten meer geld dus dat begrijp ik op zich wel maar een pony alleen laten staan is erg zielig.

xLV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 16:56

Ja daarom.. en ik kan het zelf goed betalen daar niet van maar vind het sneu :(.. Nee ik ken helaas niemand met een shet..

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 16:56

Laat je ouders de antwoorden lezen die in dit topic komen,,

Paarden zijn kuddedieren.... Minimaal met z'n 2en!!
:)

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 16:58

Goed dat je je beseft dat een paard niet goed alleen kan staan!
Er hoeft lijkt mij niet per se een shet bij, misschien is er iemand die nog voor een grotere pony/paard een stalling zoekt?

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 17:00

Misschien willen je ouders niet de kosten en zorg voor een tweede pony, maar mag je wel op zoek naar een weidegenootje die bij jullie in pension komt? Dat kan financieel zelfs nog positief uitpakken ;-).
Edit: ik lees net dat je daar al aan gedacht had. Heb je al advertenties geplaatst ook? In een lokaal krantje of online (Bokt Markt, Marktplaats, Facebook).

Als dat niet lukt, probeer dan je pony te verhuizen naar een weide of stalling waar ze wel een maatje heeft. Heel goed dat je hier de noodzaak van inziet, want idd een kuddedier hoort niet alleen! Veel succes.

xLV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 17:09

JorineV schreef:
Misschien willen je ouders niet de kosten en zorg voor een tweede pony, maar mag je wel op zoek naar een weidegenootje die bij jullie in pension komt? Dat kan financieel zelfs nog positief uitpakken ;-).
Edit: ik lees net dat je daar al aan gedacht had. Heb je al advertenties geplaatst ook? In een lokaal krantje of online (Bokt Markt, Marktplaats, Facebook).

Als dat niet lukt, probeer dan je pony te verhuizen naar een weide of stalling waar ze wel een maatje heeft. Heel goed dat je hier de noodzaak van inziet, want idd een kuddedier hoort niet alleen! Veel succes.

Dank jullie wel voor de reacties :)! Mijn shet staat op pension en inprincipe zorg ik voor mn shet iedere dag haha omdat ik het gewoon erg leuk vind :) Nou was mn shet wel keer ziek geweest en dus medicijnen van toepassing gekomen alleen ja dan denk ik van ja als je een dier neemt die kan altijd ziek worden en je moet daar gewoon voor zijn ook nu dus met deze situatie vind ik :)
Ik zal ook de berichtjes laten zien aan mijn ouders

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 17:11

Maar als je shet op pension staat, kan je shet dan niet met een andere pony van hen in de wei staan?

xLV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 17:12

01San schreef:
Maar als je shet op pension staat, kan je shet dan niet met een andere pony van hen in de wei staan?

Dat is dus het probleem.. die staan na weidegang binnen in de stallen..

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 17:14

Ah ik snap hem nu...
Maar ik keek net in je profiel om te kijken of ik een foto zag van je shettie, maar ben je echt 22 jaar?
Want dan hoef je toch eigenlijk niet persee toestemming te vragen? Ik bedoel als je het kan betalen, waarom niet,,,,
Of is je leeftijd misschien anders?

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 17:15

Beste ouders.
Paarden zijn kuddedieren, en wij, de mens, hebben ze gesplitst.
Nou is daar helemaal niets mis mee, alleen ze horen wel nog bij elkaar.
Daarom moeten ze met minimaal 2 zijn.
Om elkaar te kriebelen voor de vliegjes, en om liefde aan elkaar te schenken :D
Wat zou je er zelf van vinden om alleen te zijn?

Groetjes, mij :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 17:48

Als hij alleen in de nacht alleen staat zou ik me niet druk maken, de paarden op stal staan ook alleen in de nacht. ;)

xLV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 18:14

madhatter schreef:
Beste ouders.
Paarden zijn kuddedieren, en wij, de mens, hebben ze gesplitst.
Nou is daar helemaal niets mis mee, alleen ze horen wel nog bij elkaar.
Daarom moeten ze met minimaal 2 zijn.
Om elkaar te kriebelen voor de vliegjes, en om liefde aan elkaar te schenken :D
Wat zou je er zelf van vinden om alleen te zijn?

Groetjes, mij :)

Hahahaha :p

xLV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 18:15

01San schreef:
Ah ik snap hem nu...
Maar ik keek net in je profiel om te kijken of ik een foto zag van je shettie, maar ben je echt 22 jaar?
Want dan hoef je toch eigenlijk niet persee toestemming te vragen? Ik bedoel als je het kan betalen, waarom niet,,,,

Ik ben echt 22 jaar :) ben van 1994 :). Ja klopt alleen mn ouders zijn soms te beschermend :p

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 18:20

En heeft je shet geen vriendje waarmee hij op stal kan? Zeker bij een andere, kleinere pony zou dat misschien wel kunnen passen?

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 18:21

xLV schreef:
01San schreef:
Ah ik snap hem nu...

Ik ben echt 22 jaar :) ben van 1994 :). Ja klopt alleen mn ouders zijn soms te beschermend :p

Geeft niet hoor :)

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 18:32

Je bent 22. Tijd om te beseffen dat je de goedkeuring van je ouders niet meer nodig hebt. Als je werkt mag je zelf over je geld beslissen. En sowieso je eigen pony gaan bekostigen. Ik vind je echt te oud om je ouders daarvoor op te laten draaien.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 18:38

Vanaf je 18e hoef je wettelijk geen goedkeuring meer.
4 jaar later wil je nogsteeds een goedkeuring.
Dit is niet nodig, het is jouw pony.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 18:41

Als je 22 bent is het jouw verantwoordelijkheid vind ik. Maar dus ook de lasten zelf dragen dan heb je geen toestemming nodig lijkt me. Of is er een reden dat je ouders zo beschermend zijn?

Een tweede pony is een optie maar misschien kun je beter eens rondvragen op stal. Mss is er wel iemand die zijn paard bij jouwe wil zetten snachts?

xLV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 19:03

Storm2009 schreef:
Als je 22 bent is het jouw verantwoordelijkheid vind ik. Maar dus ook de lasten zelf dragen dan heb je geen toestemming nodig lijkt me. Of is er een reden dat je ouders zo beschermend zijn?

Een tweede pony is een optie maar misschien kun je beter eens rondvragen op stal. Mss is er wel iemand die zijn paard bij jouwe wil zetten snachts?

Ik hwb al rond gevragen maar nop niemand :(... het komt dat mn ouders dan zeggen van ja gaat veel tijd kosten en je hebt een vriend enz.. maarja ik wil niet mijn eigen beest laten onderleiden Door mijn vriend haha.....

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 19:20

Misschien goed om te zeggen in welke omgeving je woont
Dan kunnen we meedenken. :)

NuevaAtalaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 08:23

Als je het kan betalen zou je toch zelf kunnen beslissen of je een paardje erbij neemt of niet? Je bent 22, dus op zich zou je prima zelf kunnen bepalen wat goed voor je shet is. Of is de shet van je ouders, want dan is het een ander verhaal natuurlijk, hoewel je dan alsnog zelf die andere shet erbij zou kunnen kopen.

Als dit geen optie is zou ik inderdaad een pensionpony erbij zoeken. Als je in de buurt niks vind zou je ook advertenties kunnen plaatsen op marktplaats of op bokt. Of desnoods een briefje in de supermarkt ophangen. Hoop dat het lukt!

xLV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 12:22

NuevaAtalaya schreef:
Als je het kan betalen zou je toch zelf kunnen beslissen of je een paardje erbij neemt of niet? Je bent 22, dus op zich zou je prima zelf kunnen bepalen wat goed voor je shet is. Of is de shet van je ouders, want dan is het een ander verhaal natuurlijk, hoewel je dan alsnog zelf die andere shet erbij zou kunnen kopen.

Als dit geen optie is zou ik inderdaad een pensionpony erbij zoeken. Als je in de buurt niks vind zou je ook advertenties kunnen plaatsen op marktplaats of op bokt. Of desnoods een briefje in de supermarkt ophangen. Hoop dat het lukt!

Bedankt voor u reactie en dat is waar :)! De shet is namelijk helemaal van mij en die heb ik ook zelf gekocht :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 21:15

YRT>>PP

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 15:09

Ik snap de strekking van je vraag totaal niet.
Je typt vind ik, niet als een 22-jarige meid.
Je wil je ouders overhalen....
Als jij 22 bent en t is jou pony, waarom dan goedkeuring van hun willen hebben?

Dat is toch nergens voor nodig?
Tenzij zij de kosten voor je pony betalen maar dat lijkt me ook stug gezien je 22 bent.

Als jij er 1 bij wil dan doe je dat toch gewoon lekker? Vinden je ouders dat geen goed idee nou jammer dan.... hun beslissing niet.