Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
GDG schreef:Áls je ervoor kiest om een paard te kopen dan zéker niet de jaarling. Dat is allemaal nog zo onzeker, waarom zou je die gok nemen? Kies lekker voor de 8-jarige als je zo'n klik en band met haar hebt. Veertien is gewoon nog in de bloei van het leven voor een paard, daar zou ik me echt niet druk om maken.

BaBritFre schreef:GDG schreef:Áls je ervoor kiest om een paard te kopen dan zéker niet de jaarling. Dat is allemaal nog zo onzeker, waarom zou je die gok nemen? Kies lekker voor de 8-jarige als je zo'n klik en band met haar hebt. Veertien is gewoon nog in de bloei van het leven voor een paard, daar zou ik me echt niet druk om maken.
Omdat als ik klaar ben met studeren ik met hem aan de slag zou kunnen.
Het is zo zonde dat de 8-jarige een tijdje staat te 'niksen'.
420BlazeIt schreef:BaBritFre schreef:
Omdat als ik klaar ben met studeren ik met hem aan de slag zou kunnen.
Het is zo zonde dat de 8-jarige een tijdje staat te 'niksen'.
Genoeg meisjes die maar al te graag zorg willen dragen voor een paardje
gerlindie schreef:Maar waar ben je van plan om te gaan studeren, als ik vragen mag?
Want ik zie om me heen genoeg mensen die een universitaire opleiding doen,maar ik denk dat ze allemaal tijd hebben om bijv. één keer in de week even een uurtje te rijden.
Dus hoezo denk je dat je helemaal geen tijd meer gaat hebben?
Maar als ik ga studeren ga ik waarschijnlijk op kot/kamers (?) gaan omdat het voor te pendelen wat ver is. Dus door de week ben ik niet thuis enkel in het weekend. Hoogstwaarschijnlijk is het Leuven
anjali schreef:Je gaat voor langere tijd naar het buitenland zeg je? Dan zou ik me nu hier nergens aan binden,want er is veel kans dat je daar gaat blijven. Wil je toch een van deze paarden kopen,neem dan die waar je een persoonlijke band mee hebt waardoor je het niet erg vindt ervoor te betalen terwijl je er niets aan hebt....

Tegen de tijd dat je er aan toe bent, komt er vast weer iets op je pad. Je nu ergens aan binden is gewoon niet handig en ook niet eerlijk voor het dier als je er echt alleen in de vakanties tijd voor hebt. Een paar maanden vakantie is te overzien, maar jaren lang alleen de vakanties en af en toe het weekend (dat is echt niet relaxed met alle feestjes en verjaardagen, en toetsweken etc) schiet je niets mee op, je bouwt dan niets op, kan het paard dan nooit echt verder helpen in de training.
)jorretje schreef:Heel eerlijk, allebei niet... Hoe moeilijk het ook is...Tegen de tijd dat je er aan toe bent, komt er vast weer iets op je pad. Je nu ergens aan binden is gewoon niet handig en ook niet eerlijk voor het dier als je er echt alleen in de vakanties tijd voor hebt. Een paar maanden vakantie is te overzien, maar jaren lang alleen de vakanties en af en toe het weekend (dat is echt niet relaxed met alle feestjes en verjaardagen, en toetsweken etc) schiet je niets mee op, je bouwt dan niets op, kan het paard dan nooit echt verder helpen in de training.
(En ik weet hoe moeilijk het is. Mijn verzorgpaard waar ik zoooo verliefd op was werd verkocht toen ik in mijn eerste jaar van mijn studie zat en op kamers zou gaan. Ze is eerst aan mij aangeboden, maar ik heb het niet gedaan. Jaren later kwam ik haar weer op het spoor, ze was drachtig. Toen het veulen er was langs geweest en ja hoor.. Dat veulen gekocht)
Maar als het dan toch doet de 1e.
Gewoon omdat het meest 'jouw' paard is.
Een paard inrijden kost nog veel meer energie / tijd en daar moet ook echt de tijd voor nemen. Een bijrijder / verzorger is ook makkelijker voor een paard wat alles al kent.
ik weet dat ik er niet veel aandacht aan zal kunnen geven de eerste jaren. Maar het is niet dat ze nu elke dag gereden wordt of iets dergelijks. 2x in de maand ongeveer denk ik.