Puppy power (3 jarige NRPS hengst aan het werk)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

987ZYX

Puppy power (3 jarige NRPS hengst aan het werk)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 13:31

Onze "kleine" man wordt rustig aan klaar gemaakt om per 1 oktober as te gaan starten.
Dochter en pony zijn sinds maart jl. het rustig aan het opbouwen en er komen zo langzamer hand meer spieren te voorschijn.

Afgelopen zaterdag weer eens wat foto's gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iemand nog idee of het inderdaad een cremello is (zoals in zijn paspoort staat)? Wij vinden hem namelijk erg "goudkleurig" maar hij heeft wel amber/blauwe ogen.

keona

Re: Puppy power (3 jarige NRPS hengst aan het werk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:33

Prachtige pony.gaat hij naar hengsten keuring.uhm de kleur ik dacht aan palomino toen ik hem zag de blauwe ogen kunnen ook van een witpatroon komen.als dat het geval niet is moet hij perlino zijn welke kleur zijn de ouders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:34

Wauw, wat een gaaf beestje <3 en ja, is inderdaad een cremello :)

Edit: zie nu pas de witte aftekeningen. Dan kan het inderdaad een palomino zijn.

987ZYX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 13:39

Toen we hem kochten was hij echt licht.........en in zijn paspoort staat cremello, maar hij wordt echt goudkleurig. Vreemde is wel die blauwe/amber kleurige ogen.

Vader is palomino en moeder weet ik eerlijk gezegd niet, zou ik aan de fokker moeten vragen.

Afbeelding

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:42

Mag ik vragen wie de vader en moeder zijn?
Palomino heb je in veel tinten
Hij lijkt mij wat te geel voor een cremello

Ik zou er wel op letten dat hij niet zo diep gaat
En hem meer op lengte laten rijden.
Nu gaat hij op bijna alle foto's echt achter de loodlijn

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:48

El75 schreef:
Toen we hem kochten was hij echt licht.........en in zijn paspoort staat cremello, maar hij wordt echt goudkleurig. Vreemde is wel die blauwe/amber kleurige ogen.

Vader is palomino en moeder weet ik eerlijk gezegd niet, zou ik aan de fokker moeten vragen.

[ [url=m/im9MW9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is dit winter foto.in winter zijn creme kleurige bijna wit.in zomer kleuren ze meer op.terwijl bij enkel kleurige het juist andersom is donker in winter licht in zomer.ik denk palomino en zijn de ogen amber of blauw want dat is ook een enorm verschil want pearl heeft groen amber kleurig maar cremello perlino blauw

Susanjansenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:51

Leuke pony

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:51

Pfoe dat is benauwd.
Hij loopt nu heel erg op de voorhand omdat hij zo strak gehouden wordt en nog helemaal geen balans heeft...
Wellicht is het een idee om hem eerst lucht te geven, achterhand sterker te laten worden en dan pas weer op te pakken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:52

Wat een knap dier, maar voor zijn 3 jaar vind ik m veel te hoog en opgekropt lopen. Zo is ie niet correct nageeflijk. Dus meer lucht en neusje eruit.
Ik zou nog even wachten met starten totdat je de nageeflijkheid fijn en luchtig hebt, anders begin je al met een verkeerde basis, en dat is zonde met zo'n dier.

987ZYX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 14:00

Ik weet het gewoon niet qua kleur. Misschien dat ik anders gewoon een onderzoek laat doen dmv haren op te sturen. Weten we het in ieder geval zeker.

Voor deze foto's pakte onze dochter hem inderdaad wat hoger op. Zal tussen de foto's kijken (op andere laptop) waarop ook te zien is hoe ze hem voorwaarts/neerwaarts rijdt.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:04

Ik vind dat "hogerop pakken" ook niet mooi, maar dat zal wel moeten voor de topsport, die rijden ook allemaal zo... Verder een bijzonder diertje, ziet er wel leuk uit

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:12

ponyparadijs schreef:
Mag ik vragen wie de vader en moeder zijn?

987ZYX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 14:16

Vader is Le Matsjo
Moeder is Samiejoe.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:23

Moeder is niet te vinden in het NRPS database
Is de moeder een NRPS merrie?

Hoe heet de pony zelf

987ZYX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 14:28

ponyparadijs schreef:
Moeder is niet te vinden in het NRPS database
Is de moeder een NRPS merrie?

Hoe heet de pony zelf

Spijtig genoeg is de afstamming van de moeder onbekend. Nu heb ik wel contact met de fokker gehad (90 jarige man) en volgens hem werd er in de tijd dat hij de merrie aanschafte bijna nooit de afstamming geregistreerd. Merrie zou in de 20 moeten zijn volgens hem. Mag wel haren of bloed van de merrie afnemen, maar ik weet niet of er met een dna onderzoek dan meer te achterhalen valt.

Pony zelf heet Larino

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:36

Hoe heeft hij het op de keuring gedaan?
Want ik zag dat jullie naar de keuring zijn geweest met hem
Was het HK materiaal volgens de jury?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:48

Wat een stoere pony! <3 Mooie combinatie ook zo.
Ik zou hem voorlopig nog even lang laag rijden, en misschien kijken naar een ander zadeltje?
Vooral op de eerste en laatste foto zie je dat het zadel enorm wipt op zijn rug.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:52

Oei dit vind ik zonde zeg.. Zon jong beestje nu al helemaal beleerd en zo gereden op deze manier en ook al de ring in moeten..

Ieder zijn eigen keus, dat weet ik ;) Veel succes op de HK ik hoop voor jullie dat hij het goed gaat doen!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:53

Wat een beauty van een hengst!
Prachtig!
Ik vind de foto's echter verschrikkelijk... Jeetje hallo.. Moet hij nou zo in de krul getrokken worden?

Kanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:55

Leuk beestje! Van kleurtjes heb ik niet echt verstand maar ik gok palomino :P

Jammer dat zo'n jonkie al zo opgekropt moet lopen, ook als nog is het alleen voor de foto's. Zadel lijkt ook niet helemaal geweldig te liggen maar kan ik niet heel goed beoordelen achter een scherm.
Ik zou hem nog een jaartje op de weide doen om uit te zwaren, heb je er daarna waarschijnlijk veel langer plezier van :j

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:55

Prachtige pony, maar kijk uit met deze manier van rijden. Dit is vragen om lichamelijke problemen. Zou zonde zijn, toch?

987ZYX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 15:15

ponyparadijs schreef:
Hoe heeft hij het op de keuring gedaan?
Want ik zag dat jullie naar de keuring zijn geweest met hem
Was het HK materiaal volgens de jury?

Hij is ster geworden en zijn klasse gewonnen.
Zou idd keuringsmateriaal zijn, echter nu afstamming moeder onbekend is weet ik niet of het wel haalbaar is om hem goedgekeurd te krijgen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 15:20

Ik vind het een prachtig dier maar ik vind het ook doodjammer dat het zo gereden wordt. Die spanning en druk vanvoren... Ik krijg er pijn van in zijn plaats. Geef dat dier lucht!

Volgens mij is dit gewoon een cremello overigens. Tenzij er een bontpatroon "in zit" is er bij palomino erg weinig kans op zulke lichte ogen. Deze lijkt bovendien een roze huid te hebben in het algemeen. Bij palomino's is die meestal donker.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 15:21

El75 schreef:
Hij is ster geworden en zijn klasse gewonnen.
Zou idd keuringsmateriaal zijn, echter nu afstamming moeder onbekend is weet ik niet of het wel haalbaar is om hem goedgekeurd te krijgen.

Ik zou even mailen met het NRPS of het de moeite was om hem aan te bieden op de HK

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 15:22

Joolien schreef:
Wat een knap dier, maar voor zijn 3 jaar vind ik m veel te hoog en opgekropt lopen. Zo is ie niet correct nageeflijk. Dus meer lucht en neusje eruit.
Ik zou nog even wachten met starten totdat je de nageeflijkheid fijn en luchtig hebt, anders begin je al met een verkeerde basis, en dat is zonde met zo'n dier.

dit is echt keurig omschreven, wees zuinig op je kanjer!