[HE] Horse-Event dag 1, ga je mee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HaKuNaMaTa

[HE] Horse-Event dag 1, ga je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 06:46

Hoi Bokt Collega’s

Vandaag zijn wij (Kim_97 & aMomentLT) op Horse-Event te vinden als reporter en fotograaf.
Omdat wij hier de hele dag zijn, Willen we jullie mee laten genieten van deze dag. We willen jullie de sfeer laten voelen die wij ook voelen. We willen jullie mee nemen in de belevenis van de clinics die wij gaan kijken.
Natuurlijk als jullie vragen hebben, proberen wij deze voor jullie te beantwoorden.

Wij hebben een schema opgesteld. Zo gaat onze dag eruit zien:

Afbeelding

We proberen jullie hier zo veel mogelijk bij te betrekken!

We hebben nog een vraag aan jullie, en vooral de mensen die deze dag ook op Horse-Event te vinden zijn.
Wanneer jullie ons zien lopen, twijfel niet en maak een foto, en post hem in een reactie bij dit topic!

Nikita_K

Re: [HE] Horse-Event dag 1, ga je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 07:17

Hoe zien jullie eruit :P

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 07:30

We zijn te herkennen aan ons blauwe boktpetje! :+
Kimberly (AmomentLT) heeft bruin haar en een zwarte broek met een zwarte polo aan, met een roze fotografie logo op haar rug. Verder is ze natuurlijk herkenbaar aan haar camera.
Ik, (Kim_97) heb ook bruin haar, een lichte spijkerbroek aan en een donkergroen hemdje (met een roze jasje als het koud is.)

Hopelijk zijn wij te vinden!

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 07:34

Ik laat het wel weten :P Veel plezier vandaag!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 07:35

Jaaa leuk! Veel plezier meiden en ik kom jullie nog wel tegen!

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 07:55

Leuk! Jullie gaan precies naar een aantal clinics waar ik ook heen zou willen, maar die tegelijk zijn met andere die ik wil zien :')
Nu kan ik het toch nog volgen!

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 08:43

Super leuk Iejoor!!

Wij zijn net aangekomen op horse event, we zijn opzoek geweest naar de bokt lounge, en we vonden hem!

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 09:18

En we zijn van start!!!

Afbeelding

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 10:17

ooeh net echt zo ;)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 10:18

Heel erg leuk! Veel plezier, ik ben er vorig jaar met mijn verzorgster geweest en vond HE echt heel erg leuk. Dit jaar is ze helaas op vakantie anders had ik graag weer gegaan :D

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 11:06

We hebben net een klein interview gedaan met Bokker Borderjay, zij zal samen met haar paard Chardeau deelnemen aan de boktkennismakingsclinic Centered riding. Deze bokker heeft een erg inspirerende motivatie om mee te willen doen aan deze clinic! Zijn jullie benieuwd hoe deze bokker het gaat doen in de clinic, blijf ons dan vooral volgen!

Wij hebben zojuist de clinic van Feline de Jonge bekeken met haar pony Marley. Zij gaf ons een demonstratie over tuigloos rijden. Deze clinic stond niet op ons programma, maar aangezien wij wat tijd over hadden, hebben we hier toch een kijkje bij genomen.

Nu zijn we aan het wachten bij de pennypiste op de clinic van Thamar Gotthjalpsen met Penny's Shadow!

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 12:01

Oehhh ik ben er zondag!!
Enorm veel zin in!

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 12:48

Wij zijn zojuist bij de demonstratie van Thamar Gotthjalpsen wezen kijken. Als je mij vraagt deze demonstratie in één woord te omschrijven is 'spectaculair' daar het juiste woord voor, want dat was het! Thamar kwam de ring binnen met de schitterende welbekende zwarte hengst Penny's Shadow. Zij stal de show en verdween vervolgens weer uit de bak. éen minuut later kwam zij terug met nog twee zwarte parels. één van de combinaties was een friese hengst. Deze toonde verschillende malen een mooie jambette. De twee andere paarden steelde de show met vliegende wissels, een mooie piaffe of een uitgestrekte draf. De demonstratie sloten zij af met een aantal mooie stijgers richting het publiek.
Afbeelding
Afbeelding

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 13:59

Centered riding, of terwijl rijden op lichaamstaal. Een erg interessante clinic met veel informatie. De clinic draaide om een ontspanning van ruiter en paard. Het mooie aan deze clinic is dat er veel verschillende combinaties te zien waren. Van recreatief, naar dressuurruiter tot westerncombinatie.

Je hakken, zitbeenknobbels, schouders, hoofd, nek en enkels.. voor een ontspannen houding moet je overal aan denken. Je houding is een punt die je niet in 30 min kan veranderen en daarom was de tijd voor deze clinic aan de korte kant.

De centered riding clinic staat op de planning om uitgebreid verslag over te gaan doen. Met alle tips en trucs die Alice Zijlstra-Hijmering heeft gegeven. Dus wij houden jullie op de hoogte! :D *\o/*

Afbeelding
Afbeelding

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 13:59

Volgens mij zit by de bovenste de sperriem enorm strak :roll:

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 14:10

Geen foto's van het tuigloos rijden? Ik ben daar wel erg benieuwd naar! Ik ben ook benieuwd naar de motivatie om mee te doen aan de houding clinic, maar dat komt vast in jullie uitgebreide verslag aan d?
Nog veel plezier daar!

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 14:14

Misschien ook interessant voor sommige.. wij hebben ook een kijkje genomen bij het ontleden van een paardenbeen. Erg interessant. Een paardenbeen in het echt is toch net anders dan een plaatje uit het boek.

Afbeelding

Afbeelding

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 14:22

Annetje schreef:
Geen foto's van het tuigloos rijden? Ik ben daar wel erg benieuwd naar! Ik ben ook benieuwd naar de motivatie om mee te doen aan de houding clinic, maar dat komt vast in jullie uitgebreide verslag aan d?
Nog veel plezier daar!

Hierbij 2 foto's alvast van het tuigloos rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 14:32

Leuk!

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 15:33

De Nalanta update!

Jesse en Eva lieten een show vol plezier zien over vrijheidsdressuur samen met hun pony's Flip en Andorra. Flip was geschoren met allemaal sterretjes op zijn lichaam dit trok net een beetje extra aandacht. Ook bewees Flip dat hij een echte Shetlander is, door lekker vrolijk, rennend en bokkend de bak door te gaan.
Jesse liet eerst wat vrijheidsdressuur oefeningen zien en vervolgens de vrijheid van het tuigloos rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Wij waren ook erg benieuwd naar de mening van het publiek. vandaar dat wij tegen het einde van de show het publiek zijn afgegaan. Het publiek gaf aan de show erg interessant en nuttig te vinden. Ook spraken wij twee grote fans, zij vertelde maandelijks les te krijgen van Jesse en met deze tips die zij dan krijgt thuis aan de slag te kunnen. De tips die Jesse en Eva tijdens de show gaven sloten mooi aan voor haar oefeningen thuis.

De stijgers, variaties in show en positiviteit bij Eva en Jesse waren favoriet bij het publiek.

Zelf vond ik het erg mooi om te zien hoe Jesse positief bleef toen hij tuigloos wilde gaan rijden, maar dat Andorra op dat moment ontzettend fris was door het harde geluid uit de boxen kwam. Jesse loste dit goed op door Andorra af te leiden met dressuurmatige oefeningen. Ook die oefeningen waren voor het publiek leuk om te zien en voor Jesse tegelijkertijd een goede oefening om Andorra rustig te krijgen.

De fans van Nalanta kijken alweer uit naar de volgende show!

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 16:50

Je paard beter te leren springen.

Tijdens deze clinic waren de combinaties vooral gericht op het beter gaan springen  i.p.v. de afstanden inschatten waar de meeste springclinics over gaan.

Aan deze clinic reden 2 combinaties mee. Een combinatie op L en M niveau. Beide hadden hun paard netjes onder controle, waarbij de een net een beetje meer ervaring had dan de ander.

De clinic begon met een hele serie balken draven. Aan het einde van de balkenserie was de opdracht om te halt houden. Om de controle te bevestigen.

Nadat dit goed ging werd het balken lijntje uitgebreid met een kruisje op het einde. Ook hierna moest weer worden halt gehouden.

Toen dit vloeiend ging kwam er weer een extra kruisje bij in het lijntje. Nu moesten de paarden om de 6m springen  hier kregen de paarden de keuze in welke galop ze wilde eindigen. Zo gaf je het paard toch zijn vrijheid maar wel op een juiste manier in de trainig. Zodat je daar als ruiter voordeel uithaalt.

Om het lijntje compleet te maken kwam er nog een kruisje bij en werd het laatste kruisje een stijlsprong. De sprong voor de stijlsprong bleef een balk maar wel een stukje van de grond af.

De clinic werd afgesloten met een oxer op het einde van het lijntje met vervolgens een losse stijlsprong erachter aan. Na dat het kleine parcours gereden was sloot de combinatie af met halt houden om de controle weer te bevestigen.

De foto's volgen later. :)

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 17:49

Zijn jullie toevallig ook bij de polocrosse clinic geweest en foto'a gemaakt? ( staat niet in jullie planning haha) :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 17:51

Ben benieuwd naar alle foto's :)

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 18:17

Wat een leuke foto van mij tijdens de clinic.

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 18:33

_yvonne schreef:
Wat een leuke foto van mij tijdens de clinic.

Jij bent de andere ruiter op de foto bij de centered riding clinic? Er zijn misschien nog meer foto"s gemaakt door Kimberly. :)