Afgelopen weekend hebben we mogen rijden op de Hippiade en dat was echt fantastisch! Op de regio was ik al heel er tevreden, maar had ik de pech dat er een extreem jury verschil was bij mijn proeven (bijna 30 punten, 3e en 20e & 1e en 11e vd 13)
Lekker door aan het trainen geweest na een weekje verdiende vakantie, met mijn vaste instructie en sinds kort ook bij Tonnie Huberts.
Vanwege een sterfgeval in de familie vd eigenaar ben ik vrijdag helemaal alleen op pad gegaan. Best spannend in een gloednieuwe veewagen (stond nog geen 500km op
) zo een lang stuk rijden. Maar alles goed gegaan, paard op stal gezet, naar het wedstrijd terrein en gekeken bij diegene die vrijdag al eerste proef hadden. In de avond kwam mijn man ook en zijn we met een ploeg van de vereniging lekker uit eten geweest.
Zaterdag naar stal, vlechten, inladen en naar het terrein.
Toen het tijd was om stiften te draaien was Darco nog steeds enorm druk, maar gelukkig heeft de eigenaar daar niet veel van, hield gewoon zn been vast en vrij snel zaten ze erin en was ik rustig omgekleed.
Toen losrijden. Hij liep op zich fijn, alleen dook hij wat in mijn hand steeds, waardoor hij wat te rond en te diep kwam. Dit probeerde ik op te lossen door hem wat hoger te zetten ipv rustig mijn hand naar voren te zetten

In de proef kwam hij dus ook af en toe te diep, maar niet te erg gelukkig.
Ik was super tevreden, had geconcentreerd los gereden, geen fouten, in mn proef aandacht gehad voor mijn voorbereiding.
Paard lekker op stal gezet en daarna eens kijken bij de uitslagen. Stond ik opeens 6e met nog 10 scores te gaan! Mijn doel dus al behaald!
Nadat er steeds meer scores kwamen en die allemaal onder mij bleven werd het spannend. Ik was al tevreden maar de finale kwam wel heeeel dichtbij! Uiteindelijk gewoon 6e gebleven van de 30! Met 197,5 198&198,5. Perfect op 1 lijn en scores die ook bij onze proeven passen. Maaar whaaaaah!!! FINALE!!!
Ik moest als laatste starten, dus overal lekker gekeken en pas rond 1615 rustig stiften gaan draaien.
Darco had er met losrijden weer zin in, liep de benen uit zijn lijf, lekker los, bovenin etc. En toen gingen we de ring in.
Ik heb zelfs stukjes een glimlach op mijn gezicht. Ik was zooo blij en trots!
Voor het laatst dat ik dit mag noemen van mijzelf, want onder het verleden gaan we een streep zetten. Een paard wat jaren als staatsgevaarlijk is weggezet, letterlijk handstandjes maakte op zijn voorbenen tot je ernaast lag, heel negatief was, in zo een korte tijd zoooo veranderd is. Wat echt een fantastisch gaaf stoer, lief paard is. Die echt voor me door het vuur begint te gaan. Dat is me zoveel waard... Ik heb echt enorm genoten van hem en dan als kers op de taart finale rijden en zelfs 11e van NL worden. Geen woorden voor!
Bedankt voor het lezen van ons verhaal, ik zet het bewust op itp en niet op haw, we zijn ons heel goed bewust van waar we mee bezig zijn, waar we aan moeten werken en hoe we dat willen bereiken

Fotos van het losrijden/loswerken

In de proef

Het bewijs, ik lach!

En de mooiste

We starten nog 1x L1, om hopelijk een plekje in het team te krijgen voor de herfstmeeting.
Daarna maken we of de overstap naar het L2 (voor de meeting) of lekker naar het M1 gelijk.