Golden sunset with Valentijn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

0407Tamar

Golden sunset with Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 18:10

Heey,

Dit zal een kort topic zijn maar de foto's zijn zoo mooi.
Ik was voor de 1e keer in ongeveer een halfjaar weer klaar om op Valentijn te kunnen rijden. Ze is heel lang hoefbevangen geweest. Zo ook toen ik haar ging verzorgen. Inmiddels loopt ze zo goed als niet meer kreupel en zijn we heel licht alles aan het oppakken.
,Blijf staan, zei Amber oke! _/-\o_
Afbeelding
En dan. GET UP! (haar favo kunstje)
Afbeelding
Whoops ff trug draaien
Afbeelding
Wat een kracht
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Persoonlijke favoriet <3
Afbeelding
Lieverd <3 <3 <3
Afbeelding

Nieuwschierig wie we zijn? :o
:wave: <3
Afbeelding

Bye! {:}

Pepperrr

Re: Golden sunset with Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 18:28

Supergave foto's!

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 18:44

Dankjewel!

TopFitHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 19:17

Gave foto's!

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 08:45

supermooie foto's! is het alleen wel slim om meteen na kreupelheid Valentijn te laten steigeren? gewoon een vraag hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 08:49

Jeika schreef:
supermooie foto's! is het alleen wel slim om meteen na kreupelheid Valentijn te laten steigeren? gewoon een vraag hoor :)

Vroeg ik me ook af!

Mooie fotos verder :)

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 09:33

Ja dat is niet zo erg, ze stond o.a. op het zachtste deel van de bak. Bovendien was de eigenaresse erbij ;)

Thanks! :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 09:37

Mooie foto's maar de opmerking: Zo goed als niet meer kreupel lopen na hoefbevangenheid in combinatie met deze foto's , jammer. Dan heeft ze dus nog steeds pijn en zouden foto's van de hoeven om het kantelingspercentage te zien geen slecht idee zijn. Dan kunnen er nog maatregelen genomen worden om de pijn weg te nemen.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 09:46

Ze zullen altijd gevoelig blijven op de voeten waar ze bevangen op geweest zijn. We zijn al een tijdje bezig met het opbouwen van de beweging. Zowel ik als de eigenaresse kunnen zelf heel goed zien of onze pony pijn heeft of niet. :o

Bovendien is het niet enkel de bevangenheid, ze zal wel wat stijfjes zijn etc. Maar als ik haar pijn deed met wat we doen zal ze in de omgang en naar ons toe wel anders reageren. Een pony loopt na zo'n lange blessure niet in 1 keer helemaal goed, daar zit een process aanvast. Zelf zie ik heel veel vooruitgang zo liep ze vd week wat stijf en begint ook dat weg te trekken.
Ik vroeg hier ook niet om medisch advies maar ik wilde foto's laten zien waar ik heel trots op ben net als op haar dat ze zich erbovenop vecht. Mochten er meer van dit soort reacties gepost moeten worden ontvang ik ze graag via pb.

Nogmaals niet flauw bedoeld maar we weten goed waar we meebezig zijn en dit zal NOOIT ten koste gaan van de pony, daar hoeven jullie je dus geen zorgen over te maken. :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 11:12

Prima, maar als je goed weet wat je doet samen met de eigenaar leg me dan eens uit waarom er een opbouw plaats vind met steigeren. Een stijve pony meteen alle gewicht op de achterhand laten zetten met een ruiter op de rug getuigt imo niet van doordacht bezig zijn. Daarnaast zouden jullie de hoefbenen kunnen ontzien door speciaal beslag waardoor het opbouwen naar normaal bewegen beter gaat. Ik probeer punten aan te dragen waardoor jullie nog veel langer kunnen rijden en ben verbaasd over de opmerking bijna niet meer kreupel lopen, ze loopt kreupel dus heeft ze pijn,dan kun je ook foto's van de voorvoeten laten maken om te zien in hoeverre het hoefbeen gekanteld is en of beslag en rijden zinvol kan zijn. punt.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 11:24

Beslag beginnen we niet aan. Je gaat toch die hoefnagels niet dwarsdoor het ontstoken gedeelte heen slaan? Nee absoluut niet. En steigeren doen ze in de kudde ook. Nogmaals we hoeven geen advies over de zorg of hoe en wat. Bedankt

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 11:34

Ik hoef bovendien aan niemand iets uit te leggen. Graag weer ontopic de eerst volgende reactie die offtopic is zal ik melden

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 11:36

Er zijn ook andere vormen voor het ontzien van de voeten maar prima, succes met de revalidatie.
En je hoeft niet zo gepikeerd te reageren op reacties die in principe het paard alleen maar ten goede kunnen komen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 12:13

Prachtige foto's!

Maar ben het wel eens met het bovenstaande.
Denk dat Valentijn je heel dankbaar zal zijn als je nog een poosje wacht met deze kunstjes, ondanks dat ze zelf misschien even enthousiast meedoet ;)

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 12:24

Thanks Shirley! Was ook enkel voor de foto's. Bigone je kan het dus ook op een subtiele manier doen. Haar programma bestaat voornamelijk uit stappen en inimini stukjes draven!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 12:30

0407Tamar schreef:
Thanks Shirley! Was ook enkel voor de foto's. Bigone je kan het dus ook op een subtiele manier doen. Haar programma bestaat voornamelijk uit stappen en inimini stukjes draven!

Heb ik je uitgescholden, draai om de oren gegeven?? Nee maar ik heb redelijk netjes verteld hoe ik er over dacht. Ik zie dat het dier heel lang bevangen is geweest en ik heb helaas ervaring met bevangenheid, ik laat een foto van de voorvoeten maken indien het zo lang duurt, ook jij of de bazin kunnen van buiten niet zien hoever het hoefbeen is gezakt en aangezien ze nog niet helemaal goed loopt dan zeer waarschijnlijk verder dan jullie denken. Hoe zou jij het vinden om met een punaise onder je schoen de hele dag rond te stappen?? En dat is nog mild vergeleken bij wat een paard voelt.
Dit is dan niet zo subtiel gezegd maar ik heb gewoon een hekel als mensen op paarden stappen die "bijna" niet meer kreupel zijn.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 12:54

Dat zal, jij hebt haar niet zien lopen wel? Ik zie die pony iedere dag en zo zij ook. En bijna niet meer kreupel in de zin van dat ze gevoelig loopt. Als ze als n malle door de wei aan het hollen is en niet kreupel loopt, zowel hard als zacht en ze niet reageert op druk of getik op de hoeven is dat voor mij een teken dat er niks aan de hand is. JE zegt zelf al redelijk netjes. Sure. En we stappen niet de hele dag. Nogmaals jij ziet haar niet en inpricipe kun je dan helemaal niet oordelen. En ik zal je zeggen waar ik een hekel aan heb. Mensen die zich met dingen bemoeien die ze niks aangaat. Ongeacht leeftijd. Dan zal ik respectloos zijn mij prima, maar ik laat me niet uitmaken voor wat dan ook (wat in jou gewoon zou gaan om het slecht zorgen voor) ik heb in dit tpoic niet gevraagd om advies of kritiek ofwel? Dan ben ik maar 17 ik laat mij of de pony niet afzeiken door wie dan ook. En zeker niet door mensen op bokt. Wat ik daarmee bedoel? Dat ze het hier altijd allemaal beter weten. Dus voor de 2/3e keer. Ik wil hierover in mijn topic niks meer lezen. Ik heb dit tpoic aangemaakt, om te laten zien hoe trots ik was op mn foto's en het feit dat mijn vriendinnetje beter is. Niet om nutteloze adviezen te krijgen van mensen die het beter met de pony voorhebben dan ik. Dat is namelijk en niet nodig en onmogelijk. Bedankt. +:)+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 13:06

Prima, indien jij dan duidelijk bent in je begin post krijg je dit soort reacties niet, d=ik zal je topic wegstippen maar niet zonder de opmerking dat er vaker dit soort dingen voorkomen op bokt en geef je dan opbouwende kritiek dan loopt het paard nog niet helemaal goed in de beginpost en een aantal posts later kunnen ze plots weer heel veel en is er niets meer aan de hand. Dus een tip voor de volgende keer, wees volledig. En als eerste heb ik wel degelijk gezegd dat het mooie foto's zijn maar daar heb je blijkbaar over heen gelezen.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 13:25

Superlieve foto aan t einde :) leuke foto's!

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 14:06

Dankje Anniek! Ja ze vind het heerlijk om zo te knuffelen <3

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 16:55

Tja ik vind het echt niet slim om een paard wat zo lang hoefbevangen is geweest en waar je voor de eerste keer weer op zit te laten steigeren. En dat niet één kaar, maar minimaal 8 keer. Steigeren met een ruiter er op is iets heel anders dan steigeren in vrijheid...

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 17:06

Waar baseer je die 8 keer op? Je kan heel veel shots nemen uit 1 steiger. Ook uit verschillende hoeken. Das dus onzin maar thanks voor je bijdrage aan dit topic

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 17:58

Ach weet je wat, ook al zou je maar één keer gesteigerd hebben (wat duidelijk niet zo is), dan is dat één keer te veel voor een paard waarmee je alles nog 'licht aan het oppakken' bent.

Montgri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 20:17

Ik vind de foto's persoonlijk erg mooi.
De 8ste foto vind ik zelf erg mooi, als je besluit er eentje af te drukken (als je dit zelf wilt) zou ik voor die gaan. Vind het effect van de zonsondergang erg mooi!

En laat ze lekker praten ;) Jij en de eigenaar weten wat jullie doen en mensen kunnen er commentaar op hebben, maar hun kennen de echte situatie niet ;)

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 20:30

Wauw dankje Jess! 8 is indd echt onwijs mooi!!