Niarda is inmiddels 21 en al ruim 4 jaar met pensioen. Helaas staat ze sinds ruim 2 jaar zwaar aan de medicijnen en sinds een half jaar op de hoogste dosering buut. In de zomer maanden gaat het allemaal redelijk, maar in de winter komt ze echt in een dip.
De hele dag maar een beetje depressief voor je uit staren en hooi eten is ook niet echt het leven wat ik voor dr heb gewild. Wandelen of andere dingen met dr doen is helaas niet mogelijk. Dus, het moeilijke besluit genomen haar, nog voor de winter echt gaat beginnen, te laten gaan....
Naar de eeuwige groene weides...
Niarda hebben mijn zus en ik gekocht toen ik 15 was en zij 19. Niarda was toen 8, bijna 9 jaar. Niarda is altijd een fantastische leerpony voor ons geweest en niets was te gek!
Helaas hebben we haar, door steeds weer, en erger, terugkerende blessuures al veel te jong met pensioen moten doen. Langzaam wordt ze slechter, en dan maak je op een bepaald moment een keuze....
Als je dr door de wei ziet gaan, denk je dat ze nog minstens 10 jaar mee kan! Maar kijk je goed, zie je dat ze niet lekker loopt, en dat op de hoogste dosering buut.... en dan is het nog niet eens winter....
Morgen om 16.30 komt de veearts...
Het lijkt wel alsof het nog niet echt tot me door dringt dat ik na morgen nooit meer dr zachte neus zal kunnen aaien, nooit meer weg hoef te springen als ze weer eens in galop op me af komt stormen, nooit meer dr merrie kuren mee zal maken... nooit meer, niks......
Maar daarom verdient ze nog wel 1 laatste topic op ITP!
Mijn knappe Niarda
21 jaar
NRPS
Amber x Neron
1. Nog een lekker galopje door de wei

2. gek wijf is het ook!

3. In dr jongere jaren, gouden pony is het ook!

4. Ze vindt echt alles goed!

Anderhalve week geleden is Evelien de Bruin fotografie bij mij geweest en heeft hele mooie foto's gemaakt. Ben er erg blij mee!
Dit is haar website!
5. Dr allermooiste maanoog!

6. Heel erg blij met deze foto!

7.

8.

9.

We hebben zo veel gedaan en meegemaakt!
10. Heerlijk lui op vakantie

11. Altijd even betrouwbaar

12. Zelfs mn man is gek op dr

13. En als afsluiter, een selfie op buitenrit

Lieve Niarda, lieve knappe pony. Het spijt me zo! Maar ik weet het zeker, het is goed zo....
Wat een mooie afscheidsshoot.