Laten we beginnen met Wilke. Dit jaar hebben we al weer deelgenomen aan een paar internationale wedstrijden en andere grote concoursen:
Februari: Indoor NK dressuur U25 waar hij 6e werd
April: CDI Zeeland Outdoor: waar hij 65% behaald in de intermediaire 2 en zicht plaatste voor de kür
Juni: CDI Roosendaal ook observatiewedstrijd voor het EK: waar hij 65% behaalde in de GPU25 en 67% tijdens de finale kür op muziek
Juni: Nog een droom die uit (zou) komen. We kregen te horen dat we een startplek hadden tijdens de internationale U25 rubriek op het CHIO Rotterdam. Wat was ik blij en trots! Helaas hoorde we een week later dat de rubriek was geannuleerd wegens te weinig inschrijvingen vanuit het buitenland ivm het Ek U25 dat het weekend er voor plaats zou vinden.
Juli: CDI Falsterbo in Zweden: helaas niet ons beste concours door spanning tijdens de eerste proef maar toch een super afsluiting met een fijne kür
Juli: Outdoor NK U25 waar hij 65% behaalde tijdens de eerste proef en maar liefst 69% tijdens de finale kür op muziek. Uiteindelijk werd hij 8e in een zeer sterk deelnemersveld.
Augustus: Belgische Kampioenschappen U25 waar hij in het eindklassement tweede werd en dus zilver
In de planning staat nu nog het NK friezen voor dit seizoen en natuurlijk zijn debuut in de Grand Prix.

Op het indoor NK U25

Beide helemaal happy na onze kür in Flasterbo (Zweden)

Prijsuitreiking op het outdoor NK

Niet dat ik een foto van mijzelf zo boeiend vind, maar dat blije hoofd van Wilke achter me

Zilver op de Belgische kampioenschappen

Natuurlijk heeft ook Varnoldi niet stilgezeten. Door het drukke wedstrijdschema met Wilke heb ik hem wel minder gestart en met name thuis doorgetraind met het oog op de "echte" grand prix. Wel heeft hij wat belangrijke wedstrijden gereden:
Februari: Indoor NK U25 waar hij 61% behaalde, maar helaas niet naar de finale mocht omdat ik maar met 1 paard mocht starten.
Maart: CDI Lier, zijn internationale debuut in de U25.
Juni: CDI Roosendaal waar hij alleen de GPU25 reed en daar ruim 64% behaalde. Ook hier mocht hij geen finale rijden omdat ik maar met 1 paard mocht starten.
Juli: Outdoor NK U25, hier startte hij wederom 1 proef (omdat ik de geen met het hoogste percentage in de kür wilde starten en dat was Wilke) hij behaalde 63%.
Augustus: Belgische kampioenschappen U25 waar hij in overall 4e werd en tijdens de kür (welke we de dag er voor pas hadden ontvangen) 66% behaalde.
En dan.......
Zondag 21 augustus was het dan zo ver. Vrij spontaan en zonder dat veel mensen het wisten had ik Varnoldi ingeschreven voor onze aller eerste Grand Prix wedstrijd. Ik vond het toch wel erg spannend zo tussen de grote mensen. De proef was zeker nog niet zonder fouten, maar hij heeft wel al laten zien dat hij de laatste tijd veel progressie heeft geboekt. Inschatten wat het percentage zou zijn vond ik lastig aangezien ze in de gewone GP toch strenger zijn dan in de U25, wat ook zo hoort. En wat bleek... 62% en daarmee dus officieel Grand Prix
Wat ben ik trots op hem!
Het bewijs

Indoor NK U25

Tijdens een fotoshoot vorige maand

Nou dit waren wel een beetje de hoogtepunten van de afgelopen maanden. Ik hoop dat jullie een beetje mee kunnen genieten van al het moois wat we mee hebben gemaakt.
Misschien nog een leuke extra foto: Hoe het ooit 15 jaar geleden is begonnen

Groetjes Melanie

Prachtige combinatie. En wat ik zo mooi vind aan jullie is niet alleen jullie skills, maar dat je ook duidelijk ziet dat jullie samen beste maatjes zijn! Geweldig om naar te kijken!