Precies een week geleden, op dit tijdstip heb ik jou laten gaan.. De hemel is een bijzonder mooi sterretje rijker. Het gaat je goed kerel.

Ik kocht je ruim een jaar terug, daarvoor kende ik je al van mijn stage.. Je was mijn sprookjes paard, alleen is ons verhaal niet geëindigd als sprookje.. Het bleek uiteindelijk dat je de aandoening EORTH had, hierbij had je al veel last van eten. Een bit kon absoluut niet, we hebben besloten jou te laten genieten van je oude dag met een paar x in de week een buitenritje.. Je begon hierbij steeds gekker te doen, hoofdschudden en schuren.. Terug naar de kliniek en daar bleek je meer last van te hebben dan we dachten. Eenmaal thuis besloot ik dat je lekker helemaal van je pensioen mocht genieten.. Dat is 3 maanden gelukt..
Je had altijd last van stijve achterbenen maar het werd steeds erger, toen werden je voorbenen slechter en je werd nukkig naar andere paarden toe. Gelijk weer naar de kliniek gereden. Ik moest en zou je op de foto hebben.. Want waar kwam dit vandaan? Je benen waren nooit 'goed' maar voor mij goed genoeg, als je eenmaal lekker reed liep je jou stijfheid eruit en liet je helemaal niks merken.. Het spijt me zo dat ik niet eerder aan de bel getrokken heb lieverd..
Eenmaal aangekomen hebben we een hele klinische keuring uitgevoerd.. Alle 4 de benen kreupel tijdens alle oefeningen. Mijn hart brak.. Wat ik al langer in je ogen zag werd nu bevestigd door andere 'je was op'. Toen kwam eruit dat je aan 4 benen verkalking hebt aan de pezen en banden.. Jou karakter hield je op de been maar je lichaam was op. Gesproken met de dierenarts, maar dit kon zo niet.. We namen je mee terug en we hebben samen nog een prachtige week gehad.
Als het zover is kom ik je boven opzoeken, mijn mooie ster..

Je was zo snel en zo rustig van ons weggegaan.. Verdriet verdwijnt nooit en het gemis al helemaal niet.. Net zoals de liefde voor jou, die gaat nooit over..
Dan nog 2 detail foto's, vooral de foto met zijn hoef is een heel speciale plaat geworden.. En is al besteld op groot canvas.

Achter elke traan, verschuild een glimlach van herinnering. Bedankt voor al het moois wat je mij gegeven hebt in die korte tijd.. Bedankt voor al je wijze lessen, bedankt voor het dichter brengen naar andere mensen.. Bedankt voor het spiegelen, je hebt me zoveel geleerd