Welk ponykamp?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pindakaa7

Welk ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 17:11

Hoi allemaal.
Ik zou volgend jaar graag op ponykamp/ ruiterweek oid willen.
Ik ben nu 14 jaar en ik heb 7 jaar ervaring met paarden en rijden.
Ik ben al een paar keer bij de roosberg geweest en heb het daar naar mijn zin gehad en veel geleerd. Helaas vond ik het daar wel erg streng, vooral met lesgeven waardoor ik vaak verdrietig op de pony zat. (Ik was toen nog jong, pas een jaar of 10)
Ik ben best verlegen en een beetje onzeker. Ik zoek daarom een beetje een rustig kamp.
Ik ga in mijn eentje en ik vind het sociaal soms best lastig allemaal dus vandaar wil ik liever niet iets met 50 mensen of iets, hoe meer mensen hoe lastiger ik het vind om me in een gesprek te voegen.
Met rijden ben ik soms ook wat onzeker maar dat ligt meestal vooral aan de pony/ het paard waar ik op zit. Vooral met Springen en buiten rijden ben ik soms wat onzeker.
Ik zal even op een rijtje zetten wat mijn 'eisen' zijn. Kampen die daar niet helemaal aan voldoen maar wel voor een deel mogen zeker ook genoemd worden!

-rustig, niet al te veel deelnemers (maximaal 30 ongeveer)
- leeftijdsgenoten, ik ben dan 15
-niet te streng, ik snap dat er regels zijn natuurlijk, maar ik vind het niet fijn als er geschreeuwd word als ik iets niet durf..
-leerzaam, vooral met dressuur zou ik meer willen leren. Maar ook met springen maar dat hoeft zeker niet te hoog haha.
-Niet te kinderachtig, ik hoef niet meer heel de dag verstoppertje of zo te spelen.
-niet teveel buitenritten, een of twee is leuk maar liever niet elke dag. En ik hoef ook niet perse keihard te crossen of zo, dat durf ik denk ik niet :o
Oja, ik weet niet of het belangrijk is maar ik ben 170 cm dus ik pas niet op kleine pony's. Of het paarden of grote pony's zijn maakt mij niet uit, ik rijd nu vooral op grote pony's.

Alvast bedankt voor de hulp!

Edit: het zou fijn zijn als je ervaringen er bij zet over hoe je het vond en wat het zo leuk maakt :j
Laatst bijgewerkt door Pindakaa7 op 21-08-16 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Change3x

Re: Welk ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:12

Stal de Eijk in Holten of de Hazelhorst in Den Ham/Ommen!

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:14

crossweek op stal 't reelaer is denk ik hartstikke leuk voor jou! voldoet aan alle eisen die je hebt :)

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:15

De Treekhoeve :j Hebben ze gewoon kamp en SGW (met cross) kamp. Heb het er erg naar mijn zin gehad :)

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 17:20

Bedankt voor de reacties! Ik ga even de sites bekijken.

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 19:04

Oké ik heb even alle sites van de maneges bekeken en ik heb een paar vragen.

Stal de Eik: op de site ziet het er uit dat het vooral voor wat jongere kinderen is. Klopt dat? En zorgen ze er wel een beetje voor dat je met leeftijdsgenoten in een groep zit, zodat ik bijvoorbeeld niet de enige ben die wat ouder is, letten ze daar op?

De Hazelhorst: maak je iedere dag een buitenrit? En zijn de buitenritten wel een beetje rustig aan of is het vooral hard galopperen?

Stal 't Reelaer: hoevaak ga je crossen ongeveer? En is het erg als je wat onzeker bent? Ik zag dat ze van elke hindernis ook een lagere variant hebben maar begeleiden ze je goed als je iets niet meteen durft, of gaan ze dan heel erg zitten pushen of zo?
En je hebt een bodyprotector nodig bij het springen van vaste hindernissen. Ik heb geen bodyprotector.. Kan je die daar huren of zo, of moet ik speciaal daarvoor een kopen..

En dan nog de Treekhoeven. Dat is volgens mij wel een grote manege toch? En eigenlijk hetzelfde als hierboven, hoe zijn ze als je iets niet meteen durft? (Vooral bij het sgw kamp met crossen. Dat lijkt me namelijk erg gaaf maar ik heb soms even wat tijd nodig)

Sorry voor alle vragen maar ik hoop dat jullie/ iemand ze wil beantwoorden :o alvast bedankt!

AmberRomeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 19:11

Bij t reelaer begeleiden ze je heel goed! Je mag zelf kiezen welke hoogte je wilt springen en een body kan je daar huren voor een week. Ik zelf ga altijd op trec dus ik weet niet alles over de cross week maar volgensmij cross je wel elke dag! Natuurlijk doe je ook andere dingen met je paard :) xx

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 19:16

Dat klinkt goed, bedankt voor je reactie!

Annaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 19:30

Manege de Boschhoeve in Soerendonk *\o/* hele leuke leiders, ze zijn zeker niet streng en de enige keer dat ze boos zijn geworden toen ik er was, was omdat we te hard op de vloer stampten en schreeuwden dus dat was storend voor de mensen beneden... dus dat is wel te begrijpen.

Je hebt ponykamp, pony/ruiterkamp en ruiterkamp. Ponykamp is vanaf 6 jaar. Daar doe je meer spelletjes en je rijdt meestal 2 uur per dag maar het is zeker niet kinderachtig vind ik. Als je meer wilt rijden en minder spelletjes kan je ook op pony/ruiterkamp gaan. Daar ga je ook een avondrit en/of dauwrit doen volgensmij.

Ik ben ook best verlegen en vind het moeilijk om een gesprek te beginnen met "vreemde" mensen, maar dat viel nu hartstikke mee. We waren met 49 maar dat was inclusief de pony/ruiterkamers en de ruiterkampers en dus niet alleen ponykampers. Het enige wat je echt met zijn allen doet is eten. De ruiterkampers slapen ook in de huisjes dus niet bij de ponykampers en de pony/ruiterkampers.

Je rijdt niet heel serieus dressuur ofzo. Je leert wel dingen maar het is vooral een leuke week en ik ginh niet echt om dingen te leren. We hebben denk ik 50 cm gesprongen. Ook hebben we een zitles gehad (30 min zonder beugels en daarna 30 min zonder zadel).

We zijn 1 buitenrit echt een aantal keer in rengalop gegaan, maar dat deden niet alle groepen dus ik zou het gwn aangeven als je dat niet wilt want daar houden ze wel rekening mee.

Verder hebben ze hele leuke pony's en paarden. Van schattige welshjes tot een grote tinker dus voor iedereen is er wel wat. Ik vond het in iedergeval een superleuk kamp !

Spoiler:
en oja, binnenkort komt er nog een verslag op bokt over mijn ponykamp op de boschhoeve dus ik kan je wel een pb sturen als hij op bokt staat als je wilt

Hoop dat het een beetje duidelijk was. Sorry voor de lange post :)

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 19:34

Misschien klein oever? Is wel met meer mensen maar ik heb het daar toen erg naar mijn zin gehad :)

Lightmare

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 19:36

reelaer is erg leuk met goede begeleiding.
Misschien nog stal sintels of paard centraal?

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 19:40

@Anaa7 bedankt voor je reactie. Ik ben eigenlijk opzoek naar wat serieuzer maar het klinkt wel leuk!
Spoiler:
zou je een pb kunnen sturen als het op bokt staat? :D

Klein oever lijkt me toch wat te druk helaas, het ziet er verder wel leuk uit.

Danique bedankt voor je reactie, ik zal er eens naar kijken

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 19:46

Paard centraal in Dalfsen! Max 10 personen, er zijn 12+ en 16+ weken dus je zit niet met kinderen die veel jonger dan jou zijn. Je krijgt heel intensief les, wil je iets niet, dan hoeft het niet. Op hun site staat meer info!

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 19:52

Horsies7 schreef:
Oké ik heb even alle sites van de maneges bekeken en ik heb een paar vragen.

En dan nog de Treekhoeven. Dat is volgens mij wel een grote manege toch? En eigenlijk hetzelfde als hierboven, hoe zijn ze als je iets niet meteen durft? (Vooral bij het sgw kamp met crossen. Dat lijkt me namelijk erg gaaf maar ik heb soms even wat tijd nodig)

Sorry voor alle vragen maar ik hoop dat jullie/ iemand ze wil beantwoorden :o alvast bedankt!

Ik vond juist dat ik bij 't Reelaer geen enkele begeleiding kreeg tijdens het crossen :o Nou deed ik daar ook de JT en niet de crossweek, maar ik werd gewoon de crosswei ingestuurd met een ''zoek het maar uit'' idee. Misschien is dat nu anders, maar in 2014 ging het daar nog wel zo!

Treekhoeve valt erg mee hoe groot het is (vond ik zelf). Het is natuurlijk maar net wat je groot vind :))
Je krijgt zeker goede ervaring bij het crossen! Ik vond het zelf ook heel spannend maar door de goede tips is het allemaal goed gekomen. En wat je absoluut niet durft, mag je gewoon overslaan :) (Daarnaast, als ze je niet ''goed'' genoeg vinden voor het crossen, mag je ook niet mee de crossbaan op)

Bodyprotector kan je daar niet huren, maar wellicht dat je bij je eigen vrienden/kennissen/manege er 1 kan huren?

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 20:02

Paard Centraal ziet er leuk uit. Ik heb eigenlijk nog nooit iets met freestyle oid gedaan dus dat lijk me wel gaaf.

De Treekhoeve lijkt me wel leuk maar toch wat te grootschalig, al ga ik daar nog even naar kijken en misschien moet ik me daar maar overheen zetten :)

Bedankt voor de reacties.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 20:15

Horsies7 schreef:
Paard Centraal ziet er leuk uit. Ik heb eigenlijk nog nooit iets met freestyle oid gedaan dus dat lijk me wel gaaf.

De Treekhoeve lijkt me wel leuk maar toch wat te grootschalig, al ga ik daar nog even naar kijken en misschien moet ik me daar maar overheen zetten :)

Bedankt voor de reacties.

Wat is voor jou grootschalig? :) Qua aantal deelnemers? Of qua aantal paarden?

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 20:22

Vooral deelnemers maar misschien heb ik het mis en zijn het er niet zo veel hoor, dat kan ook.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 20:26

Horsies7 schreef:
Vooral deelnemers maar misschien heb ik het mis en zijn het er niet zo veel hoor, dat kan ook.

Wij waren de laatste week met 44 deelnemers, waarvan ongeveer 17 SGW'ers. Nu was dit wel de drukste week, dus andere weken waren minder vol :)
Als SGW'er hoef je je pony ook niet te delen en je wordt in 2 groepen verdeeld. Je rijdt dus met ongeveer 9/10 mensen in een les.
Verder heb je overdag niet veel met de ponykampers te maken, 's avonds natuurlijk wel en je eet gezamelijk!

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 20:44

Oké, bedankt voor je reactie. Ik ga er over na denken!

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 20:53

Ik kan je morgen wel een pb sturen met wat meer info over Paard Centraal als je dat wilt, want het voldoet aan al jou eisen!

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 20:56

Bedankt, dat zou fijn zijn!

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:22

Ik weet niet of ik Stal de Eik aan zou raden. Ik ben er een heel aantal jaren geleden geweest (2008, denk ik? in 2008 was ik 11) en ik vond het op sommige fronten heel kinderachtig, maar aan de andere kant moest ik huilend mee op spooktocht terwijl ik echt aan gaf dat niet te durven.

Misschien is het ondertussen verandert, dat weet ik niet.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 17:01

jammer dat je niet snel contacten legt, maar ik ken een ponykamp waar dat geen probleem is!
Ponykamp ameland!
met 12 personen maximaal.
is van 11 tot 15 (ik weet niet of dat erg is? maar de meeste daar zijn 13/14/15/
totaal niet streng, je hebt eerder last dat je iets niet mag doen dan dat je iets moet doen.
als je niet wilt springen, spring je niet (je springt een keer in t hele ponykamp.

Edit: oeps, je krijgt 4x een buitenrit, sorry fout :')

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 17:13

Bedankt, maar ponykamp Ameland lijkt me toch wat teveel gericht op buiten rijden, plus dat het nogal verweg is (woon in het zuiden van NL).

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:02

Ik wil je graag wat meer info over manege Sintels geven.
- groepen van maximaal 16 personen in 1 week
- leeftijd vanaf 12 jaar en ouder
- de hele week 1 of 2 eigen paarden/pony's
- 2 keer per dag les in kleine groepen van 4 a 5 personen
- 1 strandrit op de paarden van Sintels
- een keer een bosrit, wie nog een keer wil, dat kan maar is niet verplicht
- menlessen
- enz.
Mocht je nog wat willen weten, dan hoor ik het wel
De website is www.sintels.nl