Omany mijn smokey black beauty in de avondzon ....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Omany

Omany mijn smokey black beauty in de avondzon ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 14:06

Hoihoi :wave: ,

naar aanleiding van mijn topic en de vele leuke reacties, kreeg ik zin om nog eens foto's te gaan maken :) . Omany is een vijfjarige merrie, ze is een kruising van een fries en Ismir du tilleul.
Ik ben helemaal gek van haar en dan ook heel erg trots op mijn meisje ! <3

Ik heb 2 shoots gedaan, dus ik zal ze sorteren per shoot. De eerste foto's zijn gezadeld en de tweede zijn in de avondzon (persoonlijk mijn absolute favorieten :) ).

Hopelijk vinden jullie ze ook zo mooi net als mij :j .

Shoot 1:

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

En uiteraard nog met mijn twee grootste schatten <3
5
Afbeelding
6
Afbeelding

En nu shoot 2 (mijn favorieten :D )

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10
http://boktimg.nl/img/m/puqAmK.jpg

11
http://boktimg.nl/img/m/2qbhAv.jpg

Zoentje <3 <3 <3
12
http://boktimg.nl/img/m/c3VJnH.jpg

En nog in tegenlicht :
13
http://boktimg.nl/img/m/FhA73G.jpg

14
http://boktimg.nl/img/m/4wBJ50.jpg

15
http://boktimg.nl/img/m/M9yjKx.jpg

16
http://boktimg.nl/img/m/Q1BFE7.jpg

:wave: :wave: :wave:

17
http://boktimg.nl/img/m/iL16Iz.jpg

En een reactie vinden wij hééééél leuk :D
Laatst bijgewerkt door Agossie op 21-08-16 20:00, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Foto's in link. Maximaal 15 zichtbare foto's toegestaan.

Anoniem

Re: Omany mijn smokey black beauty in de avondzon ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:11

Gave foto's zeg! Mooi paard en wat mega schattig is die kleine! <3

Alleen even een dingetje over je veiligheidsbeugels. Het elastiek moet volgens mij aan de buitenkant zitten! :)

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:14

Hartstikke mooi! Erg mooie foto's! +:)+

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:18

Van shoot 1 vind in foto 4 het mooist, van shoot 2 foto 9 <3.
Je doet me trouwens best wel denken aan degene die nu NH Bokt Tv doet? (Of ben jij haar? :'))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:22

onbarefeet schreef:
Je doet me trouwens best wel denken aan degene die nu NH Bokt Tv doet? (Of ben jij haar? :'))

Dit dacht ik ook :')

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 14:36

_Dominique schreef:
Gave foto's zeg! Mooi paard en wat mega schattig is die kleine! <3

Alleen even een dingetje over je veiligheidsbeugels. Het elastiek moet volgens mij aan de buitenkant zitten! :)

Oohh, superbedankt ! Ja hé, hij is nu 23 maand vandaag en echt op zijn schattigst <3 <3 <3 .
Wel, over dat elastiekje, ik heb het ook al zitten denken wat nu eigenlijk correct is. Ik had zitten zoeken op foto's in google maar je ziet ze langst beide kanten zitten. Dus misschien kan iemand me vertellen hoe het nu werkelijk moet ? :)

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 14:41

@pocca-loca: superlief !!! Doet mij ontzettend veel plezier :))

@onbarefeet en _Dominique: Bedankt, leuk dat je zegt welke je de mooiste vind ! :) Ik heb ze genummerd nu dus is wel makkelijker voor de rest <<) .
Hahahaha, wel grappig dat jullie dat vinden, maar ik ben ze niet hoor. Denk dat ik zeker 5 a 10 jaar ouder ben :D . Wel een compliment voor mij amai :):). Ohja, en ik ben een belgische :D
Laatst bijgewerkt door Omany op 21-08-16 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:42

Bij mij op stal rijden we ze allemaal met aan de buitenkant! :) Ik weet ook niet of er echt een regel aan verbonden is hoor. Maar hier in iedergeval buitenkant. :D

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 14:45

Wel toen ik ze had gekocht leek mij ook direct het meest logische langst de buitenkant. Ik heb ze echt tientallen keer verstoken omdat ik zo twijfelde :') . Uiteindelijk zo gedaan omdat dit het comfortabelste was :)

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:56

Dat heeft Ismir goed gedaan :D . Ziet er een heel lief paard uit ook.
Ik had zelf ook een nakomeling van hem, uit de N-jaargang :D

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:43

Knap dier en foto 9 is echt mooi!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 16:30

Omany schreef:
@pocca-loca: superlief !!! Doet mij ontzettend veel plezier :))

@onbarefeet en _Dominique: Bedankt, leuk dat je zegt welke je de mooiste vind ! :) Ik heb ze genummerd nu dus is wel makkelijker voor de rest <<) .
Hahahaha, wel grappig dat jullie dat vinden, maar ik ben ze niet hoor. Denk dat ik zeker 5 a 10 jaar ouder ben :D . Wel een compliment voor mij amai :):). Ohja, en ik ben een belgische :D

31? Ik zou echt zweren op 21 :')

Anyways, hele mooie foto's! :D

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 17:12

@Balte: Bedankt ! Ja hé, ik vind ze ook wel leuk uitgevallen ! Juist haar stokmaat viel me tegen, ze had een stuk hoger "moeten" worden. Mams was 1.70 m en paps is 1.57 m. Zij is er met moeite 1.55 m... Maar goed, das dan maar 1 puntje, voor de rest is ze super :)) . Hoe groot is N'oubliez jamais geworden ? Heb je er nog recente foto's van ? :))

@Memere: Bedankt ! :j

@Nayomie: Hahahaha, ik hoor dit dagelijks :D . Hoeveel mensen dat er denken dat ik met mijn 2 kleine broertjes op stap ben := . Bedankt !!

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:26

Dat was bij Noubie ook zo. Mams is een 1.56m en met Ismir dan 1.57 zou ik denken aan een gelijkaardige stokmaat te meer daar de moeder uit grotere ouders zou moeten komen maar hij is niet zo groot als de moeder geworden.
Noubie heb ik spijtig genoeg verkocht. "Manlief" vond het gras ergens anders groener en ik stond er alleen voor met mijn zoontje en alles van praktische en financiële beslommeringen. Hem houden was geen probleem maar hij was toen 2.5 en ik vreesde enerzijds dat er niet genoeg tijd ging zijn voor mij om hem op te leiden. Dat zelf opleiden ging ik ook niet meer durven dus dan ging het uitbesteden zijn en dat geld ging er niet zijn.
Ik kan wel ergens een foto zoeken waarop de nieuwe eigenaresse erop zit ;)

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 17:39

Bedankt voor je reactie ! Dan zal het toch zijn dat Ismir klein fokt hé, ofwel is dit louter toeval. Maar bij Omany is het verschil wel heel groot jammer genoeg. Maar goed, ik ben zelf een kleintje dus dat past perfect hé :) .

Jammer voor je relatie ! Moet heel erg zwaar zijn inderdaad met een zoontje alleen komen te staan. En dan zijn je prioriteiten anders hé en gaat je paard zeker niet voor op zo een momenten ! Kan ik héél goed begrijpen, zou bij mij net hetzelfde zijn.
Over dat opleiden, ik had er ook al 2 zadelmak gemaakt, maar nu met mijn 2 kindjes wou ik dit niet meer doen. Je denkt anders en wilt zo risico's niet meer nemen. Dus mijn idee was juist hetzelfde toen ik ze kocht, om ze zeker te laten africhten.
Tot ik op 3,5 jaar wel heel nieuwsgierig was om er eens een zadel op te leggen :D . Paar weekjes zadel erop en eraf, paardlief was doodrustig. Tja, dan toch eens opstappen ?? :)) Madam deed helemaal niks !!
Doodbraaf en tot op heden nog steeds. Geen half bokje zelfs, de rust zelve en dus heb ik les genomen en het zelf gedaan :') .
Oh fijn ben wel benieuwd naar een foto :j

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:40

Ja zijn moeder heb ik zelf gedaan en die ging vanzelf dus het had gekund maar ja ;)
Foto's via pb want de nieuwe eigenaresse zit erop.

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 18:48

Balte schreef:
Ja zijn moeder heb ik zelf gedaan en die ging vanzelf dus het had gekund maar ja ;)
Foto's via pb want de nieuwe eigenaresse zit erop.

Bedankt voor de foto ! :)

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 23:29

Jeeeeej,ik sta in uitgelicht :):). Sorry voor de linkjes bij de laatste foto's, ik wist niet dat er een maximum was van 15 8)7

jetje_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 07:37

Hele gave foto's!! de stieken van de veiligheidsbeugel moeten aan de buitenkant, want ze zijn bedoeld om eraf te springen als je voet blijft haken, als het stiek dan aan de binnenkant zit schiet die tegen de buik en dan ben je denk ik ver van huis :+

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 08:50

jetje_horses schreef:
Hele gave foto's!! de stieken van de veiligheidsbeugel moeten aan de buitenkant, want ze zijn bedoeld om eraf te springen als je voet blijft haken, als het stiek dan aan de binnenkant zit schiet die tegen de buik en dan ben je denk ik ver van huis :+

Hoi! Bedankt voor je reactie ! En inderdaad, je hebt gelijk hoor, klinkt heel logisch ! Maar als je opzoekt bij afbeeldingen op Google krijg je echt de beide kanten, vandaar mijn twijfels zo toen.

Dus ik doe ze zeker vanaf nu aan de buitenkant, bedankt ! :j

lorinvhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:41

Wat een gaaf paard! Prachtige foto's!

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:46

Wat een mooi paard! De foto's met je kinderen zijn heel leuk. De foto's met jou en je paard zijn erg mooi geworden.

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 10:29

@lorinnvhh : bedankt, superfijn om te horen :)

@cavaletto : bedankt voor je lieve reactie ! ! :)

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 15:24

Prachtig paardje heb je daar! Ik vind haar al heel volwassen lijken voor haar vijf jaar, knap dier!

Wat betreft de veiligheidsbeugels, ik heb zelf een model zonder elastiek (gewoon open), en daar hoort de opening echt aan de binnenkant. Maar met elastiek zou ik dat zoals hierboven ook gezegd aan de buitenkant doen, als dat losschiet heb je inderdaad liever niet dat het tegen de buik van je paard petst.

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 15:41

Wat een mooie fotos!
Waar sta je ergens? Komt me bekend voor.