Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wescottlove schreef:Hoihoi!! Jazeker vanmorgen gebeurd!! Uhhm ik vroeg mij ook af dat het beestje niet is gaan flippen. Ze heeft hem pas als gezelschapspony voor haar paard in de wei... Maar dus erg voorzichtig want ze wil hem zelf trainen voor haar kindje later..
Ze kreeg doodleuk een foto toegestuurd!! Idd tis gebeurd... Maar ze heeft nog niet bij haar veulen kunnen kijken of het beestje pijn heeft. Ik zal haar idd even doorgeven dat ze zijn rug even test.. Kan zij evt als er schade is dit dan verhalen op de buurvrouw? Ja het is echt achterlijk! Kind had eraf kunnen vallen!
liedje89 schreef:Ik denk niet dat je direct fysieke schade aan het paard doet door er zo kort even zo'n vlieggewichtje op te zetten. De veulens bij ons in de wei springen ook wel eens met een been over elkaars rug tijdens het spel ed en houden daar echt niets aan over.
Ik zou me meer zorgen maken over het feit dat het gewoon heel gevaarlijk is om te doen. Je weet helemaal niet hoe zo'n pony reageert en het kind kan wel gewond raken en het paard kan zo schrikken dat je er tijden mee bezig bent om dat in de training weer recht te breien. Daarbij is het gewoon lomp en onbeleeft om op wat voor manier dan ook zomaar aan andermans dieren te zitten. Dus ik zou de buurvrouw wel een flinke veeg uit de pan geven

Sarah_Elise schreef:Ik vind het inderdaad vooral heel ernstig dat ze dit zomaar heeft gedaan, terwijl het niet haar eigen dier is. Je blijft toch van andermans dieren af, net zo goed als je van andermans spullen afblijft?
Ik zou vooral dat punt duidelijk willen maken. Nu is het misschien toevallig een eenjarig dier en dat is natuurlijk al helemaal niet handig. Maar ze heeft gewoon niet aan andermans paarden te zitten, punt. Dat vind ik echt belachelijk.
Art_Ificious schreef:Maar stel dat het kind van enthousiasme met haar voeten ging bewegen en het ponyke zo deed schrikken? Dan was het heel anders afgelopen.
Daarnaast...
Mensen hangen niet op de rug met hun hele gewicht als ze knuffelen.
BontBeest schreef:Ik zou voor de zekerheid gewoon even de dierenarts laten komen, gewoon om het veulen na te laten kijken. Het kan namelijk wel degelijk kwaad, zeker gezien ze er zelfs nog mee zijn gaan stappen. Het beestje is nog vol in de groei, dus wel even laten checken om zeker te zijn dat alles nog in orde is.

tengeltje11 schreef:kort gezegd,neen dit kan geen kwaad.
eerlijk,een jaarling hier,zet ik ook wel eens mijn 2-jarig zoontje kort op de rug(terwijl ik hem onder zijn oksels vasthou).
nog geen enkel paardje ging er hier vandoor bij zoiets,ze vinden kroelen enorm leuk,dus ook kroelen terwijl iemand enkele seconden op zijn rugje leunt.
zoland zoiets niet wekelijks gebeurd kan dat toch geen kwaad.
_Zoe schreef:Ja lijkt me veel te zwaar, het zal verder wel goedkomen aangezien renpaarden toch ook met 1,5 ofzo al worden ingereden, maar begrijp niet hoe dat überhaupt in iemands hoofd komt als het niet eens je eigen paard is..