Sind twee weken hebben wij 3 nieuwe dames er bij.
Gaïa is daar één van.
Ze komen van een fokkerij die niet om keek naar de paarden. 150 paarden op 200 hectare en geen geregelde controles. De paarden moeten voor zichzelf zorgen, zo doende is Gaïa haar moeder dus bang voor mensen omdat ze die gewoonweg niet kent. Ze zijn hier nu al 2 weken en het gaat ietsjes beter, moeders kijkt al met meer interesse naar ons.
Maar goed het gaat mij nu om de jongste telg, Gaïa.
Ons is verteld dat ze eind mei begin juni geboren is, wat we dus niet met zekerheid weten.
Ze is mager, maar mams is ook vel over been (ook al weer iets beter omdat wij ze meteen op een land vol gras hebben gezet), ze eet al net zo veel gras en hooi als de volwassen dames en drink hooguit 10 keer bij mama op één dag.
Nu hoest ze af en toe, een droge hoest, en ze is niet zo actief als dat ik gewend ben van de andere veulens die ik gehad heb (waren overigens wel allemaal mannetjes
).Ik het dikke buiken topic 2016 is mij geadviseerd om een worm kuur te geven, en te laten controleren door een dierenarts, maar dit is gewoonweg niet mogelijk. Ze is hartstikke bang, en mams neemt haar ook meteen mee zo gauw het te druk word ...
Is het te vroeg om haar al bij haar moeder weg te halen ? Ik zit al te kijken naar speciale brokken voor veulentjes maar laat haar toch liever bij haar moeder staan, maar dan kunnen we haar dus niet onderzoeken ...
Wie kan ons adviseren ?