Tigra_ schreef:Heb zelf nog niet de ideale plek gevonden om te filmen. Heb een JVC Everio erg fijn ding maar het nadeel is dat er toch veel gefilmd wordt waarbij ik buiten beeld ben. Of zover weg of een verkeerde hoek dat ik er niet zoveel aan heb. Vindt het erg lastig om fatsoenlijke beelden te hebben van het rijden. Juiste hoogte, goede afstand. Moeilijk.
Als jullie het op de bakrand zetten waar ergens zetten jullie die dan? Heb het al een paar keer in een hoek geprobeerd en een keer op de korte zijde maar beide niet echt een succes.
Ik zet hem in de hoek van de bak (op de bakrand) Tigra. Ik kan vanuit die plek de helft van de bak filmen (over de diagonaal gezien. Dus 1 lange, 1 korte zijde en de diagonaal). Ik zorg er dan ook voor dat ik de oefeningen vooral op de ene helft rij.
Wat je ook kan doen is, als je de camera aanzet, gelijk een stukje in te zoomen. Hierdoor kom je zelf duidelijker in beeld, maar hou er rekening mee dat het gezichtsveld van de camera wel wat kleiner wordt. Het is even uitvogelen welke zoom het beste werkt. Maar het wil wel.
Zoals al eerder genoemd bewerk ik mijn opnames, tenminste als ik ze wil houden
Lege beelden knip ik eruit. Ik heb dan een filmpje waarbij ik nagenoeg constant in beeld ben. Wil ik bv het wijken filmen dat zet ik mijn camera op de korte zijde van de bak zodat ik over de gehele lengte vd lange zijde en daardoor recht van voren of achteren film.
In het begin is het vaak een kwestie van uitproberen wat het beste werkt en welke positie het beste alles in beeld brengt. Daarna is het neerzetten en filmen