Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Anna79 schreef:Allereerst mijn complimenten dat jullie goed naar het zadel en de rug laten kijken!
Afgaande op het gedeelte waarin je vertelt dat het paard als je erop zit aan de longe wel goed loopt maar zodra je haar losklikt gaat staken zou ik denken dat je haar wat strenger aan mag pakken. Wellicht is er wel een oorzaak geweest waardoor ze in de eerste plaats is gaan staken maar het kan nu ook een dingetje zijn geworden omdat jullie elke keer stopten zodra ze ging staken.
Als het zadel goed ligt en ze loopt goed zou ik even doorpakken.
IsabelHx schreef:Ik heb een beetje het zelfde gehad met mijn merrie.
Ontzettend bang haar pijn te doen of dat ze ergens last van had.
Uiteindelijk bleek ze lichamelijk goed te zijn, het lag dus echt aan het rijden.
Ik denk dat jou paard doorheeft dat je onzeker bent en daar gebruik van maakt. Ze heeft misschien aangeleerd dat als ze boos doet, ze weer afgezadeld wordt.
Probeer eens wat strenger te zijn, waarschijnlijk zul je dan al verschil merken. Zeker omdat je zegt dat zw wel door loopt als je een zweep gebruikt.
Mijn merrie wil ook nog wel eens boos kijken als ze iets moet doen wat ze moeilijk vind. Misschien is ze onder de man nog helemaal niet in balans en tijdens het longeren wel of meer en laat ze door boos te doen zien dat ze het nog moeilijk vind.
horzel schreef:Hoe galoppeert ze aan de longe? Springt ze rustig aan? Galoppeert ze weleens overkruist?
Wesco schreef:Kan ze geen last van haar rug hebben? Is er wel eens een dierenarts bij geweest om Kissing Spines uit te sluiten? Als je er op zit zit er namelijk gewicht op haar rug.
Change3x schreef:Heb je het gebit al eens na laten kijken?
Ik zou ook foto's van haar rug laten maken, het kan best zijn dat daar iets helemaal fout is.
croyslover schreef:misschien ivm de melkuier? je zegt dat ze jong is , hoe jong is ze, en hoe groot? groeit ze nog?
horzel schreef:Oke, paarden met serieuze bekkenproblemen herken je onder andere door het moeilijk aanspringen in galop en vaak overkruist gaan aan de longe namelijk. Bijv paarden met artrose in dat gebied. Heb je er al weleens een dierenarts naar laten kijken? Ik zou eerst zeker willen weten dat ze medisch oke is en dan, onder begeleiding of het liefst door een pro, rustig doorvragen. Ik ken een paard die dit ook deed en die was 100% gezond maar ik ken er ook 1 die dit gedrag vertoonde maar serieus veel pijn had. Het is lastig in te schatten dus ik zou een dierenarts inschakelen voor je verdergaat met bijvoorbeeld zadelmakers. Misschien bespaart je dat tijd en kosten.. Succes in ieder geval!