[VOLG] Zafira en ik gaan op avontuur!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

[VOLG] Zafira en ik gaan op avontuur!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 22:55

Hoi allemaal!

Ik wil graag een volgtopic openen. Dit is voor mij erg handig en leuk om later terug te lezen en voor jullie is het misschien ook wel leuk/leerzaam :D

Paspoortje
Zafira v: Reinar m: Uniek
13 jaar
Fjordenmerrie
Haar niveau is L en ik heb geen niveau aangezien ik nog geen wedstrijden heb gereden :+

Ik heb aardig wat plannen met Zafira. Ik ga onder anderen verder met dressuur, aan de hand werken, en Natural Horsemanship doen. Niet echt perse een methode maar meer wat ik fijn vind en bij haar vind passen.

Ik hoop dat jullie meevolgen en als er vragen zijn kunnen jullie die altijd stellen :)

Dit is Zafira. Ik heb Zafira sinds 6-8-2016.
Afbeelding

Janinevv

Re: [VOLG] Zafira en ik gaan op avontuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 23:03

Ik volg mee!
Ben zo benieuwd en ze heeft zo leuk koppie <3

Leonyvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 23:04

Hee wat leuk ik zag op Facebook op de fjordenpagina al voorbij komen dat je een fjordje had gekocht. Veel plezier met haar! Ik volg :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 23:05

Wat leuk, Maureen, ik ben ook van de partij!
Ben benieuwd wat voor avonturen jullie gaan beleven!

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 23:06

Oh, is dit de Zafira van Mirjam? :D wat leuk dat ze naar jou is gegaan :) veel plezier met deze gave Fjord!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 23:36

Leuk dat jullie allemaal meevolgen!

@janinevv ze heeft inderdaad een heel leuk koppie <3
@ Leonyvk Jaaa dat klopt :D En dankjewel!
@Shirley Gezellig!
@Rianne11_42 Ja dat klopt! Wat leuk dat je haar ook kent! Een vriendin van mij kent Zafira ook.

Ik ben echt heel blij met haar! Toen ik ging kijken merkte ik dat ze zich een beetje afsloot van mij omdat ze mij niet goed kent. Maar nu begint ze steeds meer op mij te letten op wat ik doe enzo. Vanmiddag tijdens het poetsen kon ze niet met haar lippen van me afblijven _O-

Ik was eigenlijk bang dat ik alleen een Fjord wou omdat ik zo een goede match heb met de fjord van mijn pleegouders. Ik wil gewoon heel graag weer een paard waar je zo een intense band mee hebt dat je bijna altijd weet hoe ze zijn, reageren en doen. Ik hoop dat ik dat met Zafira ook weer krijg.

Ik zal bij iedere Zafira post proberen een foto te maken en up te loaden maar ik weet niet of ik dat elke keer kan doen :D

Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 08:59

Heel veel succes met je nieuwe aanwinst Maureen! Veel plezier met elkaar :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 09:36

Leuk Maureen!

Mijn zusje heeft een tijdje op haar gelest en zij vond haar heel fijn! :D

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 10:13

Dankjewel Leo!

En leuk Marlinde! Ze zal dan ook vast zeggen dat ze een heerlijke galop heeft <3

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 22:21

Hier weer een verslagje :D

Rond 7 uur was ik op stal. Ik heb toen even de stal uitgemest en ben daarna eerst mijn bijrijdpaard gaan doen. Toen kwam ik erachter dat ik mijn zadelkastsleutel was vergeten en toen was mijn vriend zo lief om hem te brengen.
Samen met een meisje die ik al kende en die waarschijnlijk mijn bijrijder wordt Zafira gepoetst en daarna gereden. Er zaten op een gegeven moment echt fijne stukken bij! Ze heeft wat geflimd :)

Helaas heeft ze denk ik van het gras wel een beetje last van haar zomereczeem. Ze had wat aan haar staart geschuurd :( Nou ga ik het binnenkort toch maar met graasmasker op proberen en kijken of ze het doorkrijgt dat ze er ook uit kan eten en drinken.
Hier in ieder geval een poetsfilmpje dat ze het heerlijk vond om gepoetst te worden :D

En hier van het rijden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:24

Fibra Anti- itch créme is goed spul tegen Z.E. Maureen.Miss. iets voor je Ford?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 11:15

Ik heb gister MTG besteld. Hebben we thuis ook voor onze Fries en die doet het daar heel goedop!

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 12:36

Ik laat mijn shet homeopathisch behandelen. In combinatie met goede deken gaat het dit jaar super. Heb hem wel voor het eerst nu niet op gras staan. Op zandpaddock met hooi.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 12:39

Veel succes naamgenoot :D

Ik heb overigens een haflinger met zomereczeem gehad. Ik deed haar manen en staart 1 x per week wassen met een speciale shampoo tegen zomereczeem om de schilfertjes weg te wassen

Daarnaast dagelijks smeren met derfen lotion (wel echt vies stink spul maar goed) en de deken die ze om had was de rambo sweet itch hoody :) (mint groene deken)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 16:42

@Atent en wat voor homeopaat is dat? Ik ben daar wel in geïnteresseerd. Wat voor behandeling doet ze?
@ Maureen hoi naamgenoot :D Ik heb nu MTG besteld en dat is echt een wondermiddel voor onze Fries. Nu hoop ik dat dat voor Zafira ook een uitkomst is en ze niet meer schuurt. Anders ga ik gewoon voor iets anders kijken.

Vandaag was ik met een vriendin naar de Divoza gegaan. Ik kwam er achter dat ik nog wat dingetjes miste. Ik heb een micklem multi bridle gehaald. En daar ben ik net dus mee gaan rijden en JEETJE wat een verschil. Ik merkte gelijk aan Zafira dat ze het een fijn hoofdstel vond en ze bood de hele tijd zelf aan om nagefelijk te lopen. Echt heerlijk!
Ook heb ik een longeersingel gehaald. Altijd handig :D
Mijn bestelling bij de Agradi is ook eindelijk binnengekomen ( duurde echt lang -_-) Daar had ik onder andere een nieuw bit besteld en een flesje colosan. Dat is een hulpmiddel als ze koliek krijgen.

Ook heb ik nog even aan de hand gewerkt. Ik vind het echt zo een fijne merrie om mee te werken <3

Hier nog een foto zodat ik later terug kan kijken wat het spierverschil is. Wat vinden jullie van hoe ze erbij staat?
Afbeelding

En ik heb mijn zadelkast ingeruimd en netjes gemaakt. Zo zietie er nu uit. Ik ga denk ik toch nog een doos kopen zodat ik daarin spullen kwijt kan.
Afbeelding

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 16:57

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:45

Moderatoropmerking:
Ik heb zojuist een aantal ''ik volg'' reacties verwijderd uit dit topic.

Wanneer jullie het topic willen volgen hebben we links bovenin een knop welke dit topic toevoegt aan je eigen berichten en je dit topic iedere keer ziet verschijnen wanneer er een nieuw bericht is geplaatst.

TS ik wens je veel succes met je nieuwe pony, hopelijk gaan jullie veel plezier aan elkaar beleven!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 23:06

Dankjewel A_nouk!

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 00:00

Je hebt pb

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 08:55

Ze is leuk!

Dat met dat lipje doet mijn Fjordenmerrie ook! :')

Heeft ze zeker weten zomerexceem?
De mijne schuurt ook haar staart, maar niet de manen en heeft geen exceem. Het gebeurt altijd wanneer ze weer het gras op gaan. Misschien door een stofje in het gras?
Ik was nu de staart(wortel) af en toe met teershampoo om de schilfers eruit te halen. Dat lijkt wel te helpen.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 08:57

Ja ze heeft zeker weten eczeem. Gelukkig niet heel erg. Ze heeft eerder ook aan haar manen geschuurd. Er zit in de manen namelijk een knikje en je ziet daar ook wat schilfertjes zitten

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 09:20

Maureen (zo raar om mn eigen naam te typen :') ) wat voer je haar precies?

Voer wat laag ligt in de suikers helpt ook enorm. Ik heb een tijd de pavo care4life gevoerd, daar deed ze het heel goed op :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 09:24

Haha inderdaad :')

Ze krijgt nu ruwvoer met weinig suikers erin en ze krijg gemengd met haar oude voer(geen idee wat het is) en wat care for life van pavo. Krijgt ze per dag 3/4 schep

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 23:52

Vandaag weer lekker met Zafira bezig geweest. Ik heb de MTG binnen gekregen en heb het gelijk in haar manen en staart gedaan. Hopelijk heeft ze nu wat minder jeuk. Ze heeft vannacht in ieder geval niet geschuurd!

Hier heb ik een filmpje van het rijden. Ik moet nog heel erg wennen aan het dressuur rijden en het zadel maar ik vind het al best goed gaan :D Ik zit soms alleen nogal naar voren.
Aanstaande maandag heb ik mijn eerste les dus daar gaan we wat aan doen!

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 08:46

Wat een leuk topic om zo vanaf het begin te volgen hoe jullie ontwikkeling gaat <3