Mijn eigen renpaard: Who'sthedaddy

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xkimmie

Mijn eigen renpaard: Who'sthedaddy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 14:51

In 2013 zag ik hem voor het eerst op de renstal waar ik werk, ik moet eerlijk zeggen het was geen liefde op het eerste gezicht en we hebben onze ups and downs gehad sinds dag 1 maar nu, drie jaar later kan ik met trots zeggen dat ik in het bezit ben van een heerlijk paard: Who'sThedaddy!

Who'sthedaddy als 3 jarige:
Afbeelding

Vijf jaar geleden verhuisde ik naar Engeland om mijn droom achterna te gaan: Jockey worden. Na lang nadenken heb ik besloten terug naar Nederland te komen om te gaan studeren. Maar ik kan zeggen dat ik nergens spijt van heb en erg blij ben dat ik mijn favoriete paard mee naar huis kan nemen!

Afbeelding

Ik heb hem twee keer in de koers mogen rijden nadat hij vorig jaar twee koersen heeft gewonnen. Ik heb helaas niet met hem kunnen winnen. Omdat hij dit jaar niks heeft laten zien op de baan hebben de eigenaren besloten hem te verkopen, en dit jaar zijn kleine half broer in training te hebben.

Afbeelding

Hij is Dinsdag aangekomen in Nederland en staat op dit moment lekker in de wei voor een welverdiende vakantie! Ik ben op dit moment nog in Engeland en kan niet wachten om hem volgende week weer te zien!

Afbeelding wild renpaard!

Hij heeft de afgelopen maanden een paar koersen achter elkaar gelopen dus ben van plan om hem nu even lekker met rust te laten. Uiteindelijk gaan we van alles wat doen! Hij heeft een paar maanden geleden op een dressuur stal in Engeland gestaan, en heeft af en toe voor de lol wat gesprongen. Ik denk dat we samen heel veel plezier gaan hebben!

Tips zijn trouwens welkom, ik heb de afgelopen jaren full time met renpaarden gewerkt maar ben nog nooit in het bezit geweest van mijn eigen paard.

http://i65.tinypic.com/11rd6ky.png

http://i65.tinypic.com/x0tkec.png

http://i68.tinypic.com/dlq7w8.jpg

http://i65.tinypic.com/102vz40.png

http://i64.tinypic.com/js0xgi.jpg ( eerste overwinning vorig jaar) copyright John beasley

Willemina_L

Re: Mijn eigen renpaard: Who'sthedaddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 15:27

Wat een beauty zeg! Echt te gek, jij hebt serieus lef om op zo'n renbaan te rijden, petje af voor jouw moed en kunde. Heel veel plezier met je paard, geen twijfel dat jullie nog heel ver gaan komen. En dat paard heeft wel mazzel zeg...

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 15:42

Ga je ook echt met hem koersen? dat is echt heel gaaf natuurlijk.
Maar ik denk dat jullie samen gewoon moeten genieten van elkaar..... :#

Chibi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 15:46

Tof, wat ga je nu studeren?

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 15:47

Hij heeft zeker mazzel!! Als ik hem niet had gekocht dan was hij naar de veiling gegaan en dan had hij waarschijnlijk nog een paar jaar moeten koersen.
Ik ga waarschijnlijk niet met hem koersen. Ik zou als amatrice in Duitsland met hem kunnen koersen maar dat ligt helemaal aan hem. Nu heeft ie voorlopig vakantie

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 15:48

Chibi2 schreef:
Tof, wat ga je nu studeren?

Horticulture and business management (tuinbouw en akkerbouw in het Engels)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 15:52

Leuk! Mijn hart gaat nog steeds sneller kloppen van een mooie volbloed! Ben benieuwd naar de toekomstige avonturen die jullie samen gaan beleven. Veel geluk en gefeliciteerd met deze knappe aanwinst!

Chibi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 15:56

Leuk, je zou ook met hem op Duindigt kunnen koersen, daar heb je wel meer kans om met hem te winnen.
http://www.racingpost.com/horses/horse_ ... horse_form Deze is het toch?
Ik heb minder lang maar net zoiets als jij gedaan. Ik ben ca 1,5 in Engeland geweest met de renpaarden, maar dan tussen mijn bachelor en master door, dus nu weer met mijn master bezig.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 15:59

Lijkt me heel gaaf ( en toch ook doodeng hihi), om eens op n renpaard op de vbaan een rondje te mogen rijden .
Knappe kerel heb je hoor!

Kimmb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 16:16

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 16:22

Wat een plaatje en gelukje dat hij niet zo had gepresteerd dit seizoen anders had je hem vast ook niet kunnen kopen.
Veel plezier samen en ik geloof meteen dat ie gruwelijk hard kan! (zeker in vergelijking met mijn pony's)

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 16:27

Leuk zeg!

Misschien kan je met hem de Samengestelde Wedstrijd-sport in? (Oftewel: Eventing) Daar zijn die Thoroughbreds vaak ook wel goed in! :j

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 16:30

Wat leuk! Heb je toevallig in New Market gezeten? Ik ben daar ooit eens met school (paardensport) geweest, érg leuk!

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 16:31

Even op je profiel gekeken, en wat onwijs gaaf zeg. Hoe ben je ermee begonnen?
Veel succes met je studie en lekker genieten van je paardje! <3

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 16:31

Wat een leuk paard! En nog veel leuker dat hij gewoon met je mee naar Nederland kan :)

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 16:53

Leuk, ik heb ook een uitgekoerst renpaard. Ook uit Engeland, maar ik heb haar daar niet gekocht. Ze heeft eerst nog op Duindigt gekoerst, maar erg succesvol was ze niet daarin. Maar voor mij is ze het beste paard dat ik me kan wensen :)

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 17:48

Chibi2 schreef:
Leuk, je zou ook met hem op Duindigt kunnen koersen, daar heb je wel meer kans om met hem te winnen.
Ik heb minder lang maar net zoiets als jij gedaan. Ik ben ca 1,5 in Engeland geweest met de renpaarden, maar dan tussen mijn bachelor en master door, dus nu weer met mijn master bezig.

Ja dat is hem. Ik denk dat ie makkelijk in Duitsland zou kunnen winnen. Hij had veel meer kunnen winnen in Engeland maar hij is te slim en had er geen zin meer in.
Waar heb jij gewerkt? Het is heerlijk om hier te werken maar als je echt carrière wil maken is het op een gegeven moment tijd om te gaan studeren! :')

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 17:52

mairead schreef:
Leuk zeg!

Misschien kan je met hem de Samengestelde Wedstrijd-sport in? (Oftewel: Eventing) Daar zijn die Thoroughbreds vaak ook wel goed in! :j

Ja dat is het plan. Ik denk dat ie daar heel erg goed in zal zijn, hij heeft super gangen en is flexibel en snel. Kan niet wachten! Hij staat op dit moment in het land en m'n moeder en zusje krijgen hem niet te pakken dus zal blij zijn als ik weer thuis ben want naar mij luistert hij (meestal *D ) wel

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 17:53

_Buddha schreef:
Wat leuk! Heb je toevallig in New Market gezeten? Ik ben daar ooit eens met school (paardensport) geweest, érg leuk!

Nee ik heb ik het zuiden gezeten en werk op dit moment helemaal in het noorden maar ben wel regelmatig in newmarket geweest :)

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 17:55

Esmee_98 schreef:
Even op je profiel gekeken, en wat onwijs gaaf zeg. Hoe ben je ermee begonnen?
Veel succes met je studie en lekker genieten van je paardje! <3

Ik ben ermee begonnen nadat ik een topic op bokt plaatste omdat ik niet wist waar ik moest beginnen. Nu zijn we 5 jaar verder en heb ik voor de beste trainers gewerkt, goede paarden gereden en in de koersen gereden en al heb ik geen koers gewonnen heb ik nergens spijt van :)

Chibi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 20:51

xkimmie schreef:
Chibi2 schreef:

Ja dat is hem. Ik denk dat ie makkelijk in Duitsland zou kunnen winnen. Hij had veel meer kunnen winnen in Engeland maar hij is te slim en had er geen zin meer in.
Waar heb jij gewerkt? Het is heerlijk om hier te werken maar als je echt carrière wil maken is het op een gegeven moment tijd om te gaan studeren! :')

Klopt, het is een mooie ervaring, maar het vraagt enorm veel toewijding om het je hele leven te blijven doen, en als je een blessure o.i.d. oploopt, kun je daarna niets meer. Ik heb voor Sir Mark Prescott in Newmarket gewerkt. Voor welke trainer heb jij gewerkt?

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 21:11

Chibi2 schreef:
Klopt, het is een mooie ervaring, maar het vraagt enorm veel toewijding om het je hele leven te blijven doen, en als je een blessure o.i.d. oploopt, kun je daarna niets meer. Ik heb voor Sir Mark Prescott in Newmarket gewerkt. Voor welke trainer heb jij gewerkt?

Ik vind het vooral jammer dat veel mensen hier in de rensport werken omdat ze niks anders kunnen en niet omdat ze graag met paarden willen werken. Vind het vreselijk om af en toe met chagrijnige mensen te moeten werken die totaal geen geduld hebben met de paarden. Maargoed daar heb ik vanaf volgende week niets meer mee te maken :) ik heb twee jaar voor Andrew Balding gewerkt, bijna 3 jaar voor Daniel Kubler, een paar weken in Sydney gereden en op dit moment werk ik voor Tom Dascombe.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 22:01

Wat een knappert!! En welkom terug!
Zelf ook in het bezit van een engelse volbloed super paarden zijn het!

Chibi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:21

xkimmie schreef:
Chibi2 schreef:

Ik vind het vooral jammer dat veel mensen hier in de rensport werken omdat ze niks anders kunnen en niet omdat ze graag met paarden willen werken. Vind het vreselijk om af en toe met chagrijnige mensen te moeten werken die totaal geen geduld hebben met de paarden. Maargoed daar heb ik vanaf volgende week niets meer mee te maken :) ik heb twee jaar voor Andrew Balding gewerkt, bijna 3 jaar voor Daniel Kubler, een paar weken in Sydney gereden en op dit moment werk ik voor Tom Dascombe.

Wauw dat zijn heel wat verschillende trainers. Het klopt inderdaad ook dat er veel mensen het werk doen, omdat ze niets anders kunnen. Maar op de stal waar ik werkte viel dat op zich nog wel mee. Daarnaast wilde onze trainer dat we allemaal tijd en geduld met onze paarden hadden, zo mocht er bijvoorbeeld met rijden alleen door de jockeys met zweep gereden worden. En er mocht ook absoluut geen stofje op de paarden zitten, dat vond ik zelf dan weer een beetje overdreven, maar ok.

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 19:29

Chibi2 schreef:
Wauw dat zijn heel wat verschillende trainers. Het klopt inderdaad ook dat er veel mensen het werk doen, omdat ze niets anders kunnen. Maar op de stal waar ik werkte viel dat op zich nog wel mee. Daarnaast wilde onze trainer dat we allemaal tijd en geduld met onze paarden hadden, zo mocht er bijvoorbeeld met rijden alleen door de jockeys met zweep gereden worden. En er mocht ook absoluut geen stofje op de paarden zitten, dat vond ik zelf dan weer een beetje overdreven, maar ok.

Ja ik hoor altijd wel van mensen dat Sir Mark niet de makkelijkste man is om voor te werken maar een goede trainer is het zeker!