Ervaring gezocht hoe om te gaan met vraagprijs paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GerardaLee

Ervaring gezocht hoe om te gaan met vraagprijs paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 21:42

Hi Bokkers,

Ik zoek jullie hulp, ik heb een advertentie op MP gezien van een paard. Dit paard heb ik eerder voorbij zien komen in een advertentie van iemand anders, en toen heb ik de advertentie opgeslagen als favoriet. Het leek mijn nl een leuk paard, maar ik had toen het budget niet.

Nu ineens zie ik weer datzelfde paard voorbij komen en dacht ik heeey, ik ga nu mailen. Paard wordt nu verkocht vanwege niet klikken met dochter. Ik heb een mail gestuurd over wie ik ben en dat ik graag een afspraak wilde maken en gevraagd naar de reden van niet klikken. Ik kreeg een antwoord terug. Daarna nog een mail gestuurd, omdat ik wist dat dit paard eerder op MP werd aangeboden voor een VP van 3500,-. In deze nieuwe advertentie stond er geen VP bij. Dus heb ik aangegeven dat ik de eerdere advertentie had gelezen en dat het paard toen voor 3500 werd aangeboden en gevraagd wat nu de VP was.

Deze meneer antwoorde mij dat zij 4000,- voor het paard hebben betaald.

Natuurlijk weet ik niet wat deze mensen ervoor betaald hebben, maar ik weet zeker dat het paard toendertijd voor 3500 werd aangeboden en dat was ongeveer 4 maanden geleden.

Wat doe ik nu??

Graag jullie ervaring/hulp!

Thanks!

cissy

Re: Ervaring gezocht hoe om te gaan met vraagprijs paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:47

Ze hebben logischerwijs niet meer betaald dan de vraagprijs, eerder minder. Misschien dat ze de kosten ook terug willen hebben die ze eraan gehad hebben en daarom meer vragen.
Is het jou het geld waard dan zou ik vasthouden aan de oude vraagprijs.
Wel paard laten keuren want er kan ook iets mis zijn waardoor hij weer weg gaat.
Zeker gaan proefrijden met ervaren iemand mee en uitgebreid kijken of het wat voor je is.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:56

Ik verplaats dit topic van ED naar PP.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:06

Je kan ook altijd een lager bod doen en onderhandelen naar de beste prijs voor jullie beiden.

Succes!

(wat ik wel raar vind is dat er paard weer zo snel in de verkoop zit. Ik zou dan denken dat er een addertje onder het gras zit...)

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:09

Je kan 3500 bieden, maar dat wil niet zeggen dat ze akkoord moeten gaan natuurlijk. Nieuwe eigenaar nieuwe prijs.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:15

Hebben ze misschien met toebehoren gekocht? Dan zou het kunnen dat ze meer hebben betaald als de vraagprijs zonder toebehoren was.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:22

Misschien hebben ze het paard laten keuren en willen ze die kosten er ook uit hebben.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:26

Als de eigenaar 4000 wil dan wil hij 4000, simple as that.
Je kan hooguit een lager bot doen.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:27

Misschien moet je je wel afvragen waarom dit paard nu weer te koop wordt aangeboden! Ik zou 2500 bieden en dan zie je vanzelf waar t schip strandt..

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:32

Persoonlijk zou ik eerst gaan kijken en eens rijden met het paard en dan kijken wat het jou waard is.
Je kan dan altijd nog zeggen,leuk paard maar ik bied er 3 voor om dan op 3,5 uit te komen of zo.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:38

Jammer dat je toen het budget niet had, maar al had ie gister voor 500 te koop gestaan en zij willen nu 4000. Het staan een ieder vrij te vragen wat ze willen.
Snap dat je liever op die 3500 uitkomt maar ik zou eerst als je echt interesse hebt een afspraak voor bezichtiging maken.

GerardaLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 22:51

Nieuwe eigenaar geeft aan dat paard net iets te slim is voor dochters niveau van rijden. Kan natuurlijk. Hij zegt dat hij er 4000 voor heeft betaald en daar bovenop nog klinische keuring, fysio en gebit laten controleren. Ik ga volgende week kijken, ben benieuwd, je weet nooit wat je tegenkomt. Wie weet komt het niet tot eens tot een bod, maar ik denk wel dat wanneer ik er ben, het eventjes ga vragen face to face. Dan merk je natuurlijk sneller als er iets mis is, dan wanneer iemand achter zijn pc scherm zit te typen :)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 23:20

De vraag is niet wat zij ervoor betaald hebben, maar wat jij hem waard vindt.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 23:22

idd jij moet gaan bieden wat het paard in jou ogen waard is..
of wat jij ervoor over hebt :)

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 00:41

Ik zou dan aangeven inderdaad wat jij wil bieden. Niet dat je zoveel maanden geleden het paard voor een andere prijs zag. Mijn reactie als ik de verkoper zou zijn zou dat in de richting zijn van; ja dan had je hem toen moeten kopen, ik vraag er nu dit voor.

Ik zou heel dat verhaal van het paard eerder gezien te hebben niet meer aanhalen in jouw geval.
Gewoon puur houden op hoeveel jij het paard waard vindt.

Tamsin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 06:46

Je kent toch zeker her spreekwoord wel " een paard is waard wat een gek ervoor geeft".

Gewoon zelf besluiten wat je wilt betalen na een bezichtiging. En accepteren ze je prijs niet, dan komt er wel weer een ander paard. :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 07:02

Misschien geven ze 4000 op omdat ze weer uit willen komen op 3000/3500 :) of omdat ze er een deel vd gemaakte kosten uit willen halen.

Je kan altijd zeggen dat je voor een bepaald bedrag wil komen kijken bij het paard.

Of eerst gewoon gaan kijken en dan een bod uitbrengen met als opmerking dat je dat wil betalen bij goedkeuring klinische keuring bijv.

Vriendinnetje van mij heeft dat laatste gedaan. Eerst gekeken. Geboden ovb keuring. Bij de klin. Keuring beslist ook gelijk rontgen te laten doen (die dan wel voor haar kosten waren mits afgekeurd want afgesproken was klin keuring). Paard kwam goed door de fotos heen en toen wouden de eigenaren het paard eigk niet voor minder kwijt maarja.. afspraak was afspraak.

Die had dus een volledig ggk paardje voor niet al te veel geld :)

(En oude eigenaar die baalde dat t paard helemaal ggk was rondom voor zo "weinig" := maarja.. dan hadden ze m eerst zelf moeten laten keuren en dan hadden ze een andere prijs kunnen vragen)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 07:18

Het is niet zo slim geweest om zelf aan te geven dat je wist dat het paard eerder voor 3500 te koop stond. Je had beter zonder die voorkennis weg te geven kunnen vragen wat ze in hun hoofd hebben.
Maar goed, nu weet je dat ze 4000 willen hebben.
De vraag is, wat is jouw budget? Een paar maanden geleden was 3500 te veel. Het lijkt me dat 4000 nu dan ook te veel is.
Ik zou, voor je gaat kijken, eerst aangeven dat jij bv max 2500 kunt bieden. Geven zij aan dat dat bespreekbaar is, dan kun je gaan kijken (en kun je altijd nog op 3000 uitkomen). Houden ze vast aan die 4000, ga dan ook niet. Het kost hun tijd, en ze zullen niet (veel) gaan zakken, want als je wél gaat, denken ze dus dat jij wel omhoog zult gaan.
Hou er ook rekening mee dat 'geen klik' ook een heel gebruikelijke verkoopsmoes is voor: hij staakt/bokt/steigert, dus dat het paard (zeker als-ie nu voor de 2e keer binnen korte tijd verkocht wordt!) mogelijk een al dan niet medisch probleem heeft. Laat 'm dus heel goed keuren.

En hoe leuk een paard ook lijkt, geen handvol maar een landvol, zeker voor rond de 3000 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 07:26

Ongeacht de prijs zou ik een niet klik paard laten staan. En al helemaal als hij een paar maanden geleden ook al te koop stond. Dat is vragen om problemen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 07:36

Anoniem schreef:
Ongeacht de prijs zou ik een niet klik paard laten staan. En al helemaal als hij een paar maanden geleden ook al te koop stond. Dat is vragen om problemen.

Nog nooit 'geen klik' gehad met een paard? Als het niet klikt dan wil dat toch niet zeggen dat het met een ander ook niet klikt?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 07:36

Keuren moet je sowieso altijd over doen. Een klinische keuring is voor de verzekering ook maar zeer beperkte tijd geldig. Voor die prijs zou ik eigenlijk ook rontgen willen keuren.
Een paard kopen dat binnen korte tijd wegens niet klikken weer verkocht wordt houdt altijd een risico in. Daardoor zou de prijs eigenlijk moeten zakken in plaats van hoger worden.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 07:43

Ik heb het idee dat ik weet om welk paard het gaat.
Ik "ken" het paard en de reacties hierboven dat als hij zo snel weer te koop staat dat er dan vast iets mee mis is, zijn zoals we al op bokt gewend zijn in dat geval weer erg kort door de bocht en snel geschreven.

Zoals bij elk paard zul je moeten opletten, maar als het hetzelfde paard is, dan is het paard goed gefokt met lijnen waarin zeer weinig kwaaltjes en bemerkingen voorkomen.

Dat ze nu meer willen hebben dan waar hij toen voor te koop stond (en wellicht waren er toen meer geïnteresseerden en hebben ze nog op moeten bieden?) en dat ze aangeven dat hij al bij tandarts enzo is geweest dan kan ik me dat wel voorstellen, die kosten hoef jij dan zelf de komende tijd niet te maken.

Als het het paard is wat ik voor ogen heb dan denk ik dat je voor niet veel geld toch een bijzonder en leuk paard te pakken hebt en zou ik zeker gaan kijken :)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 07:46

Polly schreef:
Anoniem schreef:

Nog nooit 'geen klik' gehad met een paard? Als het niet klikt dan wil dat toch niet zeggen dat het met een ander ook niet klikt?

nee nog nooit gehad. Wel paarden die ik minder leuk vind, maar die koop ik dan ook niet.
Meestal zijn niet klik paarden gewoon een mooie omschrijving van stront vervelend. Dus bokken, stijgeren, rennen enz. Als de TS daar dan nog aan toevoegt dat het paard een paar maanden geleden ook al te koop stond en dat het paard nu te slim is voor de dochter van de eigenaar. Dan wijst alles er op dat het gewoon geen fijn paard is.
En voor 4000 euro kun je waarschijnlijk echt wel wat beters vinden.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 07:56

Wat een voorbarige conclusies worden er weer getrokken zeg. De meesten weten niet eens om welk paard het gaat en t paard wordt al afgeschilderd als lastig en z'n geld niet waard. Wie zegt dat die dochter goed kan rijden? Misschien is het paard nu wel lastig/slim voor haar omdat zij zelf niet zo goed kan rijden? En sinds wanneer is 4.000 voor een gezond volwassen paard wat netjes kan lopen veel geld?
Het gaat me niet specifiek om dit paard maar dit is wel een beetje de sfeer die er op dit moment op bokt hangt .
Toevallig denk ik dit paard te "kennen" in die zin dat ik weer door wie hij gefokt is en wie zijn oude eigenaresse is en daar weleens wat van heb gezien. Verder woon ik aan de andere kant van het land dus heb er totaal geen belang bij. Maar ook bij veel andere paarden die voorbijkomen wordt afgekraakt zonder dan mensen weten waar ze t over hebben, bah.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 08:09

Niet klik hoeft niets mis mee te zijn.
Teveel ruiters die zichzelf overschatten en ja dan is zo'n paard misschien wel vervelend.
Andere ruiter en paard is poeslief.

Gewoon gaan kijken, weten waar je staat als ruiter, dat is bij elk paard belangrijk.
En dan een instructrice oid meenemen.
En bij interesse door je eigen DA laten keuren.