Het leek me leuk om ervaringen uit te wisselen. Mijn vriend zit zelf niet op bokt maar vraagt me constant staat er nog wat leuks op bokt haha.
Vier jr geleden kregen wij een relatie en als je met mij bent krijg je de beestenboel er gratis bij. Van begin af aan vond mijn vriend van toen 26 dit reuze interessant. Toen wij een half jaar samen waren kwam er een geblesseerde merrie op ons pad die anders naar de slacht zou gaan (pees blessure met vrij lang herstel) was een mooie lieve merrie dus we wilde haar een kans geven.
Na speciaal beslag en veel stap training aan de hand ging merrie steeds beter lopen. Vriend lief riep opgegeven moment kan ik er niet op gaan zitten met dat stappen... En zo begon zijn rij carrière.
Ik weet nog goed dat hij een van de eerste keren opstapte en hij zo veel kracht zette dat ie er aan de andere kant meteen weer naast lag

Deze merrie heeft hij drie jr gereden en hebben we een veulen uit gefokt. Helaas kwam haar blessure door de dracht terug en deze keer was de dierenarts niet positief. Uiteindelijk is ze oktober 2015 ingeslapen.
Vriend heeft lang geen eigen paard gehad. Reed sporadisch op een handels pony of een tinker van de staleigenaar.
Tot drie mnd geleden m'n vriend ineens zei ik wil weer een eigen paard. Enkele paarden gaan kijken maar niks geschikt.
Tot ik twee mnd geleden op fb een oudere merrie voorbij zag komen. Mn vriend vond de leeftijd maar niks (te oud) maar toch hem overgehaald om te gaan kijken. Het was liefde op het eerste gezicht. Het klikte enorm en de keuze was snel gemaakt.
Ondertussen rijd mijn vriend zeer fanatiek met zijn nieuwe liefde en gaan ze 7 aug voor het eerst een oefenwedstrijd rijden B dr. Gaat dit goed wil hij een startkaart aanvragen.
Ik als vriendin kan alleen maar super trots zijn.
Meer bokkers met zo n mooi verhaal over hun rijdende partner?
) Gelukkig is een weiland open zetten, hooi of water geven geen probleem! En hij wil af en toe best mee op de wagen

hij ging steeds vaker mee, ging haar zelf borstelen en fietste mee tijdens buitenritjes. Toen ik na 1,5 jaar naar hem zou verhuizen, stond hij er positief tegenover een eigen paard te kopen en heeft me hier zelfs in gestimuleerd.
!

Die twee begrepen elkaar gelijk en Hercule was heel boos op hem in het begin.