meer bokkers met een Rijdende partner?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kady1

meer bokkers met een Rijdende partner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 07:55

Wie van jullie heeft zijn / haar partner (of ben je zelf die partner) aangestoken met het paarden virus en zijn dus op latere leeftijd gaan rijden ?
Het leek me leuk om ervaringen uit te wisselen. Mijn vriend zit zelf niet op bokt maar vraagt me constant staat er nog wat leuks op bokt haha.

Vier jr geleden kregen wij een relatie en als je met mij bent krijg je de beestenboel er gratis bij. Van begin af aan vond mijn vriend van toen 26 dit reuze interessant. Toen wij een half jaar samen waren kwam er een geblesseerde merrie op ons pad die anders naar de slacht zou gaan (pees blessure met vrij lang herstel) was een mooie lieve merrie dus we wilde haar een kans geven.

Na speciaal beslag en veel stap training aan de hand ging merrie steeds beter lopen. Vriend lief riep opgegeven moment kan ik er niet op gaan zitten met dat stappen... En zo begon zijn rij carrière.

Ik weet nog goed dat hij een van de eerste keren opstapte en hij zo veel kracht zette dat ie er aan de andere kant meteen weer naast lag :D

Deze merrie heeft hij drie jr gereden en hebben we een veulen uit gefokt. Helaas kwam haar blessure door de dracht terug en deze keer was de dierenarts niet positief. Uiteindelijk is ze oktober 2015 ingeslapen.

Vriend heeft lang geen eigen paard gehad. Reed sporadisch op een handels pony of een tinker van de staleigenaar.

Tot drie mnd geleden m'n vriend ineens zei ik wil weer een eigen paard. Enkele paarden gaan kijken maar niks geschikt.
Tot ik twee mnd geleden op fb een oudere merrie voorbij zag komen. Mn vriend vond de leeftijd maar niks (te oud) maar toch hem overgehaald om te gaan kijken. Het was liefde op het eerste gezicht. Het klikte enorm en de keuze was snel gemaakt.

Ondertussen rijd mijn vriend zeer fanatiek met zijn nieuwe liefde en gaan ze 7 aug voor het eerst een oefenwedstrijd rijden B dr. Gaat dit goed wil hij een startkaart aanvragen.

Ik als vriendin kan alleen maar super trots zijn.

Meer bokkers met zo n mooi verhaal over hun rijdende partner?

Pauline2cv

Re: meer bokkers met een Rijdende partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 08:03

Wat leuk om te lezen dat je vriend ook is gaan rijden. Die van mij krijg ik voor geen goud op een paard (aan de andere kant kijk ik liever ook geen F1 :roll: ) Gelukkig is een weiland open zetten, hooi of water geven geen probleem! En hij wil af en toe best mee op de wagen :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 08:06

Die van mij gaat wel eens een rondje door het bos mee, en dan wil hij ook altijd stukjes draven, laatste keer zelfs een stuk galop, hobbeldehobbel als beginner :')
Maar dat is het dan ook. Verzorgen en zelfs het opzadelen mag ik zelf doen.
Afbeelding
:Y)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 08:16

Wat leuk zeg! Hij is echt helemaal aangestoken dus!!

Mijn vriend heeft nooit iets met paarden gehad (wel een grote dierenvriend) voor hij mij leerde kennen. Van mij hoefde hij ook niet mee naar de paarden of er iets mee te hebben, als hij mij maar mijn ding liet doen :D
In het begin is hij een keer meegegaan naar mijn toenmalige bijrijdpaard, dat was zijn eerste ontmoeting met een paard 'up close'. Hij vond hem veel te groot :D
Mijn merrie vond hij leuker (haflinger) ook al was ze qua karakter echt niet leuker of knuffelbaarder :+ hij ging steeds vaker mee, ging haar zelf borstelen en fietste mee tijdens buitenritjes. Toen ik na 1,5 jaar naar hem zou verhuizen, stond hij er positief tegenover een eigen paard te kopen en heeft me hier zelfs in gestimuleerd.
Toen Rocky op mijn pad kwam heeft hij vanaf het begin gesteund en geholpen. Hij deelde iedere overwinning en werd zelf ook helemaal gek met die pony. Eind oktober besloten we samen te gaan lessen (western) en nog steeds rijden we trouw onze duolessen en wordt hij een steeds zekerder ruiter. Ook gaat hij zo vaak mogelijk mee naar stal, helpt hij onwijs goed met de training van mijn pony en is hij onwijs begaan en enthousiast. In april hebben we een reis door de VS gemaakt en daar een aantal dagen meegedraaid op een ranch. Ongeveer 7 uur per dag in het zadel, hij vond het net zo geweldig als ik :D

Van de week zei ik nog, je bent echt een paardenman geworden :D ik prijs mezelf heel gelukkig. :j

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 08:23

Wat leuk!

Mijn vriend is 1,5 jaar geleden begonnen. Eerst privélessen op een manege en nu privélessen bij m'n oude instructrice. We hebben ook al een aantal buitenritten gedaan. Hij vindt het leuk dus dat is mooi :) Hij ging al altijd mee naar m'n bijrijdpaard dus was eigenlijk een logische volgende stap. Scheelt dat hij 0 angst heeft dus hij doet het al heel goed. Qua omgang is hij al consequenter dan ik dus dat zit ook wel goed. Hij heeft wel een Bokt account maar doet er niet heel veel mee.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 08:26

Mijn vriend zit professioneel in de paarden. Heerlijk dus <3!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 08:27

Mijn verloofde en ik hebben elkaar leren kennen op de manege. Hoewel hij net zo lang rijdt als ik (nu een jaar of vijf), is hij absoluut de meer getalenteerde en geoefende ruiter van ons twee. Dat is regelmatig frustrerend, maar het is vooral heel erg praktisch, gezellig en fijn om onze hobby te kunnen delen.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 08:31

Mijn man heeft vroeger als kind en jong volwassene gereden, net as ik. Maar je kent het wel, vriendjes, uitgaan school, dat verwaterd.
Wij hebben elkaar leren kennen in een paardloos deel van ons leven. We zijn gaan samenwonen en hebben een hoop dieren gehad samen, maar nooit paarden. Wel hebben we altijd gezegd dat als de kans komt om er twee aan huis te zetten er paarden zouden komen. Dus sinds maart hebben wij twee knappe knollen aan huis staan. Ik vindt het een heerlijke hobby om samen te kunnen delen. Zeker met paarden aan huis ben je er stiekem best veel tijd aan kwijt. Als je die tijd samen kunt besteden is dat dubbel mooi.

Pappa, kunnen we helpen?
Afbeelding

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 14:39

Mijn vriend was al eerder dan mij met het paardenvirus besmet. Hij is er alleen een aantal jaren mee gestopt. Ik zelf ook.
Maar we besloten om het weer samen te gaan oppakken. 1 paard werd na een aantal jaren 2 paarden en zelfs 3. En nu weer 2.
Ik vind het ook fijn dat we het kunnen delen en mekaar kunnen helpen. We zijn allebei instructeur dus dat is ook wel handig. Hij is fanatieker dan dat ik het ben.
De meeste paardenmensen die ik ken hebben dan wel een partner die wat meehelpt, maar niet eentje die ook nog eens rijdt.

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 14:40

@Leo, er is dus toch nog hoop! :D Wat leuk zeg dat dat zo is gegroeid.

Die van mij is nu eindelijk 1 keer mee geweest. Ik ging lekker poetsen en op een onbewaakt moment zag ik hem de paarden die in de paddock stonden stiekem snoepjes geven.. <<)

@Pauline2cv: Ik kijk nu F1 mee. Want dan kan ik hem binnenkort weer chanteren om mee te gaan want ik stop ook tijd in zijn 'hobby'. :))

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 14:42

Ik heb mijn vriend via bokt leren kennen. In theorie kan hij rijden, in praktijk heb ik het hem maar 1 keer zien doen, haha.

Hij werkt wel mee op onze kinderboerderij.
Laatst bijgewerkt door LovingTweety op 26-07-16 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 14:42

Na 4 jaar zeuren is vriend gaan lessen :D Sinds de paarden op eigen land staan is hij erg fanatiek en helpt hij mee mesten, voeren, insmeren en zadelmak maken! Zodra het kan gaan we samen weer op stap. Super gezellig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 14:46

Mijn vriend is wel een beetje aangestoken denk ik zo. Hij heeft nu 4 prive lesjes gehad op mijn paard, draven is nog steeds moeilijk. Maar we hebben ons eerste stap buitenritje achter de rug!

Zadelen mag ik nog wel zelf doen. Maar we gaan vast snel nog een keer! Ik heb het geluk dat ik de pony van een stalgenootje mag lenen.

Afbeelding
Afbeelding

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 14:51

Mijn man heeft nooit wat met paarden gehad, maar inmiddels alweer ruim twee jaar zijn eigen paard :D Toen we een relatie kregen was al snel de interesse in de paarden gewekt. Hij heeft eerst een tijdje een paard geleend hier op stal, maar daar kun je moeilijk doelen mee stellen en het was geen Ijslander, en die zijn toch wel heel gaaf (de rest van de paarden op stal zijn allemaal ijslanders), en op de mijne rijden ging wel, maar dan kun je niet samen rijden.

Ik vind het heerlijk om mijn hobby te delen! Lekker op pad met de paarden en je brengt zo veel meer tijd met elkaar door.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 14:57

Wat een leuke verhalen allemaal. Genieten!

Mijn man en ik hebben elkaar op oudere leeftijd leren kennen nadat we beiden lang alleen waren geweest.
Mijn man zag mijn paard toen we nog geen echte relatie hadden. Hercule die ik eventjes die dag mee werkte in de longeer circel was buiten gewoon fel en hengst achtig jegens mijn man. Ik begreep daar helemaal niets van. Mijn man ging geen mm naar achteren hoe dreigend Hercule ook was, want die dacht bij zichzelf: "ja, dit is iets tussen mannen onder elkaar" en hij heeft toen later toen ik even weg was tegen Hercule gezegd: "jouw baasje heeft het nog niet door maar jij wel, leg je er maar bij neer dat je haar zult moeten delen want ik ga een heel belangrijke rol in haar leven spelen" := Die twee begrepen elkaar gelijk en Hercule was heel boos op hem in het begin.
Mijn man dacht wel: "oei, dat is wel een pittige vrouw, als die met dat paard kan lezen en schrijven" :)) .

Hercule ging al snel naar vrienden in Frankrijk omdat mijn bedrijf zo druk was. Dus ik moest en zou elk jaar een of twee keer naar Frankrijk. Mijn man had toen al gauw door dat hij vaak het nakijken zou hebben als hij niet ging leren paard rijden. Dus hij is op de manege les gaan nemen.

Dus wij al snel in Frankrijk samen buiten ritten gaan maken. Mijn man was 63 jaar toen hij met paardrijden begon.

Toen bedrijf rustiger werd, wilden we Hercule naar NL halen, maar ik vond het zo zielig dat hij dan weer geen vrouw zou hebben want dat was hem goed bevallen, als leid ruin in de kudde bij de merries. Dus toen kwam Polie in ons leven. Nu rijdt mijn man al 10 jaar waarvan 8 jaar op Hercule. Onlangs zei hij nog wie ooit had kunnen denken dat het pittige paard van toen nu zijn brave vriend van nu zou zijn.

Zijn paard, onze merens Hercule <3 :
Afbeelding

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 15:08

Hier rijden we ook alle twee.
Vriendlief is door n door springruiter en ik ben volleerd dressuur pikker :')
Maar toch kunnen we veel van elkaar leren en beleven we samen ook veel plezier in de sport.
Onze gezamenlijke hobby is dan ook boscrossen en de fokkerij :j
En ik zij nog zo dat ik niet met een man uit de paarden thuis zou komen. En hij dacht nooit met een dressuur muts een relatie aan te gaan. Maar we hebben er zeker geen spijt van :D

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 15:10

Wat een leuk topic! :)

Ik heb mijn hele leven geschreeuwd dat ik absoluut geen vriend wou die maar iets met paarden had. Drie keer raden waar ik mee thuis kom... :+

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 15:28

Die van mij gaat regelmatig mee op strandritjes en boscrossen. Hij gaat dan mee op m'n merrie. Hij wil wel vaker rijden, maar ik wil liever niet dat hij op mijn wedstrijdpaarden in de bak gaat rijden. Zodra we een huis hebben met t spul aan huis komt er wel een paard waar hij zelf over mag bepalen wat er mee gebeurt :D

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 15:40

wouw pien_2010 respect voor jou man, hij heeft echt op "latere leeftijd" leren rijden. Vind die verhalen van iedereen erg leuk om te lezen.

Ik ben zelf ook instructeur en mijn vriend krijgt les van mij, vandaag ging hij mij eens les geven toen zei die wel zal maar niet te streng voor je zijn anders ben je donderdag in de les weer zo streng voor mij haha :D :D

mijn vriend en ik delen wel meer passies. We hebben elkaar leren kennen door de band waar we beiden nu al 6 jr in zitten waarvan vier dus een relatie +:)+

Dit was mijn vriend zijn eerste paardje (net na de blessure periode - toen nog heel ongespierd - later zag ze er veel beter uit maar kan zo snel geen foto's vinden van hem met haar)
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/t3 ... 2323_o.jpg

en dan van veel poetswerk met een schimmel naar een zwarte ideaal :P
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 15:46

Hij rijdt zijn paard gelukkig niet in de krul maar in zijn natuurlijke houding. Vooral zo houden. Doet mijn man ook en dat vind ik erg fijn.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 15:52

Leuk, al die foto's!

Deze hangt hier aan de muur, was een buitenrit bij een westernstal.

Afbeelding

Hij krijgt nu centered riding les in een westernzadel. Dus we maken een halve cowboy van hem. Hij rijdt nu ook gewoon casual in spijkerbroek. Over een tijdje maar zo'n hoed kopen :+

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 15:54

Hij blijft er netjes af aan de voorkant, hij wil met dit paard vooral leren voelen wat "echt dressuren" inhoud en als hij "dat stomme winstpunt" in de B heeft wil hij springruiter worden.... Jaaaaa hele plannen voor de toekomst al

Mooie foto met dat water

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 16:00

Mijn vriend was eerst bang voor paarden, dat wordt steeds minder. Hij wil wel regelmatig het paard borstelen maar meer dan dat wil/durft hij (nog) niet. Laatst heeft hij wel de vliegendeken er op gelegd, helemaal trots haha super grappig. Hij heeft ook een keer gewandeld met mijn paard en uit de wei gehaald. Ook geprobeerd om zijn hoeven te doen, maar dat was nog een stapje te ver.

Laatst toen we een filmpje keken, en hij zag iemand paardrijden ("western" stijl, niet echt western maar gewoon gassen en een westernzadel) werd hij daar toch wel enthousiast over. Ennn hij wil later een "ranch" beginnen (of te wel een pensionstal :') want cowboy werk zit er niet in hier in NL)

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 16:05

Grappig om te lezen! Het paardenvirus verspreidt dus toch wel!

Ik zelf zat al op paardrijden op de manege. Op een gegeven moment kwam er een pony in mijn leven. Die heb ik dus gekocht <3 Mijn vriend vond het ontzettend leuk om met hem te spelen. Ouwehoeren en gek doen. Op een gegeven moment, na zijn uitzending, zei hij ook : ik wil een eigen paard.
Dus ik zei zo van : Nou, misschien moet je eerst eens een lesje doen haha. Dus hij dat gedaan.

De week daarop had ie gelijk een paard gekocht. (Ik had hem een beetje geholpen, want meneer wou eerst een Shire en toen een Belgisch Trekpaard :P Nou ja, nergens niet om... Maar vaak hebben die niet standaard maten :P) Dus ik heb hem een Fries aangepraat.

Het zijn echt dikke maatjes en ze heeft hem al heel veel geholpen naar zijn uitzending. Het rijden doet hij soms... Maar hij vindt het voornamelijk leuk om te poetsen, gek te doen en te ouwehoeren (schriktraining etc).

Ik rijd haar dus voor hem. Nu is het wel grappig dat jongens heel anders paardrijden :P They dont know fear! Hij stapt er ook gewoon op, niks aan de hand. (Ik; lees 8 jaar paardrijervaring; stap erop, en overal komen bakkabouters) lol

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 16:07

Wat een leuke foto's en verhalen!

Mijn vriend in Kansas (ik heb de foto gemaakt vanaf mijn paard):
Afbeelding