Prijs paard leasen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LJS

Prijs paard leasen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-16 13:37

Hallo allemaal!
Even een vraagje.
Ik heb een eigen paard, een kwpn sportpaard waar ik ook wedstrijden mee rijd enzo.
Op de manege waar ik sta is er een meisje die wel eens voor hem zorgt als ik er niet ben ofzo en omdat ik weet dat ze zelf ook graag verder wilt hadden we besproken dat ze mijn paard mag gaan leasen voor 3x per week. Ze zou dan al mijn eigen spullen mogen gebruiken en mogen rijden en springen waneer ze wilt en meedoen aan westrijden.
De vraag is dus wat is een redelijke prijs om hiervoor te vragen? Ik heb het aan de eigenaar van stal gevraagt en die vond 200€ een net bedrag. Wat denken jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 13:39

De helft van het stalgeld zou ik doen.

Even een aanvulling.
Dat betekent niet dat jij dat ook moet doen of dat dat een gemiddelde prijs is.
Maar dat vind ik zelf een redelijke prijs.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-16 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 13:39

Nou ik vind 200 euro voor 3 dagen per week wel erg veel. Daar ken je bijna een heel paard voor stallen.. Ik zou eerder aan 75eu denken.

eventueel

Re: Prijs paard leasen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 13:43

Voor 240 euro hadden wij het leasepaard voor onszelf, zeven dagen in de week. Ik vind 200 euro veel geld voor drie dagen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 13:45

200 euro per maand vind ik belachelijk veel geld voor 3 dagen. Ik zou 50-75 euro zeggen.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 13:46

Ik betaal 50 euro in de maand voor 4 dagen in de week. Dat is dan wel geen sportpaard en ik kan niet op wedstrijden, maar 200 euro is wel erg veel.
Ik zou 100 wel een nette prijs vinden :j

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 13:48

200 euro voor 3 dagen? :wow:
50-75 euro lijkt mij idd ook een mooie prijs.

Als ze echt verder wil, en dus ook lessen/wedstrijden moet gaan betalen..
Dan wordt het in totaal wel een dure grap als je 200,- gaat vragen. :=

ierr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 13:58

Dat ligt denk ook wel een beetje aan de accommodatie, als je zelf rond de € 400,= betaald kan die prijs makkelijk.

LJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-16 14:04

Ja is ook inderdaad veel. Stalkosten zijn 330€ en als mensen daar op stal een manegepaard willen leasen voor 3x per week zou dat 120€ zijn. Dusja vind het beetje moeilijk om hetzelfde of minder te vragen. Ik hè dure spullen en duur paard. Maarja daarom heb echt geen idee wat nou juist is of niet.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:08

Voor €200 stal ik hier mijn eigen paard een maand... Dat zou ik dus heel veel geld vinden voor 3x pw.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:15

Ik zou rond het zelfde bedrag gaan zitten als de manege paarden.

Ik denk dat een Veel hoger bedrag niet echt eerlijk is.

Hier in de regio is het duurder een manege pony te leasen dan dat het is om een bijrijdpaard te rijden

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:19

200 euro vindt ik persoonlijk niet realistisch voor 3 dagen per week.
Als je het ook belangrijk vindt dat het zelfde meisje het paard blijft doen zou ik eerst gaan overleggen en kijken wat ze ervoor over heeft. Maar ik zou zelf rond de 75/100 euro voor over hebben afhankelijk van de mogelijkheden.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 15-07-16 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

elenaMM77

200 euro voor een leasebedrag O.o

dat zijn bedragen die ik soms zie langskomen voor gedeelde leasepaarden (dus door meerdere personen geleased) bij maneges, die het als inkomen zien..

Je geeft zelf ook aan dat het meisje er ook voor zorgt als jij er eens niet bent?
Hamvraag is.. Wat vind je belangrijker.. Flexibiliteit? of geld? Want ik zou persoonlijk geen trek meer hebben om dan nog extra klusjes te doen als de eigenaar niet kan.

Verschil tussen manege en partikulier.. manege heeft paarden om aan te verdienen.. Neem aan dat je jouw paard niet verleased om er aan te verdienen? Vandaar dat een manage paard leasen gemiddeld genomen gewoon duurder is dan een particulier paard leasen.

orkaan

200 euro vind ik ook erg veel.

Max 75 euro! ze zorgt namelijk ook nog voor je paard (wat je neem ik aan ook erg prettig vind).
Zie het als een wederzijdse dienst zonder haar kaal te willen plukken.

Wat versta jij onder een duur paard? hoe speciaal is ie wel niet. Welke klasses rijd je zelf?

Kan ze der bij wijze van spreken met wat lesjes Z mee starten..dan snap ik wel dat je lease bedrag een tikkeltje duurder is.

Is al dat allemaal niet het geval dan die max 75 euro.

(maar als een manege paard kreupel is..dan hebben ze op de manege zo een ander paard voor de leaser...) en bij een paard van een particulier niet.

Ik vind 120 nog steeds te veel

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:20

Ik lease ook en betaal voor 3 dagen in de week 75 euro per maand.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:23

Voor 3 dagen een eigen paard leasen wat goed opgeleid is vind ik wel wat meer waard dan een manege paard wat verder nog gewoon in de lessen loopt of met anderen gedeeld moet worden.

Maar ik zou op max. 125 gaan zitten voor 3 dagen, eerder 100 denk ik.

LJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-16 14:25

Oké dankje allemaal ik ga eens kijken!
Het is een paard waar ik nu M mee loop en zo naar Z kan, en over een tijdje probeer te brengen naar ZZ.
Tuurlijk vind k het belangrijker dat het gewoon goed gaat met haar en mij paard dan het geld opzich. Maarja toch als je denkt dat ik hem dan deel voor bijna halve week en al mijn spullen ook haar laat gebruiken vind ik onder de prijs van de manegepaarden leasen beetje te weinig. Maar misschien zit ik fout ik ga het eens bekijken!
Nogmaals bedankt!! ;)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:26

Ik zou zeggen wees blij dat dit meisje je paard wil verzorgen, rijden, knuffelen, verwennen.
Waarom zou je daar geld voor willen hebben?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:27

LJS schreef:
Ja is ook inderdaad veel. Stalkosten zijn 330€ en als mensen daar op stal een manegepaard willen leasen voor 3x per week zou dat 120€ zijn. Dusja vind het beetje moeilijk om hetzelfde of minder te vragen. Ik hè dure spullen en duur paard. Maarja daarom heb echt geen idee wat nou juist is of niet.

Dat meisje heeft niet gekozen voor een duur paard en dure spullen. Zowieso moet ze zorg dragen voor je paard en spullen, maar maak daar dan goede afspraken rond van wat als er iets beschadigd geraakt. Zij moet jouw dure smaak niet bij betalen.
Ik vind dat de helft vh stalgeld ook het maximum is dat je kan vragen. Maar gezien ze je eigenlijk ook wel eens uit de nood helpt zou ik een 100€/maand veel gepaster vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:29

Ik vind wel dat als je een bijrijd(st)er neemt terwijl je hem of haar niet 'nodig' hebt omdat je anders zelf in de knoei komt, dat je best een bedrag mag vragen ervoor. :)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:35

Het gaat hier duidelijk niet om “een manegeknol”, maar een paard waarmee de amazone zich rijkunstig mag ontwikkelen. Zonder dat ze daarbij gelijk de kosten en het risico van een eigen paard op zich hoeft te nemen.
Daar mag wel wat tegenover staan vind ik. Ik vind het zelf niet gezond voor een paard om die 7 dagen in de week te berijden, en rij zelf 5x in de week. Daar van uitgaande maakt zij met 3x in de week dus 60% gebruik van jouw paard; 60% van 330 euro is 198 euro in de maand. Dus afgerond 200 euro vind ik daarmee prima te verdedigen. Kosten voor lessen en wedstrijden zijn voor haar, dierenarts, hoefsmid, fysiotherapie, zadelmaker e.d. doe jij.
En als ze het teveel vindt koopt ze gewoon haar eigen paard :)* .

Maak wel goede schriftelijke afspraken over de betaling als het paard onverhoopt (langdurig) geblesseerd of zelfs ongeschikt raakt. En bel je verzekering m.b.t. de aansprakelijkheid als zij wat krijgt of schade veroorzaakt met jouw paard.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:35

Wat voor niveau heeft dat meisje zelf en wat voegt ze voor jou voor waarde toe? Neem aan dat het niet een filantropische gedachte is van ik gun dat meisje ook wat leuks...dat er voor jou ook iets in zit. Is dat het geld? is dat om meer tijd te hebben? Neem aan als je zelf ambities hebt om naar het ZZ te gaan, dat je niet zomaar een meisje met manege niveau op je paard laat.

Als ik door omstandigheden een periode minder kan rijden, betaal ik mijn kundige bijrijder om mijn paard op niveau te houden...Als je er zelf baat bij hebt vind ik het raar om geld te vragen.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:36

Volgens mij is het hier 4 dagen voor ongeveer 200,-. Maar dat is wel een stal waar de paarden goed verzorgd worden en geen manegepaarden staan.

ierr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:40

Verzorgers / leasers willen het liefst zo min mogelijk betalen (uit ervaring, uitzondering van een paar). Nu ligt het er ook wel aan wat voor paard je onder kont hebt, de verzorgers leren weer van jou paard en doen daar ervaring mee op, dus waarom zou je een verzorger 75 euro laten betalen en jij zelf de hoofdprijs betaalt voor stalling, hoefsmid enz.. Volgens mij snappen sommige verzorgers dat niet helemaal..

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:43

petitparis schreef:
LJS schreef:

Dat meisje heeft niet gekozen voor een duur paard en dure spullen. Zowieso moet ze zorg dragen voor je paard en spullen, maar maak daar dan goede afspraken rond van wat als er iets beschadigd geraakt. Zij moet jouw dure smaak niet bij betalen.
Ik vind dat de helft vh stalgeld ook het maximum is dat je kan vragen. Maar gezien ze je eigenlijk ook wel eens uit de nood helpt zou ik een 100€/maand veel gepaster vinden.

Tuurlijk heeft ze daar wel voor gekozen. Ze is het toch niet verplicht om te doen? Ze kan ook een manegepaard leasen voor €120,- .. Of heel ergens anders iets voor minder leasen.