Waar wordt jij nou moe van in paardenland?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

Waar wordt jij nou moe van in paardenland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 13:11

Ik wordt moe van de explosie aan postzegelweitjes in mijn omgeving. Er is bijna geen stal meer te vinden die een fatsoenlijke maat wei heeft met genoeg gras er in.

Rocamor

Re: Waar wordt jij nou moe van in paardenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:12

Paardenvolk.

Het is nooit goed of het deugt niet.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:12

De mensen die rondzwerven in paardenland.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:13

De haat en nijd
Op elke stal wel gezeur

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:14

Het eeuwige geroddel en de egoïsme, iedereen weet het beter.
En inderdaad te weinig weidegang, of paddocks in de winter

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:14

- Dat alles veel te duur is (rijbroeken, hoofdstellen etc)
- Dat alles tegenwoordig een fel kleurtje moet hebben en blingbling etc
- Dat je amper een stal kan vinden waar de paarden veel buiten komen op GRAS
- Dat je op veel stallen geen onbeperkt ruwvoer kan/mag voeren
- Mensen die overal commentaar op hebben en het geroddel over elkaar, laat elkaar toch lekker zijn/haar ding doen en wat boeit het als mensen een lekker vieze broek aan hebben, net alsof de paarden dat wat uitmaakt

En vast nog wel veel meer

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:15

Alle gefixeerdheid van mensen en hun "ideaal" opdringen aan anderen. En de "hype" dat paarden niet mer op gras mogen staan maar verplicht op zand met hooi zo ongeveer.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:16

De jaloerse mensen het het gebitch. Daarom ben ik jaren geleden over gegaan op een IJslander stal voor lessen. Dat 'wereldje' vind ik echt 100 keer gezelliger :)

En het 20-24/7 op stal staan. Dat vind ik vooral heel sneu.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:18

Paarden die verkocht worden onder het mom van een geweldig sportpaard etc. en vervolgens allerlei verborgen gebreken hebben

En inderdaad, geroddel onderling. In je gezicht zijn ze allemaal lief en achteraf hoor je de verhalen over dat je je "paard in de krul trekt"

Staleigenaren die beweren je paard dagelijks buiten te zetten maar als je eens ietsje eerder op de dag aankomt je hem gewoon in de stal aantreft en je maar afvraagt waar die bulk aan energie vandaan komt.

Staleigenaren die bezuinigen op dingen zoals kwalitatief voer, hooi, stro etc. Begin geen stal als je het niet kan veroorloven. En dan natuurlijk wel de volle pond voor alles vragen.

Gezeiks...
Laatst bijgewerkt door Maureen_M op 12-07-16 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Ik word ontzettend moe van dat bijna niemand meer lijkt te weten hoe paardentuig hoort te zitten:
- een lage neusriem hoort niet laag te zitten: het neusstukje moet net zo hoog/iets hoger zitten als het bit wanneer dat door een contactteugel opgenomen wordt, het kinriempje is het onderdeel dat laag onder het bit doorgaat. Alleen dan heb je namelijk een lage neusriem die het bit opsluit in de mondhoek
- sperriemen die te strak zitten: ook hier horen twee opelkaar staande vingers tussen neusriem en kin
- het feit dat ook aansnoerneusriemen niet aangesnoerd mogen worden, want er moeten nog steeds 2 vingers op de neus passen
- dat recreatieruiters massaal naar de hackamore grijpen en daar vervolgens met net zoveel druk op rijden als op een trensbit/sidepull, ookal wordt door de hefboom elke druk voor het paard 5x vergroot
- dat er zo ontzettend veel slechte bitloze optomingen verkocht worden die meteen schuiven als je een teugel aanneemt, en dat men dan dus besluit om de neusriem gewoon maar strakker aan te snoeren (ook hier moeten die 2 vingers eronder kunnen!) in plaats van een beter ontworpen hoofdstel te kopen
- wedstrijdruiters die een lage/gecombineerde neusriem zo strak aansnoeren dat neusvleugels plat tegen de neus geduwd worden; echt, hoe dom wil je zijn? Halveer de ruimte voor neusgang en je paard krijgt nog maar de helft van de zuurstof binnen die hij nodig heeft om te kunnen presteren
- mensen die een 'anatomisch' kopstuk kiezen omdat dat fijn zou zijn voor de wervels en vergeten te zien dat het complete hoofdstel daardoor met de bakstukken een centimeter dichter in de ogen van het paard schuift
- peanut rollers: in de western is het stappen, draven en galopperen met de neus over de grond eindelijk bijna uitgebannen omdat dat het slechtste is wat je een paard qua voorbeenbelastig aan kunt doen, nu gaan de rechtricht/dressuurmensen dat nadoen...
- Touwhalsters die bij zo ongeveer elke fotoshoot verkeerd/te laag/in het oog van het paard zitten. Controleren mensen dan echt nooit meer hun tuig tijdens een training?
Dat zijn zo van die dingen...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-16 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Majabeestje

Dat er in de omgeving geen pensionstal te vinden is waar de paarden ook in de winter meer dan 3 uurtjes buiten kunnen staan of liever nog: een pensionstal waar de paarden zelf kunnen kiezen of ze buiten of binnen/overdekt staan.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:21

Mensen die doorrijden op kreupele en/ of oude versleten paarden,en niet aan willen nemen dat kreupel pijn betekend, en dat paarden ook met pensioen en lekker van hun oude dag moeten kunnen genieten.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:22

Aan het feit dat de ''paardenmensen van vroeger'' volledig worden overgenomen door de ''mensen met paarden van nu''. Ik ben freelance instructrice en ik merk dat ik steeds minder lol heb in het lesgeven als ik op de volgende stal kom waar ze handelen volgens het boekje,de mode, de mening van een ander etc en volkomen de plank misslaan. Ik verlang wel eens terug naar de tijd van de gekleurde driehoekjes op frontriemen, de kundige dierenartsen en de lol die men aan zijn hobby beleefde. Nostalgie...;-)

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:28

mrie schreef:
Ik wordt moe van de explosie aan postzegelweitjes in mijn omgeving. Er is bijna geen stal meer te vinden die een fatsoenlijke maat wei heeft met genoeg gras er in.

Dit dus en het wordt nog normaal gevonden ook. Beetje ruimte per paard kost al gauw teveel, maar het zou zoveel fijner zijn als ze iets meer ruimte kregen!

vimer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:35

De kift en jaloezie bij wedstrijden en dan vooral de moeders van de kinderen die deelnemen.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:36

Mag ik nog eentje toevoegen?

De irritante 10 jarige penny's die het beter weten want dat hebben ze op internet gelezen... :') of "onze manege doet het zo dus zo moet het ook"

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:39

Mensen die het altijd beter weten en zich overal mee bemoeien en zich irriteren aan andere ??!! O:)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:42

Roddelende stalgenoten. Daar kan ik echt niet tegen. Niemand gunt een ander het licht in de ogen.
Jammer

prugelpiet

Mensen die blijven zeuren en zeiken over hoe en hoelang paarden tegenwoordig buiten staan.

_Charlot

mensen die bij je komen om een paard te kijken, zeggen dat ze wat van zich laten horen en vervolgens nooit weer wat van zich laten hoor.

Kom je ze toevallig ergens tegen op concours, zien ze je, en lopen ze snel de andere kant op..

Je kunt bellen om een afspraak te maken, hoe moeilijk is het dan om te bellen dat het wel / niet wat is.
>;) :roll:

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:46

Precies wat xyzutu2 zegt, dus :)
Of zoals ik veel buiten bokt zie, het eindeloos vechten met paarden en letterlijk in de krul trekken met een hoop kracht. Dat je al last krijgt van je lichaam als je er naar kijkt, dus.
Of hoe sommige grote fokstallen bezig zijn, alleen maar op geld gericht en niet meer met veel respect voor de paarden (buiten de GGK dekhengsten natuurlijk).

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:47

Ik erger me tegenwoordig (eindelijk) niet meer aan paarden'mensen'. Als mensen willen zeuren dan doen ze dat maar, niet langer mijn probleem, ik ben lekker met mijn beestje bezig.

Ik erger me alleen wel aan dat gedoe van mensen die paarden behandelen als kristallen beestjes. Even eerlijk jongens, ze smelten niet in een regenbuitje, en of ik nou deze muesli of die muesli geef maakt ook niet zo'n enorm verschil.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:49

Bemoeizucht, en elkaar niets gunnen.M.a.w. de oncollegiale sfeer, terwijl je toch allemaal dezelfde hobby beoefent.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:52

Van die onopgevoede paarden..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:52

DreamGuide schreef:
Ik erger me tegenwoordig (eindelijk) niet meer aan paarden'mensen'. Als mensen willen zeuren dan doen ze dat maar, niet langer mijn probleem, ik ben lekker met mijn beestje bezig.

Ik erger me alleen wel aan dat gedoe van mensen die paarden behandelen als kristallen beestjes. Even eerlijk jongens, ze smelten niet in een regenbuitje, en of ik nou deze muesli of die muesli geef maakt ook niet zo'n enorm verschil.

Ja maar als al die klagende betweterige mensen daarmee op zouden houden, dan heb ik niemand meer om op de kast, in de hoogste boom of toch op z'n minst over de zeik te jagen.

Willen jullie wel even van mijn grootste hobby in paardenland (in ieder geval op Bokt) afblijven!

}:) }:)