Ik ben benieuwd naar jullie mening en advies.
Sinds kort ben ik voor mijzelf begonnen met paardrijles geven aan kinderen. Het is zeer kleinschalig en dit zal het ook blijven. Maar nu ik een kleine vaste klantenkring aan het opbouwen ben wil ik graag wat activiteiten organiseren, maar wat??
De lessen zelf zijn al zeer veelzijdig (dressuur, springen, zitles, basis voltige, buitenritten, spelletjes, zonder zadel) en bieden voor alle kids genoeg uitdaging. Het idee van een gezellig clubverband en een extra doel om naar toe te werken is mijn motivatie voor extra activiteiten naast de lessen.
Wat we al hebben gedaan:
* PoetsDiploma: ochtendje pony's poetsen (praktijk + theorie) en leren vlechten
* Ruiterfitheid: werken aan balans/evenwicht en concentratie. Op de grond, op een bal, op evenwichtsbalken en op het paard
* Dressuurwedstrijd
* Springwedstrijd
Later dit jaar wil ik nog een keer een Dressuur & Springwedstrijd doen en over 2-3 weken een Spelletjesparcours. Ik heb het idee van een 'gastles' grondwerk in mijn hoofd en ook iets van een menles, hoe de uitvoering hiervan precies moet dat weet ik nog niet. Verder ben ik inspiratieloos.
Even in het kort:
* Kinderen varierend van 6-16jaar
* Niveau van net beginnend tot B
* Beschikking over 3 lieve pony's en een buitenbak
Ik ben geheel afhankelijk van het weer, daarom plan ik geen activiteiten in de winter. De zomervakantie valt af ivm veel afwezige kinderen. Dus simpelweg komt het neer op het voorjaar (april t/m juni) en het najaar (september/oktober).
Wat is nou leuk om te organiseren voor mijn leskinderen? En hoe vaak moet ik wat organiseren?
Moet ik voor volgend jaar nieuwe activiteiten verzinnen of kan ik dit herhalen zonder dat het saai word?
Of misschien zijn er nog leuke ideeën of kleine onderdelen wie ik kan toepassen in de les?
Ik sta overal voor open en ontdek graag meer en nieuwe mogelijkheden
Dit kan binnenkort wel gerealiseerd worden en dan gaan wij dat zeker een keertje doen.