Wat vinden jullie ervan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

quintenvo

Wat vinden jullie ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 15:18

Hoi allemaal,
Ik hoop dat het hier goed staat :o
Ik zal mij even voorstellen, ik ben Quinten en ik ben 15 jaar.
Ik heb nou sinds 2 jaar een spiegelreflexcamera en ik vind het heel leuk om te fotograferen.
Ik vind het leuk om overal foto's van te maken, dus mijn camera gaat vaak mee. Soms vergeet ik hem helaas :(
Ik wil zelf graag ook fotoshoots gaan geven/doen, maar heb alleen helaas vaak geen vervoer, dus kan het alleen bij mij in de buurt (Lieskampen). Heb je interesse in een fotoshoot, kan je mij altijd een berichtje schrijven, ik vraag een lage prijs en soms helemaal niks(alleen reiskosten als dit van toepassing is) :)
Ik heb ook een instragram account, ik zou het leuk vinden als jullie een kijkje nemen :) Mijn accountnaam is quinten_fotografie
Ik zou graag jullie mening willen weten en/of tips zou ik ook erg leuk vinden om te krijgen. :)
Een aantal foto's die ik gemaakt heb:
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8. Mijn verzorgpony :o
Afbeelding
9. Ik vind deze zelf iets te paars aan de zijkanten geworden, maar vind hem verder echt heel gaaf :) Mijn zusje en mijn verzorgpony, goede vriendinnetjes <3
Afbeelding
10.
Afbeelding
11. Ik vind deze zelf ook heel mooi geworden, mijn andere verzorgpony :o
Afbeelding
12. Mijn konijntje :o
Afbeelding
13. En mijn andere konijntje
Afbeelding
14. En de laatste :) Deze had ik alleen nog maar bewerkt met tekst voor in een fotolijst :)
Afbeelding
Bedankt voor het kijken :)

Silverheart

Re: Wat vinden jullie ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 19:43

Mooie foto's!

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 09:35

Silverheart schreef:
Mooie foto's!

Dankjewel!

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 09:36

Owja, er zijn ook fotoshoots mogelijk in de Drunense Duinen :)

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 14:39

mooi!!!

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 17:55

Ik vind ze ook erg mooi; helder en mooie sfeer +:)+ succes

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 18:02

anemoonlena schreef:
mooi!!!

Bedankt!

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 18:03

testes76 schreef:
Ik vind ze ook erg mooi; helder en mooie sfeer +:)+ succes

Bedankt!

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 18:05

Werk je bij het bewerken met lagen? Bij die paarse texture bv, als je daarbij de texture die het meisje en gezicht/nek van het paard dekt weggumt, dan springt dat eruit zegmaar. Snap je wat ik bedoel? :D

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 20:13

420BlazeIt schreef:
Werk je bij het bewerken met lagen? Bij die paarse texture bv, als je daarbij de texture die het meisje en gezicht/nek van het paard dekt weggumt, dan springt dat eruit zegmaar. Snap je wat ik bedoel? :D

Ja, ik werk met lagen :) Ik snap alleen niet helemaal wat u bedoelt, bedoelt u die stippen die op het gezicht zitten zegmaar?

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:25

Ik vind het erg heldere foto's, alleen ik vind ze een beetje gewoontjes, iedereen met een camera kan dit doen.

Wat verwacht ik van een fotograaf?
Dat die een pakkende foto maakt, vaak zit je er dan net wat meer op dan jij doet.
Dat hij of een grappige of een hele typerende foto maakt, dus dat hij mijn dier vangt in een moment.

Ik weet niet of ik helder ben, soms is het lastig goed uit te leggen wat je bedoeld.

De papagaai, vind ik bv erg mooi maar zijn gezicht zie je bijna niet.

Het meisje met het paard, is teveel dezelfde sfeer, waardoor er niks uitspringt.
De zebra, te gewoon helemaal.
Dat aapje ( of wat is het ) niet close genoeg.

De leeuw, teveel dezelfde tinten, waardoor er niks uitspringt.

Dat oog van paard daar heb je wel dat het moment.

Sorry, als ik te negatief ben maar ik probeer te vertellen wat ik mis.
Laatst bijgewerkt door A3a1 op 01-07-16 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:27

Het zijn allemaal nog een beetje huis, tuin en keuken foto's. Ga eens werken aan je uitsnedes, dan zou je al veel kunnen verbeteren. Probeer eens te spelen met de compositie.

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 20:35

Supervixen schreef:
Het zijn allemaal nog een beetje huis, tuin en keuken foto's. Ga eens werken aan je uitsnedes, dan zou je al veel kunnen verbeteren. Probeer eens te spelen met de compositie.

A3a1 schreef:
Ik vind het erg heldere foto's, alleen ik vind ze een beetje gewoontjes, iedereen met een camera kan dit doen.

Dat die een pakkende foto maakt, vaak zit je er dan net wat meer op dan jij doet.
Dat hij of een grappige of een hele typerende foto maakt, dus dat hij mijn dier vangt in een moment.

Ik weet niet of ik helder ben, soms is het lastig goed uit te leggen wat je bedoeld.

Het meisje met het paard, is teveel dezelfde sfeer, waardoor er niks uitspringt.

Oke bedankt, ik zal er in het vervolg zeker iets meedoen! :)

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 21:31

A3a1 schreef:

Wat vindt u van deze foto's? :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:49

Oepsa, weer veel tips ;-)

Bij de pony ( hafje?) ik zou het halster ervanaf halen.
En ik zou voor de foto's betere belichting zoeken, zodat de kleur meer naar voren komt of eruit springt.

De olifant, je hebt scherp gesteld op de achtergrond, die is haarscherp, maar de olifant springt er niet uit.

Die onder de olifant, ik vraag me af hoe ze eruit ziet met losse manen, of met net gevlochten manen.
Maar dichter erop en beter licht zoeken zodat de manen meer oplichten en het koppie ook scherp is.

Het oog/ manen, je mag er nog wat dichter op zitten.
Halster wegdoen, achtergrond nemen waar manen beter uitkomen, bv helderblauwe lucht.

Kun je bij dat insect, de achtergrond wegsnijden, bv in cirkel alleen een stukje van de hal en het hele insect, maak maar eens een cirkel met je handen en daar een kleiner beeld in vangen.

Zoals ik nu kijk, zou ik camera eens gaan pakken en gaan spelen met licht, met meer close ups of iig dichter erop, en gaan oefenen met scherpstellen en waar stel je scherp op.
Durf bij paarden ze zonder halster te doen, tenzij je een rede hebt en ze erop moeten :-)

De foto's die je nu hebt, ga eens spelen met, uitsnedes maken, maak er verschillende van je foto's en kijk wat werkt, wanneer iets sprekender is.
Lastige van foto's te ruim nemen, is dat je mogelijk kwaliteitsverlies hebt als je uitsnijd.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:56

en toch heb je talent! ga door!

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 09:54

A3a1 schreef:
Oepsa, weer veel tips ;-)

Bij de pony ( hafje?) ik zou het halster ervanaf halen.
En ik zou voor de foto's betere belichting zoeken, zodat de kleur meer naar voren komt of eruit springt.

De olifant, je hebt scherp gesteld op de achtergrond, die is haarscherp, maar de olifant springt er niet uit.

Die onder de olifant, ik vraag me af hoe ze eruit ziet met losse manen, of met net gevlochten manen.
Maar dichter erop en beter licht zoeken zodat de manen meer oplichten en het koppie ook scherp is.

Het oog/ manen, je mag er nog wat dichter op zitten.
Halster wegdoen, achtergrond nemen waar manen beter uitkomen, bv helderblauwe lucht.

Kun je bij dat insect, de achtergrond wegsnijden, bv in cirkel alleen een stukje van de hal en het hele insect, maak maar eens een cirkel met je handen en daar een kleiner beeld in vangen.

Zoals ik nu kijk, zou ik camera eens gaan pakken en gaan spelen met licht, met meer close ups of iig dichter erop, en gaan oefenen met scherpstellen en waar stel je scherp op.
Durf bij paarden ze zonder halster te doen, tenzij je een rede hebt en ze erop moeten :-)

De foto's die je nu hebt, ga eens spelen met, uitsnedes maken, maak er verschillende van je foto's en kijk wat werkt, wanneer iets sprekender is.
Lastige van foto's te ruim nemen, is dat je mogelijk kwaliteitsverlies hebt als je uitsnijd.

Oke, heel erg bedankt :) Ik ga kijken of ik vandaag nog foto's kan gaan maken en dan ga ik zeker uw tips toepassen :)

kwita schreef:
en toch heb je talent! ga door!

Bedankt! :)

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 18:38

Ik ben heel erg benieuwd!!!!

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 21:58

A3a1 schreef:
Ik ben heel erg benieuwd!!!!

Toch nog eventjes de tijd gehad om foto's te gaan maken. Kon helaas niet meer naar de paardjes toe, dus nu zijn het foto's geworden van bloemen en insecten :)

Afbeelding Van deze 'stijl'moet je houden, bijvoorbeeld voor als een achtergrond :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 09:07

Die laatste is adembenemend mooi, krijg er kippenvel van!

Ze zijn echt al veel beter dan de vorigen!

De eerste heeft niet genoeg licht om tegen de achtergrond uit te komen, niet helemaal scherp.
De tweede zou ik een uitsnede van maken, dat je meer blauw in de achtergrond hebt, maar je bent er wel al mooi dicht opgedoken.
De tweede, je zit er mooi op maar er is wat veel afleiding.
De margriet met vlieg, verdorie de vlieg "heeft net zijn kop gedraaid"

De paarse, komt niet goed uit.

Goed licht is erg belangrijk en ook hoe het insect erop staat en compositie, waardoor het goed tot recht komt.

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-16 18:40

A3a1 schreef:

De eerste heeft niet genoeg licht om tegen de achtergrond uit te komen, niet helemaal scherp.
De tweede zou ik een uitsnede van maken, dat je meer blauw in de achtergrond hebt, maar je bent er wel al mooi dicht opgedoken.

Goed licht is erg belangrijk en ook hoe het insect erop staat en compositie, waardoor het goed tot recht komt.

Oke, bedankt, ik ga weer verder werken met de tips :)

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 18:47

Uit je openingspost vind ik foto 4,10 en 12 sprekend. De rest vind ik wat donker of spreken me niet echt aan.

Uit je 2de post vind ik de foto's ook te donker, al is die van de libelle wel goed gelukt. Daar zijn wel fijne kleuren te zien.

Je macro foto's spreken we wel weer aan, mooie kleuren, helder en scherp.

Als ik jou was zou ik voorlopig, lekker door oefenen. Ik maak zelf ongeveer 7 jaar foto's maar vraag hier pas sinds een jaar ook een vergoeding voor.
Ga opzoek naar mensen/honden/paarden waar je op mag oefenen. Doe mee aan foto meetings en ga veel lezen op Internet en proberen.

Je kan het namelijk wel, het is alleen goed oefenen om meerdere foto's goed te krijgen.

naomi_rabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 19:35

Mooie foto's!
Vind je het erg als ik die laatste foto zou posten op mijn instagram? Ik zal je account erin taggen, maar het is een prachtige foto, met een mooie tekst.

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-16 20:27

Maaaarije schreef:
Uit je openingspost vind ik foto 4,10 en 12 sprekend. De rest vind ik wat donker of spreken me niet echt aan.

Uit je 2de post vind ik de foto's ook te donker, al is die van de libelle wel goed gelukt. Daar zijn wel fijne kleuren te zien.

Als ik jou was zou ik voorlopig, lekker door oefenen. Ik maak zelf ongeveer 7 jaar foto's maar vraag hier pas sinds een jaar ook een vergoeding voor.
Ga opzoek naar mensen/honden/paarden waar je op mag oefenen. Doe mee aan foto meetings en ga veel lezen op Internet en proberen.

Je kan het namelijk wel, het is alleen goed oefenen om meerdere foto's goed te krijgen.

Bedankt! :)
naomi_rabe schreef:
Mooie foto's!
Vind je het erg als ik die laatste foto zou posten op mijn instagram? Ik zal je account erin taggen, maar het is een prachtige foto, met een mooie tekst.

Dat mag hoor! Zo lang je mijn account erin tagt vind ik het goed :)

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 16:52

A3a1 schreef:

Maaaarije schreef:

Ik ben gisteren weer wat foto's gaan maken :)

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10. Dit is dezelfde foto, alleen de ene heeft meer contrast dan de andere
Afbeelding Afbeelding
11.
Afbeelding

Hoor graag weer wat jullie er van vinden :)