en ik heb toendertijd (langg geleden) mijn E bij mijn B gekregen, en stiekem altijd al een combinatie willen hebben.Alleen ging dat gewoon nooit..
Tot nu! Door ander werk van mijn man, die nu veel op de weg zit, hebben we besloten het kleine Peugeotje 107 in te ruilen voor iets groters. En dan denkt Ellen natuurlijk gelijk aan iets met een trekhaak! Manlief vond het gelukkig goed, en nu wilde het toeval ook dat mijn beste vriendin Marjan een nieuwe 2paards ging kopen, en haar anderhalf wel aan mij wilde verkopen!
Maar ervaring met een trailer rijden, of überhaupt met een áánhanger rijden had ik dus niet, njet, nakkes, nada!
Dussss oefenen!!
Voor het eerst op pad:

2e x gelijk lekker naar het terrein waar ik dus heen wil om te rijden:

Hierna nog een aantal x geoefend met stalgenootje Ramona. Slalom, bochtjes achteruit, recht achteruit enzovoort.
Na een paar keer weer naar de carpool plaats, oefenen met pionnetjes! Inparkeren linksom en rechtsom
Dit keer wat Ton mijn man mee.
En toen.. het grote moment, paard inladen en gáán met die banaan! Marjan was toch hier in Vaassen, vanwege de Eper paarden4daagse, dus samen gingen we op pad. Ik heb wel alleen alles gedaan, dus het aankoppelen, paard inladen, uitladen enzz.. zij was mee voor 'moral support' en ging een boekje lezen in de auto, en ik met Bella een klein rondje Gortel.

Uitladen:

Opzadelen:

Opstappen op een van de bankjes en dan gaan we!

De hei op:

Zo te zien ging het wel goed he? haha:

Wat een ervaring!! Ik vond het best wel erg spannend, maar het ging bést!!
Afgelopen zondag ben ik wéér geweest, dit keer was mijn man mee en maakte dit filmpje:
https://www.facebook.com/Dabo63/videos/991075681012050/
Wéér een ding van m'n bucketlist af!
Dat ik dit nog mag doen op 'mn oude dag' hahahaha
Wil hier nogmaals de mensen noemen die me geholpen hebben: Christianne, Ramona, Ton en natuurlijk Marjan!!