want me ouders vinden de kosten daarvan te duur wat is goedkoper lease of bruikleen en hoe een groot verschil zit tussende kosten van een paard en een pony weten jullie dat mischien
gr latifah
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
want me ouders vinden de kosten daarvan te duur wat is goedkoper lease of bruikleen en hoe een groot verschil zit tussende kosten van een paard en een pony weten jullie dat mischien
Ook een verzorgpony kun je anders nemen, die zijn meestal wel wat goedkoper dan leasen of bruikleen. En soms wel helemaal gratis!
Succes in ieder geval! immanuela29 schreef:Bij lease verschilt het heel erg waar je woont! Bij sommige maneges kun je al voor €150 of minder een paard voor alle dagen van de week leasen, bij andere maneges betaal je 500+ in de maand voor alle dagen. Het verschilt meestal €20 euro van pony of paard. Het beste kun je even bij een manege of ander bedrijf bij jou in de buurt vragen of ze paarden te lease hebben, en wat ze ervoor vragen!Ook een verzorgpony kun je anders nemen, die zijn meestal wel wat goedkoper dan leasen of bruikleen. En soms wel helemaal gratis!
Succes in ieder geval!
Zo veel ben je hier nog niet eens kwijt aan een eigen paard..
Mijn zusje least een pony voor 100 euro per maand voor 7 dagen in de week en mag er alles mee, wedstrijdjes, buitenritten noem maar op. Hiervoor leaste ze een pony voor 2 dagen in de week voor 50 euro, hier had ze wel minder vrijheid mee. Wat het op de manege hier in de buurt kost weet ik niet precies, maar geloof iets van 250 voor fulltime lease, omdat de stallingsprijs ook rond dat bedrag is. Stallingsprijzen hier in de buurt lopen uiteen van 140 tot 250 euro per maand. voor 500+ euro zou je hier dus 2 paarden all inclusive kunnen stallen op een behoorlijk luxe stal.