paard lease of kopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

paard lease of kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:59

hoi ik ben latifah ik ben 11 en vroeg me af ik mag geen eigen paard -O- want me ouders vinden de kosten daarvan te duur wat is goedkoper lease of bruikleen en hoe een groot verschil zit tussende kosten van een paard en een pony weten jullie dat mischien :D
gr latifah :PB

immanuela29

Re: paard lease of kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:16

Bij lease verschilt het heel erg waar je woont! Bij sommige maneges kun je al voor €150 of minder een paard voor alle dagen van de week leasen, bij andere maneges betaal je 500+ in de maand voor alle dagen. Het verschilt meestal €20 euro van pony of paard. Het beste kun je even bij een manege of ander bedrijf bij jou in de buurt vragen of ze paarden te lease hebben, en wat ze ervoor vragen! :) Ook een verzorgpony kun je anders nemen, die zijn meestal wel wat goedkoper dan leasen of bruikleen. En soms wel helemaal gratis! :) Succes in ieder geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:39

dankje

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 07:48

Dag Latifah. Welkom op Bokt. Je topic heb je geopend bij ruiter. Daar hoort het niet. Ik ga het verplaatsen naar Transport, afspraken en overige.

RUI → TAO

xchey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:54

Een paard in bruikleen is eigenlijk net zo duur als een eigen paard, het enige voordeel is dat je er niet aan vast zit. Lease verschilt erg, zou gewoon eens informeren ergens!

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:02

immanuela29 schreef:
Bij lease verschilt het heel erg waar je woont! Bij sommige maneges kun je al voor €150 of minder een paard voor alle dagen van de week leasen, bij andere maneges betaal je 500+ in de maand voor alle dagen. Het verschilt meestal €20 euro van pony of paard. Het beste kun je even bij een manege of ander bedrijf bij jou in de buurt vragen of ze paarden te lease hebben, en wat ze ervoor vragen! :) Ook een verzorgpony kun je anders nemen, die zijn meestal wel wat goedkoper dan leasen of bruikleen. En soms wel helemaal gratis! :) Succes in ieder geval!

Goedemiddag €500+ per maand!? :wow: Zo veel ben je hier nog niet eens kwijt aan een eigen paard.. := Mijn zusje least een pony voor 100 euro per maand voor 7 dagen in de week en mag er alles mee, wedstrijdjes, buitenritten noem maar op. Hiervoor leaste ze een pony voor 2 dagen in de week voor 50 euro, hier had ze wel minder vrijheid mee. Wat het op de manege hier in de buurt kost weet ik niet precies, maar geloof iets van 250 voor fulltime lease, omdat de stallingsprijs ook rond dat bedrag is. Stallingsprijzen hier in de buurt lopen uiteen van 140 tot 250 euro per maand. voor 500+ euro zou je hier dus 2 paarden all inclusive kunnen stallen op een behoorlijk luxe stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:16

hier in strijen kosten 250 of 300 euro per maand gr latifah

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:20

latifah11 schreef:
hier in strijen kosten 250 of 300 euro per maand gr latifah

Geef je nu antwoord op je eigen vraag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:48

nee ik vraag ook wat de rest kost

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 12:54

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 13:09

Hoi!

Je zegt dat je ouders een eigen paard te duur vinden per maand, dan denk ik dat lease voor jou ook geen optie is. Dit om de reden dat, zoals jij ook al zelf zegt, lease nagenoeg even duur is als een eigen paard

Rijd je op een manage? Zo ja, blijf dat lekker doen, misschien dat je daar wat mag helpen met wat klusjes. Zo kan je steeds wat beter rijden en word je meer ervaren in de omgang met pony's en paarden. Zo gauw je dan wat ouder bent, een jaar of 13a14 kan je waarschijnlijk vrij goed aan een verzorgpony komen.

Nu, en dat is heel oneerlijk, ben je in veel gevallen waarschijnlijk te jong en te onervaren voor een verzorgpony. Misschien dat je mazzel hebt en er toch 1 kan vinden maar dat is echt heeel moeilijk in jou situatie. Dus proberen kan altijd maar hou er rekening mee dat je pas een verzorgpony kan vinden als je wat ouder bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 15:32

ik rijd niet op een manege
dank je voor dat topic
Laatst bijgewerkt door MaritB op 16-06-16 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd. Graag EDIT knop gebruiken als je nog iets wilt toevoegen.

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 15:36

zoek gewoon lekker een verzorgpony, je bent 11 jaar. Denk dat je met leasepony teveel verantwoordelijkheid moet nemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 16:12

heb al in de buurt gezocht niks gevonden heb ook advertenties

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 16:17

Inderdaad een verzorgpony zoeken!

Succes met de zoektocht. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 16:21

zoals ik al zij in mijn buurt heb ik al bijna overal geken en aangebeld en gevraagd waar ik kon en niks gevonden allemaal nee of heb al iemand maar plaats ook op markplaats advertenties en heb ook op bokt advertentie en op ehorses en leasehorses gr la

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 16:23

Voor zoiets moet je tijd nemen en niks overhaasten. Je bent nog hartstikke jong!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 16:23

ja sorry maar ja je hebt gelijk ik bedoel u

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 16:28

Op je profiel staat dat je een soort van verzorgpaard hebt, kan je daar niet iets mee regelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 16:30

nee hijb is 22 maar ik zou ook wel leuke dingen en een keertje weg willen gaan of ooit op wedstrijd snap je of u waarschijnlijk u

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 16:31

Een paard van 22 kan nog prima een verzorgpaard zijn hoor, en als je goede afspraken maakt kan je er ook mee op weg en later als de eigenaar het wil ook op wedstrijd. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 16:32

maar ze houdt er niet van maar is wel aardig

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 16:34

Anders ga je eerst alleen dit paard verzorgen, dus niet rijden, dan breng je ervaring op wat heel goed kan zijn voor het krijgen van een volgende verzorgpony en is beter dan niets.
Als je heel graag wilt rijden raad ik je aan om naar een manege in de buurt te gan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 17:51

een manege in de buurt is te ver

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 18:36

http://www.manegeflemming.nl/manegeflemming/index.php
Manege flamming ligt 3 km van je af. (De plaats die in je profiel staat) :D
Heb de site nog niet doorgekeken, misschien leasen ze ook paarden.
Die manege heeft ook een pensionstalling, als je daar een tijd lest kan je misschien wel een van de pension ponies gaan leasen. :j

ik woon in strijen en lease kost daar volgens mij €140 euro
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 16-06-16 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Posts samen gevoegd