Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maris schreef:Maar al die merries hebben toch in ieder geval ook vaders die bekend zijn (als het KWPN-ers zijn tenminste) ?
SandraVerl schreef:Soms ook het ras, alles wat zeldzaam of zeer gegeerd is, daar kan een stevig prijskaartje aan hangen.
Laurievc schreef:Mijn merrie heeft een geweldige bloedlijn (Darco). heeft hoge verwachtingen omdat haar halfzus wereldbekers loopt. Maar omdat ze gewoon echt nog niks kon toen ik haar kocht hebben we haar relatief goedkoop kunnen kopen. Het hangt ook gewoon af van de verkoper...
Maris schreef:Laurievc schreef:Mijn merrie heeft een geweldige bloedlijn (Darco). heeft hoge verwachtingen omdat haar halfzus wereldbekers loopt. Maar omdat ze gewoon echt nog niks kon toen ik haar kocht hebben we haar relatief goedkoop kunnen kopen. Het hangt ook gewoon af van de verkoper...
Dus dan bepaalt niet de bloedlijn maar toch de africhtingsgraad in haar geval de prijs ?!
piezze schreef:Ik denk dat de juiste volgorde qua waardebepaling is:
1 te verwachten toekomstperspectief in de sport.
2 afstamming
3 leeftijd
4 grootte
5 uiterlijk/kleurtje/aftekeningen
6 geslacht en fokmogelijkheden
Alles in combinatie met gezondheid uiteraard. Zonder dat us het slachtprijs.
Maris schreef:NatasjavE, maar nu heb je het echt wel over hele grote paarden. Maar ook voor de "gewone mens" zijn de paarden er in beste grote prijsverschillen ( vind ik ) Een 3 jarige voor 3000 euro vind ik toch al heel anders als 6000 euro. Terwijl beide nog niets kunnen.
Piezze, maar een 4 jarige die al Z loopt kan toch ook niet gezond zijn ?