Drafrennen Tongeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sara_Lexie

Drafrennen Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 00:53

Ik ben een aantal weken geleden naar de drafrennen in Tongeren gaan kijken. Ik ben er al eerder geweest, maar het blijft toch altijd een hele belevenis! Zo een mooie, machtige paarden en dan die snelheid! Heel indrukwekkend.
Ik wou de foto's graag met jullie delen :)
tips en tops hoor ik graag!
(mijn excuses als het topic verkeerd staat, ik ben niet echt vertrouwt met alle forums)

Voor meer foto's van mij: https://www.facebook.com/SS-Fotografie-1448897718768183/

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

Bedankt voor het kijken en tot een volgende keer :wave:
uiteraard berust er op alle foto's een copyright

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 06:50

ITP --> EV- ITP

CarinaR

Re: Drafrennen Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 07:00

Wat een supergave foto's.

Sara_Lexie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 10:12

CarinaR schreef:
Wat een supergave foto's.

Dankjewel :)

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:08

Ik vind het totaal niet fijn uit zien

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:10

Mooi in beeld gebracht, het blijft een prachtige sport :)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:11

pummer12 schreef:
Ik vind het totaal niet fijn uit zien

Ja hoor.
Gaan we weer.

mascha_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:30

Als je hun training methode ziet.. en ja die zie ik dagelijks woon en werk in Rutten en zelfs mijn collega's trainen heel veel dravers... ik walg ervan.. dit moet je niet willen promoten.. sorry

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:31

Leuke foto's.
Ik zou eigenlijk ook eens moeten gaan, ik studeer en woon door de week nota bene in Tongeren :o

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:49

MK. Kan je uitleggen waarom.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:54

mascha_king schreef:
Als je hun training methode ziet.. en ja die zie ik dagelijks woon en werk in Rutten en zelfs mijn collega's trainen heel veel dravers... ik walg ervan.. dit moet je niet willen promoten.. sorry

Klopt. Er zijn mensen met nare manieren van met dieren omgaan in onze sport. Wil niet zeggen dat de hele sport naar is :)

Prachtige foto's!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 12:02

weetje komt het ook niet omdat de drafsport zo onbekend is bij het met paarden bekend publiek, toch niet alles zal er verkeerd aan zijn?
Staat er een pony/ paard voor een befaamde zwarte sulky is het zoo leuk, en bij deze drafgerichte aanspanningen is het meteen mis!
Ik vind het leuk dat we de foto's mogen bekijken, mijn interesse heeft het dus wel dus ik hoop zelf ook ooit nog eens te gaan kijken! ;)
Laatst bijgewerkt door kwita op 05-06-16 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Sara_Lexie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 12:05

Ik vind dat we niet meteen iedereen over dezelfde kam moeten scheren! Een vriend van mijn grootouders traint zijn paarden zelf (jammer genoeg is hij zelf al te oud om zelf wedstrijden mee te rijden) en als je ziet wat voor een band hij heeft met die paarden en hoe hij daar mee omgaat! Er zijn mensen die heel goed zijn voor hun paarden, natuurlijk ook mensen die minder goed zijn. Maar die heb je in elke tak van de paardensport wel. Ik vind het persoonlijk echt mooi om te zien hoe die paarden zich met hart en ziel in de race smijten, daar hebben ze geen jockey voor nodig!

Sara_Lexie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 12:07

Bedankt voor alle leuke reacties! :)

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 12:08

De optomingen zijn idd vaak onbekend bij het grote publiek en zien er op het eerste zicht soms overweldigend uit.
Maar het is allemaal functioneel. Ik vind dat je op deze foto's goed ziet dat elk paard een aangepaste optoming heeft en in elk geval zo licht en functioneel mogelijk.

Ik vind het mooie foto's.

Dat je 1 (of paar) rotte appels kent wil niet zeggen dat de koerswereld per definitie slecht is.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 12:16

Thioro schreef:
De optomingen zijn idd vaak onbekend bij het grote publiek en zien er op het eerste zicht soms overweldigend uit.
Maar het is allemaal functioneel. Ik vind dat je op deze foto's goed ziet dat elk paard een aangepaste optoming heeft en in elk geval zo licht en functioneel mogelijk.

Ik vind het mooie foto's.

Dat je 1 (of paar) rotte appels kent wil niet zeggen dat de koerswereld per definitie slecht is.

maar waar kun je die dingen mbt de optomingen opzoeken, mij geeft de diversiteit juist aan dat ze er goed naar gezocht hebben mbt de ideale afstelling.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 12:22

Ik vind de grote watermerken over je foto's erg storend, is het niet mogelijk om een kleiner watermerk in een hoeje te doen?
Persoonlijk vind ik de foto's zo namelijk niet prettig kijke, al lijken ze wel mooi

Sara_Lexie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 12:31

idylle schreef:
Ik vind de grote watermerken over je foto's erg storend, is het niet mogelijk om een kleiner watermerk in een hoeje te doen?
Persoonlijk vind ik de foto's zo namelijk niet prettig kijke, al lijken ze wel mooi

Dankjewel voor de tip, ik heb al zoveel watermerken geprobeerd. Maar ik geraak er maar niet uit welke ik nu het beste gebruik..Zal er zeker rekening mee houden :)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 12:35

Of wat ook zou kunnen, als je bang bent dat ze het hoekje eruit snijden, een klein watermerk en dan op bv de buik van een paard zetten of over z'n hoef ofzo. Fijn dat je het zo oppakt! Wat ik namelijk persoonlijk storend vind is dat je afgeleid wordt door de grootte en daardoor niet alle details goed kun zien omdat ze het hele paard beslaan.
Succes met het vinden van een fijn watermerk, want geloof graag dat dat nog niet zo makkelijk is om een goede uit te kiezen!

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 12:39

mascha_king schreef:

Ik denk dat het juist goed is dat deze foto's soms op bokt terechtkomen. Op die manier komt het grotere publiek ook eens in aanraking met een wat onderbelichte sport en kunnen eventuele wanpraktijken ook makkelijker 'aangeklaagd' worden. Hoe meer mensen op de hoogte zijn, hoe makkelijker iets veranderd wordt.

Ik vind het trouwens mooie foto's!

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 13:39

lijkt mij niet geheel normaal om een paard een ketting door de mond te toen zoals je op een foto goed ziet! en ze kunnen hun hooft niet eens ontspannen wat dus niet goed is voor de rug. gek he dat dravers zo vroeg zijn afgeschreven.

Sara_Lexie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 14:39

romyloverrr schreef:
Leuke foto's.
Ik zou eigenlijk ook eens moeten gaan, ik studeer en woon door de week nota bene in Tongeren :o

Zeker eens doen! Het is er meestal niet heel druk en je kan gwn door de stallen lopen :)

ivorysgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 14:57

ik denk dat iedereen er weer anders over denkt, mar je maakt mooie foto's
wat mij wel opvalt is dat het voorste paard op foto 3 allemaal bloed heeft in zijn mond, dit vindt ik ook uiteraard walgelijk om naar te kijken.

amiraanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 15:07

Is dit een discussie topic of een fototopic?
Je moest eens weten wat voor gruwelijke mensen er in de dressuurwereld rondlopen, er word tegen jou alleen het gruwlijke verteld over de rensport, want daar gaan de verhalen over. Misschien hierover verder praten in een ander topic?

Hele gave foto's. Vind de watermerken ook een beetje storend. Zelf zou ik ze kleiner doen, als je dat te riskant vind kun je die kleine watermerken ook tussen de benen plakken, maar dan vallen ze wat minder op. Knap dat je de foto's scherp heb gekregen, want volgensmij gaan ze best hard. Mag ik vragen welke stand je fotografeert? :)

Sara_Lexie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 15:24

amiraanouk schreef:
Is dit een discussie topic of een fototopic?
Je moest eens weten wat voor gruwelijke mensen er in de dressuurwereld rondlopen, er word tegen jou alleen het gruwlijke verteld over de rensport, want daar gaan de verhalen over. Misschien hierover verder praten in een ander topic?

Hele gave foto's. Vind de watermerken ook een beetje storend. Zelf zou ik ze kleiner doen, als je dat te riskant vind kun je die kleine watermerken ook tussen de benen plakken, maar dan vallen ze wat minder op. Knap dat je de foto's scherp heb gekregen, want volgensmij gaan ze best hard. Mag ik vragen welke stand je fotografeert? :)

Ik ga het watermerk zeker aanpassen en wat verschillende dingen uitproberen, bedankt!
De paarden gaan idd erg hard, zo een 50km/uur op de rechte stukken, daarmee heb ik bijna enkel foto's van de opwarmingen.
Ik probeer zo veel mogelijk over te schakelen naar manuele stand, maar omdat ik daar nog maar net mee bezig ben lukt het nog niet altijd even goed. Dus soms grijp ik nog even terug naar half automatische - of sportstand. :P