Paardrijden als je met de auto rijdt.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laibadji

Paardrijden als je met de auto rijdt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 15:48

Sinds kort ben ik, na een pauze van meer dan jaar, terug volop dressuur aan het rijden met 2 paarden om later uit te brengen op wedstrijd. Blijkbaar kruipt al dat trainen toch in mijn lijf.

Daarnet was ik op de baan voor mijn werk toen het mij weer opviel dat ik dressuur aan het rijden ben in de wagen.
Moet ik tussen obstakels slalommen dan ben ik wijken voor het been aan het doen op de middenlijn van links naar rechts. Dan ben ik aan het denken hoe ik dat technisch moet doen (Druk binnen been, buitenteugel er bij, buitenbeen begrenzen, goede aanleuning...) en voel ik zelfs de spanning in mijn benen en handen voor de nodige hulpen.

Ook in de wendingen (bochten ;) ) geef ik druk met mijn binnenbeen en begrens ik met mijn buiten been.

Of wanneer ik rem, ga ik met mijn zit dit mee bepalen.

Mijn auto is wel een heel braaf paard want die doet alles wat ik wil! :+

Ik vind dit zelf zo hilarisch dat ik echt met mezelf in de wagen zit te lachen wanneer ik op merk dat ik dit doe. Ik vroeg mij nu af of er nog bokkers zijn die dit doen?

Of ben ik alleen een beetje gek? :P

Zoe_97

Re: Paardrijden als je met de auto rijdt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 15:51

nee dit heb ik nooit gedaan :') Wel als kind benen geven aan een fiets etc. maar dat was eerder een spel geworden :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 15:53

Haha :D Klinkt heel grappig! Maar ik denk dat het best goed is om daar bewust over na te denken, zoals je dat doet, al is het in de auto.

Ik "spring" in mijn hoofd soms wel eens over de lantaarnpalen heen :+ Maar meestal als ik er zelf naast zit, ook een gewoonte meegenomen uit de kindertijd :=

xAntoinettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 15:53

Ja herkenbaar!
Vooral als een auto voor me niet hard genoeg gaat, zit ik met m'n tong te klikken (als je snapt wat ik bedoel) :+

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 15:56

Ik kan me er iets bij voorstellen :')
Maar hoe jij het beschrijft met je slalommen klinkt het bijna alsof je een gevaar op de weg bent :=

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 15:56

Laibadji schreef:
Mijn auto is wel een heel braaf paard want die doet alles wat ik wil! :+

Nou, volgens mij zag ik je laatst rijden en ik wil niet veel zeggen, maar als ik jou was zou ik nog wat oefenen op de stelling en buiging. :o

Sja verder, 'elke gek zijn gebrek'. :Y) Zolang het niet erger wordt dan dit zou ik me niet al teveel zorgen maken. :))

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 15:58

Niobe schreef:
Ik "spring" in mijn hoofd soms wel eens over de lantaarnpalen heen :+ Maar meestal als ik er zelf naast zit, ook een gewoonte meegenomen uit de kindertijd :=

Ben ik niet de enige die dat doet? *\o/* *\o/*

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 15:59

Ik trek net als bij paardrijden mijn onderste buikspieren aan als ik rem :')

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 16:00

Nou, volgens mij zag ik je laatst rijden en ik wil niet veel zeggen, maar als ik jou was zou ik nog wat oefenen op de stelling en buiging. :o

Sja verder, 'elke gek zijn gebrek'. :Y) Zolang het niet erger wordt dan dit zou ik me niet al teveel zorgen maken. :))[/quote]

Is dit nu een grapje of echt? :o Want met mijn ene paard heb ik echt nog veel werk aan stelling en buigen en mijn auto tja dat is hopeloos wat stelling en buiging betreft maar het is wel een heel braaf paard verruimen en verkorten zonder veel moeite! :D

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 16:04

Haha ik herken het deels, als ik moet remmen in de auto maak ik mezelf zwaar en trek ik mijn buikspieren aan :')

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 16:06

Ik heb het bij drempels haha dan ga ik in verlichte zit xd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 16:06

Wat grappig, ik heb hetzelfde. Ook met fietsen trouwens, en als ik in de auto zit dan 'spring' ik met mijn spieren ook mee als we ergens overheen moeten (verkeersdrempels en zo). :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 16:07

Eh nee, niet met autorijden haha. Al zou ik wel eens vervelende medeweggebruikers een corrigerende tik met de zweep willen geven :')

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 16:21

Laibadji schreef:
goeroe schreef:

Sja verder, 'elke gek zijn gebrek'. :Y) Zolang het niet erger wordt dan dit zou ik me niet al teveel zorgen maken. :))

Is dit nu een grapje of echt? :o Want met mijn ene paard heb ik echt nog veel werk aan stelling en buigen en mijn auto tja dat is hopeloos wat stelling en buiging betreft maar het is wel een heel braaf paard verruimen en verkorten zonder veel moeite! :D

Volgens mij gaat hij anders alleen maar sneller of langzamer en verandert er niks aan de paslengte. :+ Het andere was ook maar een grapje. Ik heb geen idee wie je bent, maar als je zoals in je profiel staat in België woont is de kans dat ik je ooit heb zien rijden zonder het te weten ook nihil.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 16:26

xAntoinettex schreef:
Ja herkenbaar!
Vooral als een auto voor me niet hard genoeg gaat, zit ik met m'n tong te klikken (als je snapt wat ik bedoel) :+

Hier betrap ik mezelf ook op hahaha

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 16:27

cindyheyyou schreef:
Ik heb het bij drempels haha dan ga ik in verlichte zit xd

_/-\o_

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 16:31

Hahaha in de auto doe ik dit niet maar toen is een scooter had wel. Op de scooter kun je ook echt sturen met je zit been knobbels haha perfecte oefening.

Pfff gelukkig ben ik niet de enige

justmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 16:34

Wat ik altijd doe is mijn hakken uitdrukken op de fiets... en Over drempels in verlichte zit :') :') :j
Of een stoeprandje als een hindernis gebruiken en helemaal mee gaan met de sprong O:)

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 16:42

Vroeger op de fiets deed ik dat echt heel veel :') Inderdaad hakken uitdrukken, in verlichte zit over drempels, sturen door m'n gewicht te verplaatsen (zo werkt zonder handen fietsen immers ook).

In de auto herken ik het eigenlijk niet. Bij een hele lange rit waarbij ik zelf niet achter het stuur zit galoppeer ik in gedachten nog wel eens mee met de auto :+
En ik geloof dat ik ook uitadem en zwaar ga zitten bij het remmen, maar dat is niet bewust en zou ook nog wel kunnen zijn om je een beetje schrap te zetten.

Wat ik wel vaak doe is bewust goed rechtop gaan zitten in de auto. Beter voor je houding te paard :j Maar sowieso in het algemeen beter voor je.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 16:44

Heb ik vooral op de fiets .

Ooit ging ik naar de pensionstal fietsen waar mijn paarden destijds stonden. Ik had een zweepje nodig dus nam die even mee op de fiets (wou vrijheidsdressuur oefenen) . Ik vond zeker dat ik te langzaam fietste en ik gaf de fiets een tik... en wat denk je , zo in de spaken , zweep vliegt weg zo het kanaal in... doei zweep. Lachde me dood _O- _O- 8)7

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 16:45

Kabayo schreef:
Heb ik vooral op de fiets .

Ooit ging ik naar de pensionstal fietsen waar mijn paarden destijds stonden. Ik had een zweepje nodig dus nam die even mee op de fiets (wou vrijheidsdressuur oefenen) . Ik vond zeker dat ik te langzaam fietste en ik gaf de fiets een tik... en wat denk je , zo in de spaken , zweep vliegt weg zo het kanaal in... doei zweep. Lachde me dood _O- _O- 8)7

_/-\o_ Super!!! Hahaha

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 16:47

xAntoinettex schreef:
Ja herkenbaar!

Ik deed dit laatst een keer tegen de auto zelf toen die niet hard genoeg optrok :') :') Ik had het niet eens door... Het is dat m'n passagier zei "het is geen paard" _O-

Verder niet hoor, wel vroeger op m'n fietsje :))

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 16:51

Oeh ja, niet in de auto maar wel met de scooter. Sturen op je zit, verlichte zit bij drempels... jep. Andersom heb ik het trouwens ook, als ik op een paard zit dan mis ik mijn achteruitkijkspiegels en het vizier van mijn helm. Vizier is ideaal tegen die stomme (fruit)vliegjes overal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 16:57

Ik heb dit bewust gedaan tijdens mijn rijlessen en examen met de motor. Je moet op een gegeven moment heel kleine 8tjes rijden en toen hielp het echt enorm om te denken: Buigen, maar niet over de schouder, pas recht zetten en omstellen :j

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 17:06

DeMolenhoek schreef:
Ik heb dit bewust gedaan tijdens mijn rijlessen en examen met de motor. Je moet op een gegeven moment heel kleine 8tjes rijden en toen hielp het echt enorm om te denken: Buigen, maar niet over de schouder, pas recht zetten en omstellen :j

Jaaa beste tip! Ik doe het nu dus ook heel erg met motorrijden :+