Grr ook iemand illegaal bezig geweest, twee paarden ziek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Grr ook iemand illegaal bezig geweest, twee paarden ziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 16:38

Ok ik had dus werkelijk nooit gedacht dat ik een dergelijk topic zou openen met mijn twee tinkermannen. Maar wel dus. -O- ook hier is iemand illegaal met ze bezig geweest met als gevolg twee paarden er beroerd aan toe. Jonge tinker koliek en zwaar spierbevangen, oude tinker met artrose aan drie benen staat nu op drie benen met een heel pijnlijk en krakend achterbeen. Jonge is net drie en nog volledig groen. Oude man staat al ruim 2 jaar op pensioen vanwege oa artrose aan drie benen, ir, en pssm met klachten.

Omdat ik dacht dat verzorgster gister zou komen ben ik niet geweest maar heb ik ze zondag middag met voldoende kuil, gras en water achtergelaten. Kom vanmorgen vroeg aan. Hek open en touwtje los. Ok verzorgster zal het wel vergeten zijn, volgende draadjes. Bovenste helemaal weggeklapt onderste vastgehaakt aan scharnier van hooihokdeur. Vreemd kennelijk is verzorgster er niet met haar hoofd bijgeweest.

Hooihok draad is weggehaald en netjes aan de deur gehaakt en twee mannen in het hooihok. Ik begon al wat te vloeken langzaam. Het viel me op dat de jonge er erg opgeblazen en hangerig uitzag en de oude erg slecht liep. Dat is raar. Ik loop vervolgens naar het stuk gras om wat bij te zetten, zit die draad totaal anders dan ik gedaan heb,is duidelijk los geweest en weer anders vastgezet. En aan de andere kant een volledige hoefslag uitgesleten in het hoge gras een kant op.

Dat is nog veel vreemder. Geen graassporen te zien alleen die hoefslag die kaal is bijna. En de draad die anders vastzat en wat losser was. Als een paard daar door of overheen gaat krijg je graassporen en overal lopen en niet alleen een hoefslag een kant op.langzaam begon tot me door te dringen dat er iets goed mis zat.

Verzorgster gebeld die was dus niet geweest want ziek. Stalhouder wakker gebeld die had het ook niet gedaan. Die klimt altijd over het hek en maakt hem niet open. En repareert alleen draad als die kapot is. Hij is nu de camera beelden aan het bekijken die op het terrein hangen.

Ik kwam er toen ook achter dat de deur van de spullenbox open was en twee schuiven los waren. Dat was dus echt foute boel. De politie gebeld die er vrij snel was. Op dat moment ging kleine plat met koliek. Dus dierenarts gebeld, politie geholpen die ook tot de conclusie kwamen dat dit niet door paarden alleen gedaan kon worden. Onmogelijk zelfs. De oude heb ik pijnstillers gegeven die ik altijd heb liggen.

Kleine opgevoeld door de dierenarts die had krampkoliek in combinatie met flinke spierbevangenheid. Wat er aan poep uitkwam met opvoelen was voorzien van resten brok of brood. In ieder geval iets anders dan gras en grof kuil dat ze krijgen. Was ook veel te opgeblazen voor teveel ruwvoer. Hij is volgeduwd met spuiten darmverslapper, pijnstiller, spul om bevangenheid wat te helpen. En op het lange gras gezet als enige voer. Beetje kuil dat ik had klaargelegd al is weggehaald weer.

Oude onderzocht die al kraakte bij zijn sprong met been optillen. Buigproef is niet eens gedaan. Da durfde dat niet aan. Dat is afwachten of er geen blijvende schade is aan zijn toch al slechtste been. Met pech dat dit betekenen dat hij ingeslapen moet worden dankzij een of andere idioot. |( -:(- _-:( .

Er zijn nog wat extra maatregelen genomen en we hopen eigenlijk dat de gek opde camera is te zien.
Laatst bijgewerkt door karuna op 31-05-16 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

AnnickT

Re: Grr ook iemand illegaal bezig geweest, twee paarden ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 16:40

Wat vreselijk en onbeschoft! Heel veel sterkte met de paarden, hopelijk komt er iets uit de camerabeelden.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 16:41

Jeetje wat een drama zeg :wow:
Niet te geloven, ik duim voor je dat het goed komt met zijn been en de spierbevangenheid van je andere paardje :(:)

_Alison_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 16:42

Wat vreselijk, sommige idiote mensen ook... ik hoop dat die dader snel gepakt wordt!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 16:42

Jeetje zeg..... wat een verhaal..... heel veel sterkte en ik hoop dat je achter de dader komt. Voor nu zou ik een a4 tje ophangen met het verhaal en de gevolgen. Mocht degene nog terug komen dan kan hij/zij in ieder geval lezen wat de gevolgen zijn van de stomme daden. Zou het zelfs overwegen om het bij supermarkt op te hangen, met vraag of iemand iets gezien heeft.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 16:43

Vreselijk asociaal ...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 16:44

Ik ben zo ontzettend kwaad, oude man is een zorgenkindje maar door heel gerichte zorg en beweging gaat het eigenlijk best goed. Twee weken geleden nog goedgekeurd weer door da die regelmatig langskomt voor een check. En dan nu dit |(

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 16:45

pfffff, daar kan je toch echt helemaal door uit je slof springen -:(-

Ik hoop dat jullie de dader(s) te pakken kunnen krijgen.

Maar het belangrijkste, hopelijk komen de paarden er weer helemaal bovenop!

liesje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 16:47

Bizar zeg, duim hard mee voor je paardjes.

mxrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 16:48

Wat verschrikkelijk zeg! Ik hoop voor jou en je paarden dat ze weer helemaal opknappen...

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 16:50

_-:( _-:( _-:( _-:( _-:( :wow:
Ik heb hier even geen woorden voor...

Ik vind wel dat je het goed oppakt met de politie enzo erbij. Maar eens goed aanpakken als ze worden gevonden, dit is te gek voor woorden.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 16:51

Potjandrie dubbeltjes! Kunnen mensen nu gewoon niet van andermans dieren afblijven (oke, aai over neus aan de andere kant van het hek mag best!)
Dit is toch niet normaal....

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 16:52

bah bah bah! Ik hoop dat dit goed aangepakt gaat worden door de politie. Heel naar dat het nu zo slecht gaat met je paardjes. Hoop dat oudje het ook redt!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 16:55

Arme paardjes.
Welke idioot doet dit nu.

Inderdaad een aai over de neus, van andere kant van het hek, moet kunnen.
Dit niet.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 16:57

Jeetje meen je niet, hoe asociaal kan je zijn...

Sterkte met je paardjes.

(In welke provincie woon je, ben altijd bang dat er vreemden bij de paarden komen. Ze zijn namelijk zo mak..)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 16:58

Gelderland omgeving Kilder

roosje2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 16:59

Waarom Gebeurt dit echt een stelletje idioten die alles verpesten. #)

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:06

Bah wie doet nou zo iets. Hopelijk staat er wat op camera.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:08

Djeez... ik hoop dat de camerabeelden wat uitkomst biedt. Arme paarden...
Als er een hele hoefslag ligt dan is diegene toch effe bezig geweest, hopelijk reikt die camera zover.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 17:09

Daar komt camera nu precies net niet helaas, -O- zit echt aan het einde van het terrein. En omdat stalhouder dan de hele nacht door wakkerschrikt van voorbij keutelende paarden. Sporen zijn ook allemaal een kant op. Gras was daar flink hoog en dat is op die plek echt volledig weggesleten.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:14

Allemachtig, dan zou je toch even flink aan het schelden zijn.....
Fijn dat de politie het goed op pakken, kan je ook daadwerkelijk aangifte doen?
Zou eens op openbare FB groepen enz. in de gaten gaan houden. Misschien kom je daar dan iets tegen.

Anoniem

Jemig Karuna , wat een ellende arme dieren.. Hopelijk komt diegene niet terug

mika11

Wat erg voor je en voor je paarden!
Ik kan gewoon niet begrijpen dat iemand het in z'n hoofd haalt, om zoiets te doen.
Wat ze dan ook gedaan hebben, sowieso met paarden die niet van jezelf zijn, daar kom je toch niet aan?
Zelfs al waren het jonge meisjes, die moeten toch ook weten dat het echt niet kan.

Ik hoop dat je paarden er weer boven op komen, heel veel sterkte!
En natuurlijk ook dat je erachter komt wie het gedaan heeft.

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:15

Bah ik heb echt een hekel aan dit soort mensen. Ik hoop dat het snel beter gaat met je oudje :(:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 17:19

chamion schreef:
Allemachtig, dan zou je toch even flink aan het schelden zijn.....
Fijn dat de politie het goed op pakken, kan je ook daadwerkelijk aangifte doen?
Zou eens op openbare FB groepen enz. in de gaten gaan houden. Misschien kom je daar dan iets tegen.

Ja ik kan aangifte doen, moet even wachten of er beelden zijn. Afhankelijk daarvan is het of naar het buro of via internet. Agentes waren er met 5 minuten al en behoorlijk kwaad ook. Jonge tinker was net ervoor gaan liggen. Leek eerst om te pitten en uit te buiken maar ging plat terwijl de agentes er waren. Heb toen meteen de dierenarts gebeld. Later nog contact gehad over de uitslag. Ze nemen dit behoorlijk hoog op. :j

Ik heb alleen geen facebook en kan dus niet gaan spieden naar fotos oid. -O-