paard krijgen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paardlunlam

paard krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 13:24

hey kheb een beetje een probleem mijn papa zei vandaag dat ik misschien een paard mag hebben als het financieel gaat lukken. want we hebben nu ook zo danig veel geld niet. het eerste moment was ik super blij maar hoe meer ik lees op internet hoe minder ik het wil omdat ik bang ben dat het niet goed zal gaan financieel als ik een paard heb. maar ik wil het wel super, super, super, graag. ik ben ook nog maar 13 jaar dus ik kan nog niet gaan werken om een centje te verdienen. dus wat moet ik nu doen.
want eigenlijk wil ik wel 1 dus ja. hoe kan ik geld verdienen?
en zou ik het doen ( ik wil het wel hahahaha) ?

Anoniem

Re: paard krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:26

Wat goed dat je je hier zorgen over maakt en niet je eigen plezier voorop zet, maar ook aan je vader denkt. :)
Ik denk dat je hier het beste met hem even over kunt gaan praten en je zorgen kunt uiten. :j
Ik denk dat hij je hier goed in verder kan helpen.

paardlunlam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 13:33

bedankt voor de tip koudbloedkim :)
Laatst bijgewerkt door Murthul op 31-05-16 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: reactie op verwijderd bericht verwijderd

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:35

Wacht nog een paar jaar.. kan je tot die tijd lekker sparen!

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:36

@ Ts: heel goed dat je erover nadenkt :-). Is het geen optie om eerst een verzorgpaard te zoeken zodat je een beter beeld krijgt wat een paard kost aan geld en tijd?
Laatst bijgewerkt door Murthul op 31-05-16 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:43

Goed dat je er over nadenkt TS. Is een verzorgpony niet een optie?
Laatst bijgewerkt door Murthul op 31-05-16 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:45

Super van je dat je er zo in staat +:)+

Misschien is het een mogelijkheid om goed te zoeken naar een paard dat je mag verzorgen / bijrijden of huren?

Er zijn heel wat mensen die een paard / pony hebben waar ze eigenlijk niet zo veel tijd meer voor hebben, en die wel wat aandacht kan gebruiken :j

Als je een paard kan huren voor een vast bedrag per maand en als van jezelf mag beschouwen dan is het kostenplaatje ook veel duidelijker dan wanneer je een paard koopt en je zelf voor allerlei onverwachte kosten kan komen te staan.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:47

Ik denk eerlijk gezegd, dat juist omdat je hier nu al over nadenkt, dat je het dus prima aankunt om een paard te krijgen en er voor te zorgen. Jouw vader zal goed na moeten denken over het qua geld kan, maar dat is uiteindelijk zijn verantwoordelijkheid, (nog) niet die van jou TS :). Geniet er dus maar lekker van als het zo ver is! Dat je hier nu al zo over na denkt geeft mij het idee dat je erg verantwoordelijk bent, en dat je er dus hoe dan ook wel goed voor gaat zorgen :).

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:50

Sofy schreef:
Ik denk eerlijk gezegd, dat juist omdat je hier nu al over nadenkt, dat je het dus prima aankunt om een paard te krijgen en er voor te zorgen. Jouw vader zal goed na moeten denken over het qua geld kan, maar dat is uiteindelijk zijn verantwoordelijkheid, (nog) niet die van jou TS :). Geniet er dus maar lekker van als het zo ver is! Dat je hier nu al zo over na denkt geeft mij het idee dat je erg verantwoordelijk bent, en dat je er dus hoe dan ook wel goed voor gaat zorgen :).

Hier ga ik ook in mee :)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:56

Heeft je vader een idee van wat het inhoudt om een eigen paard te hebben? Er zijn hier op bokt voldoende topics over kosten en risico's. Als je het daar eens over hebt met je vader en hem dat laat lezen, dan weet hij waar hij zo ongeveer op moet rekenen.

Het gebeurt best vaak dat een kind de dierenarts of zadelpasser wil laten komen, omdat het denkt dat er iets met het paard is, maar dat de ouders dat dan 'zonde van het geld' vinden. In zo'n situatie wil je natuurlijk niet komen als je een eigen paard hebt. Dus dan maar beter eerlijk zijn over de kosten voor het paard er is, lijkt mij. :)

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:59

welke regio woon je

paardlunlam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 14:29

sorry sandra vdb maar dat kan ik natuurlijk niet zeggen op het internet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:32

Ze vraagt om een regio/provincie, niet om een exact adres. :)
Maar als je dat niet wil zeggen, is dat je goed recht.

paardlunlam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 14:35

West-Vlaanderen
ja das waar sorry hahaha

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:56

Helaas te ver weg, heb nog braaf paard wat wel aandacht wil

paardlunlam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 15:07

aaah niets aan te doen hé toch bedankt

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 15:08

Goed dat je er zo over nadenkt! +:)+
Er zitten inderdaad ook financiele risico's aan het houden van paarden.

Ik zou zeggen: praat erover met je vader. Beseft hij al goed hoeveel geld een paard kan kosten (ook als het bvb ziek wordt)? Zo ja, dan heeft hij er vast goed over nagedacht. En als hij uiteindelijk zegt dat het financieel gaat lukken, dan zal het ook wel goed zijn.
Als je vader nog niet op de hoogte is, dan kan je hem wat voorbeeldjes geven. Zo is de aanschaf van een paard misschien veel geld in 1 keer, maar daar stopt het niet bij. Alleen al de periodieke vaste kosten die je daarna gaat krijgen, zullen de aanschafkosten vrij snel overstijgen (denk aan: stalling, hoefsmid, lessen, jaarlijkse entingen, onderhoud tuig).

Een sober ponyras kan iets voordeliger zijn in onderhoud, maar als ze ziek worden, kosten ze evenveel!

paardlunlam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 15:12

Ja hoor het is verzekers al 3jaar dat hij eraan denkt dus hij weet er al alles van en we zijn totaal niet arm hé of zo we hebben geld genoeg maar ja tis wel veel geld een paard tja we zien wel hij gaat het niet voorstellen als het niet zal lukken dus ja

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 15:15

Mag ik vragen waar in West-Vlaanderen je woont? Mag via pb hoor! Ik kan je misschien helpen om wat zicht te krijgen op de kosten hier in de streek :).

Sarah_91_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 15:16

Ik zou inderdaad ook nog even wachten... Onverwachte dierenartskosten lopen snel op + onderhoud en aankoop van alle materialen.

MallyOtaku

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:27

Supergoed dat je er zo overnadenkt. Paard kost veel geld dus ik zou wachten tot dat je zelf een inkomen hebt en het icm je ouders financieel te doen is

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:31

Wauw, echt serieus wauw. Ik vind het echt ontzettend goed van je dat je op jou leeftijd zo aan de risico's denkt! Het is echt een hele verantwoordelijkheid, en eerlijk gezegd valt het mij soms ook even tegen met de financiën.

Heb je wel eens een verzorgpony of lease gehad? Ik denk dat dat voor jou een prima oplossing is! Zo kun je afspreken met de eigenaar of je een paar dingen die voor jezelf zijn op kunt nemen. Zoals je eigen lessen betalen. Een verzorgpony, ook al betaald de eigenaar de kosten, geeft je veel inzicht in het houden van een paard, zonder er zelf nog veel geld aan uit te hoeven geven.

Heel erg veel succes! :D

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:33

Zelf heb ik een pony gekregen op mijn 16e. Mijn ouders betalen nu niet veel meer, maar alles wat ik over houd zet ik opzij voor als er iets misgaat. Ervan uitgaande dat er niet in de eerste tijd iets met je paard aan de hand is, kun je even wat opbouwen. Mij is vroeger altijd verteld:
stalkosten (pensionstalling) + 50-75 euro per maand opzij voor hoefsmid, veearts etc. Tot nu toe kom ik lager uit (maar ik heb een hele aardig hoefsmid en veearts, die niet altijd een volledig bedrag rekenen).

dithleyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 12:49

Superleuk dat je misschien een paard krijgt!
Bedenkt idd wel of het gaat lukken, want een paard na een paar maanden wegdoen ivm geld is ook niet wat..
Ik weet niet vanaf wanneer je een krantenwijk mag doen? 14 jaar geloof ik? Wacht daar op, ga uitzoeken of dat kan, reken uit wat je ong per maand kwijt bent aan stalling, voer etc. En denk er dan nog een keer goed overna :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 12:57

Wauw toppie dat je er zo over nadenkt en wat lief van je dat je ook met je ouders meedenkt! +:)+ Ik heb zelf nooit een eigen paard gehad (wil er natuurlijk wel een <<) ) dus ik kan je er niet heel veel meehelpen maar misschien eens een keer een paard verzorgen of leasen voor 2 weken en kijken hoe dat gaat. Verantwoordelijkheidsgevoel heb je in ieder geval wel en dat is superbelangrijk!