Pony in Echt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MVasbo

Pony in Echt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 20:04

Vandaag op de terugweg van de drielandenpunten zijn wij gaan stoppen in Echt om een beetje de eten. Daar kwam wij deze pony tegen. Hij stond daar vastgemaakt aan een paal zonder water. Hij zag er so zielig uit een kijkte heel triest wanneer wij er vandoor ging.

Als jij in Echt woont of dicht bij, geef dan deze pony astueblieft een beetje water! Hij staat aan de achterkant van de Welkoop. Snap niet dat mensen so kunnen omgaan met zijn dieren.
Afbeelding

FriesWytske

Re: Pony in Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:06

Tja, wie weet was de eigenaar met hem/haar aan de wandel. En moest hij/zij wel even bij de welkoop naar binnen.

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:07

FriesWytske schreef:
Tja, wie weet was de eigenaar met hem/haar aan de wandel. En moest hij/zij wel even bij de welkoop naar binnen.

Denk het ook, pony ziet er ook niet ongezond uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:10

Aan zo'n lang touw? :o
Kan natuurlijk zo zijn, maar veilig is het niet!
Hoop dat het diertje nu weer lekker in een weitje staat met vers water.

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 20:10

Het was 7 uur en de Welkoop was dicht. Er was niemand in de buurt.

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:11

KoudbloedKim schreef:
Aan zo'n lang touw? :o
Kan natuurlijk zo zijn, maar veilig is het niet!
Hoop dat het diertje nu weer lekker in een weitje staat met vers water.

Veilig is het inderdaad niet!

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:12

Vreemd.. Waarom deed je er zelf niets aan? Geen tijd? Misschien kun je een oproep doen op Facebook ofzo?

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:13

Melding ervan maken bij de dierenambulance of de politie (0900 8844)? Lijkt mij geen normale situatie voor een pony en als hij losbreekt kan dit gevaarlijke situaties opleveren.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:14

Die heb ik niet eerder daar gezien

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:14

Dat heet een spit :o hier staat de shet er ook aan, met elke dag een stuk erbij, anders raakt ze hoefbevangen.

Drinken wordt waarschijnlijk meerdere keren gegeven, doen wij ook, anders knoeien ze ermee en gooien ze alles nat. Is niet zielig.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:16

TerraHowrse schreef:
Dat heet een spit :o hier staat de shet er ook aan, met elke dag een stuk erbij, anders raakt ze hoefbevangen.

Drinken wordt waarschijnlijk meerdere keren gegeven, doen wij ook, anders knoeien ze ermee en gooien ze alles nat. Is niet zielig.

De pony staat half op de parkeerplaats, lijkt me niet veel met hoefbevangen worden te maken hebben. Je zou in het donker maar willen stoppen en ineens een pony op zien doemen :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:17

Maar deze kan op de parkeerplaats komen, waar auto's kunnen rijden...
Zie ze wel vaker in de berm of andere stukken, maar die kunnen dan niet de weg op.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:17

TerraHowrse schreef:

Maar dan zet je hem toch niet half op een parkeerplaats? Dat doe je dan toch in een weiland of ergens anders op je eigen erf?

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:18

Azmay schreef:
TerraHowrse schreef:

De pony staat half op de parkeerplaats, lijkt me niet veel met hoefbevangen worden te maken hebben. Je zou in het donker maar willen stoppen en ineens een pony op zien doemen :oo

Owh, das niet erg handig :n
Staat ie in de nacht niet binnen? Parkeerplaats is een slecht idee idd, en wat als mensen langskomen en hem eten geven want het is ''sielugh'' niet echt verantwoord.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:18

Ik woon in de buurt, ik zal eens even langs gaan rijden om te kijken of hij er nog staat ;)

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:20

Pluttersput schreef:
Ik woon in de buurt, ik zal eens even langs gaan rijden om te kijken of hij er nog staat ;)

Ben benieuwd! Anders niet echt verantwoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:21

Pluttersput schreef:
Dat is lief!

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:23

Pluttersput schreef:

Super, hoop dat hij al lekker thuis zal zijn.

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 20:24

Hij kon ook een beetje verder lopen dan dit, en waar ik met mijn auto stond, was de weg naar de A2. Als je daar te snel rijdt s'avonds kan je hem makkelijk aanrijden.

Op dat moment wist ik even niet wat ik moest doen...ik woon ook heel ver weg van Echt, anders wist ik het wel.

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 20:25

Pluttersput schreef:

Super, hoop dat ie weg is!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:26

Dat stuk parkeerplaats is vrij rustig. vermoed dat ze pony uurtje laten grazen en erna weer thuis zetten. Zal daar echt niet dag en nacht staan. Dan zou er ook wel meer mest liggen. Ik heb dus pony daar ook niet eerder gezien dus die staat er echt niet al eeuwen. Niet alles is meteen sielug

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:28

Ik hoop niet dat je de pony aan het spit doet... bij ons heet dat aan de stik staan .
Wij hebben ook pony die niet binnen draad te houden is en overdag dus aan de stik langs de sloot of weg s nachts op stal en idd paar keer perdag water aan bieden emmer gooien ze toch om met de ketting

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:31

snorkel1986 schreef:
Ik hoop niet dat je de pony aan het spit doet... bij ons heet dat aan de stik staan .
Wij hebben ook pony die niet binnen draad te houden is en overdag dus aan de stik langs de sloot of weg s nachts op stal en idd paar keer perdag water aan bieden emmer gooien ze toch om met de ketting

:= haha, hier noemen we dat toch echt ''het spit''

''Waar staat de pony?'' ''Buiten, aan het spit!''

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:32

Je laat je pony toch niet alleen achter :?
Onverantwoord...

En niet zielig aan een stik of spit?
Buiten dat het op deze manier ronduit gevaarlijk is, dient zo'n beestje ook de beschikking te hebben over water en schaduw EN een kameraadje :n

Een graaskorf of strookbegrazing is een stuk diervriendelijker!

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:35

Shirley schreef:
Je laat je pony toch niet alleen achter :?
Onverantwoord...

En niet zielig aan een stik of spit?
Buiten dat het op deze manier ronduit gevaarlijk is, dient zo'n beestje ook de beschikking te hebben over water en schaduw EN een kameraadje :n

Een graaskorf of strookbegrazing is een stuk diervriendelijker!

Of pennys die de pony tegenkomen. :n