Ik mag (eindelijk) een eigen paard. Ik vraag er echt al jaren naar en nu mag het dan eindelijk. Ik ben 16 jaar. In de zomervakantie ga ik kijken bij paarden. Na de zomervakantie ga ik dan een eigen paard kopen.
Ik heb met alles rekening gehouden. Ik laat het paard klinisch keuren, heb al naar de stallingskosten per maand gevraagd (ook over de weidegang (hoe vaak de paarden buiten staan, etc.) en hoefsmid + wormkuren, hooi en brokken, etc.). Dit is allemaal inclusief bij de prijs van de stalling. Het geld is ook allemaal in orde.
Nu heb ik een lijstje gemaakt met de dingen die ik denk dat ik nodig zal hebben:
Zadel (singel, beugelriemen, beugels)
Hoofdstel (bit)
Als ik uiteindelijk een paard heb uitgekozen dan ga ik wel vragen of het eventueel mogelijk is om zijn zadel en hoofdstel over te nemen (als deze in goede staat zijn) want dat vind ik fijner/makkelijker dan een zadelmaker te laten komen.
2 x Sjabrak
Halster + touw
Verzorgingsproducten: Liksteen, ....
EHBO set
Zweetdeken
Vliegdeken
Zomerdeken
Staldeken
Winterdeken
Zadelhoes
Ledervet
Oud T-Shirt/handdoek/theedoek
Poetskist (ik heb er al een, maar die is langzaam aan het kapot gaan)
Poetsset (een nieuwe, dat lijkt mij fijner voor het paard dan gebruikte borstels)
Metalen verhaarborstel
Antiklit
Peesbeschermers (als het paard dat nodig heeft)
Longeerlijn
Longeerzweep
Clicker (ik wil uiteindelijk het paard vrijheidsdressuur leren)
Denken jullie dat dit een goede basis is om mee te beginnen? En hoeveel dekens heb je eigenlijk nodig voor je paard? Het liefst wil ik hem zo natuurlijk mogelijk houden kwa verzorging (daar bedoel ik mee dat ik hem niet ga wassen met shampoo, niet scheren, etc.).
Hebben jullie misschien ook nog tips voor als ik bij paarden ga kijken? Waar ik op moet letten, etc.?
Ik weet al wat voor paard ik graag wil. Het liefst een draver of een kwpn, een ruin, 7/8 jaar, donker. Rijden op hoog niveau is voor mij niet heel erg belangrijk. Ik vind het gewoon fijn om te rijden en uiteindelijk kleine stapjes nemen om dingen te leren.
* Sorry als dit compleet verkeerd staat, ik ben niet echt bekend met Bokt.
.
.
)